Már a pénteki első gyakorlás során népes közönség gyűlt össze az Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán, ahol szokásosan fantasztikus hangulat uralkodott. Bár a világbajnoki címek szempontjából már nincs tétje a hétvégének, a helyi szurkolóknak így is különleges az esemény, hiszen szinte mindenki Sergio Perez sikeréért szorít, ráadásul mindkét tabellán maradtak még eldöntetlen kérdések.
A nyitóedzés előtt a legfőbb témát a Red Bull büntetése szolgáltatta, amit a költséglimit megszegése miatt róttak ki rájuk, ám ahogyan zöldre váltott a bokszutca lámpája, már a pályán való munkáé volt a főszerep. Ez különösen igaz volt azokra a csapatokra, akik teljesítve kötelességüket, ismét lehetőséget biztosítottak néhány fiatal pilótának. A Haas csapatánál Pietro Fittipaldi, az Alpine-nál Jack Doohan, az AlphaTaurinál Liam Lawson, a Williamsnél jövő évi pilótájuk, Logan Sargeant, míg a Mercedes színeiben Nyck de Vries körözhetett, aki 2023-ban már a Red Bull fiókcsapatánál nyomhatja a gázt.
Az első szűk 20 perc a szokott módon telt, főként az adatgyűjtés volt a középpontban, ebben az időszakban pedig mindenki a kemény keverékű, egészen pontosan a 2-es számú gumikat nyúzta, mivel a Pirelli a kínálat közepéről választott erre a hétvégére. Ekkor még Max Verstappen állt az élen a csapattársa, valamint Carlos Sainz előtt, néhány versenyző pedig problémákkal küszködött.
Lawsonnak például a fékekkel akadtak gondjai, Perez autójáról kiderült, hogy sérült volt a karosszériája, Fittipaldinál a padlólemezen kellett dolgozni, Daniel Ricciardo versenygépét is vizsgálni kellett, Charles Leclerc esetében pedig egy defektre gyanakodtak az elején, ezek után viszont jelentős időt a bokszban töltött. A monacói majdnem féltávnál futotta meg első gyorskörét a lágy gumikon, amivel azonnal az élre tört, nagyjából ezzel egyidőben pedig szép lassan a mezőny többi tagja is elkezdett az egykörös tempóval foglalkozni.
A lágy keveréken való próbálkozások során az egyik leglátványosabb jelenet Max Verstappen nevéhez fűződött, aki alatt egy ízben megúszott az autó, és megpördült, de szintén figyelemreméltó volt, hogy Sainz vezetésével a két Ferrari került az élre. 22 perccel a vége előtt aztán újabb gondok ütötték fel a fejüket, előbb Guanyu Zhou állt meg a bokszutca végén, majd 2-es kanyar után Fittipaldi autója adta meg magát, ezzel előidézve egy piros zászlós szakaszt.
Utóbbiból később volt még egy, ami viszont már lezárta ezt az edzést, miután Lawson autóján a bal első fék gyulladt ki az utolsó szektorban, ám a lista már egyébként sem változott jelentősen az előtte lévő percek során. A leggyorsabb végül Sainz lett Leclerc, és Perez előtt, mögöttük pedig Verstappen, Hamilton, Alonso, Bottas, Norris, Gasly, valamint Vettel zárták a legjobb tízet.
A folytatás 23:00-kor jön a második szabadedzéssel.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | |
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:20.707 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:20.753 | 0.046 |
3. | Sergio Perez | Red Bull Racing RBPT | 1:20.827 | 0.120 |
4. | Max Verstappen | Red Bull Racing RBPT | 1:20.827 | 0.120 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20.849 | 0.142 |
6. | Fernando Alonso | Alpine-Renault | 1:20.899 | 0.192 |
7. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.083 | 0.376 |
8. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:21.120 | 0.413 |
9. | Pierre Gasly | AlphaTauri-RBPT | 1:21.310 | 0.603 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | 1:21.762 | 1.055 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | 1:21.762 | 1.055 |
12. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.820 | 1.113 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:21.865 | 1.158 |
14. | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 1:21.952 | 1.245 |
15. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:22.912 | 2.205 |
16. | Liam Lawson | AlphaTauri-RBPT | 1:23.861 | 3.154 |
17. | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | 1:24.246 | 3.539 |
18. | Nyck de Vries | Mercedes | 1:24.582 | 3.875 |
19. | Jack Doohan | Alpine-Renault | 1:24.615 | 3.908 |
20. | Pietro Fittipaldi | Haas-Ferrari | 1:26.766 | 6.059 |