Már péntek reggel beszámoltunk róla a mexikóvárosi paddockból származó egybehangzó információk alapján, hogy az Aston Martin és a Red Bull is aláírta az „elfogadott szabályszegésről szóló megállapodást”, amellyel a két csapat elismerte a pénzügyi szabályok megszegését (a Red Bull esetében a költségvetés felső határának átlépését), valamint elfogadta az FIA által megszabott büntetést. A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette, hogy a Red Bull valóban elfogadta a megállapodást október 26-án, valamint egy részletes dokumentumot tett közzé a szabályszegésről.
Ebből a dokumentumból kiderül, hogy a 2021-es bajnokcsapat 114 293 000 fontról nyújtotta be a dokumentációját költségvetése azon részéről, amely releváns a plafon szempontjából. A könyvvizsgálat azonban megállapította, hogy a Red Bull 5 607 000 font kiadást helytelenül nem tüntetett fel a dokumentációban – ezekről a tételekről gondolta a csapat, hogy nem tartoznak a költségsapka hatálya alá. Így a Red Bull valós kiadása a 118 036 000 font értékű költségvetési maximumot 1 864 000 fonttal, azaz 1,6%-kal lépte túl – ez kismértékű, 5% alatti túllépésnek minősül. Az FIA ugyanakkor hozzátette: amennyiben a csapat jól számolt volna egy adójóváírással, akkor ez a túllépés mindössze 0,37 százalékos lenne.
Az FIA 13 különböző területet állapított meg, amellyel a Red Bull nem számolt el. Ezek között szerepel az étkeztetés költsége, bedolgozó munkavállalókhoz kapcsolódó bónusz és társadalombiztosítási hozzájárulás, gyakornokokra vonatkozó adóterhek, motor használatának költségei, raktárkészlethez kapcsolódó pénzügyek, utazási és karbantartási költségek – valamint az új motorrészleg, a Red Bull Powertrains által Red Bull Racingre visszahárított költségek tekintetében is történtek számítási hibák.
A megállapodás aláírásával a Red Bull elfogadta az FIA által kiszabott büntetést. A csapatnak egyrészt 7 millió dollár pénzbírságot kell fizetnie 30 napon belül – ezen túlmenően pedig az „elfogadott szabályszegésről szóló megállapodás” előkészítésének költségeit is állnia kell, továbbá kismértékű sportjellegű büntetést is kap, a következő 12 hónapra vonatkozó aerodinamikai tesztelést, azaz a szélcsatornában és CFD-szimulációval végezhető munkát korlátozzák.
A büntetés értelmében a sportszabályzatban szereplő C együtthatót csökkentik 10 %-kal: ez az együttható a konstruktőri helyezés fényében korlátozza az egyes csapatok aerodinamikai tesztlehetőségeit. Az irányadó mennyiség fél évre vetítve 320 szélcsatornás etap és 2000 CFD-elem, a konstruktőri világbajnok (illetve félévkor a listavezető) azonban ennek csak 70 %-át használhatja fel – azaz a Red Bull még kevesebb tesztlehetőséggel gazdálkodhat, csupán 63 %-kal, ami jelentősen megköti kezét a riválisokhoz képest. Mivel 12 hónap időtartamról beszélünk, ez a 2024-es modell fejlesztésére is kihathat.
Az FIA kiemelte, a Red Bull végig együttműködő volt, rendelkezésre bocsátotta a kért adatokat, nem tartott vissza információt, nem állt szándékában a megtévesztés és csalás, ez is szerepet játszik az enyhe büntetési tételekben, melyek nem fellebezhetők – a Red Bull elfogadta a megállapodást, ezzel pont került a költséglimit-túllépési ügy végére.