A Mercedes Austinban vezette be idei utolsó nagy fejlesztési csomagját, melynek része volt a megújuló első szárny. A szárny felső és középső terelőlapja közötti öt rögzítőelem volt az, ami vitát generált: a hírek arról szóltak, hogy az FIA álláspontja szerint a kis alkatrészek már nem a stabilizálást szolgálják, hanem aerodinamikai jelentőségűek, ez pedig tiltott. A szárny végül nem is került fel az autóra – Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, lehetséges, hogy a kialakítást át kell dolgozniuk.
Nueva ala delantera de Mercedes
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 20, 2022
Mercedes new front wing pic.twitter.com/PjcM2UPge1
A csapat két műszaki szakembere is megszólalt az ügyben. A csapat pályaszéli mérnökigazgatója, Andrew Shovlin Wolff-fal ellentétben állítja, a szárny szabályos, és csak azért nem használták, mert egyetlen példány állt rendelkezésre belőle.
„Azért nem vetettük be Austinban, mert csak egy volt belőle. Ha megsérült volna az időmérőn, akkor az autónak a mezőny végéről kellett volna rajtolnia” – mondta Shovlin a Mercedes szokásos YouTube-videójában. A hátrasorolás oka, hogy az eltérő specifikációjú első szárny felhelyezése a parc fermé-szabály megsértését jelentené.
„A programunk egyébként is nagyon zsúfolt volt, a második edzésen gumitesztet végeztünk, ezért nem is volt időnk kiértékelni. De több alkatrész lesz hozzáférhető Mexikóban, ezért pénteken kipróbáljuk, ellenőrizzük, hogy úgy működik-e, ahogy várjuk, és jelenleg a terv az, hogy versenyzünk is vele” – mondta Shovlin.
A csapat műszaki igazgatója, Mike Elliott véleménye már kevésbé határozott: szavaiból érződik, a szárny szabályossága határeset, a Mercedes pedig nem akar összezördülést az FIA-val.
„Személy szerint úgy gondolom, hogy lennének érveink velük szemben. A kérdés az, hogy akarjuk-e. Az alkatrészek olyan kis előnyt jelentenek, hogy vajon megéri-e kihúzni a gyufát a stewardoknál?” – tette fel a kérdést Elliott.