Helyi idő szerint délután négykor is napsütéses idő és 26 fokos meleg fogadta a Formula-1 mezőnyét a Mexikóvárosi Nagydíj helyszínén. Az első edzésen a Ferrari autói bizonyultak a leggyorsabbnak a két Red Bull előtt, de a 60 perces gyakorlás főként a technikai problémákról szólt, ami kétszer is piros zászlót okozott.
A második szabadedzés több szempontból is érdekesnek ígérkezett, hiszen öt csapatnál is lehetőséget adtak a fiatal versenyzőknek, ezáltal George Russell, Alexander Albon, Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen és Esteban Ocon számára is fontosnak ígérkezett az előttük álló 90 perc, miközben rajtuk kívül mindenki a Pirelli 2023-as prototípus abroncsain körözött.
Az F1 hivatalos gumibeszállítója ezt a tesztet még Suzukában tervezte lebonyolítani, ám azt akkor elmosta az eső, így ezen a hétvégén pótolták. Mindezeknek megfelelően elég hamar benépesült a pálya, mivel a pilóták igyekeztek a lehető legtöbb időt a pályán tölteni, ráadásul azok, akik korábban hiányoztak 45 percen keresztül a szokásos abroncsokat is használhatták.
Ez az eredményeken is meglátszódott, 30 perc elteltével ugyanis Russell került az élre Tsunoda és Ocon előtt, ők pedig mind a hárman a lágy keverékeken érték el a legjobbjukat. Túl sok érdemleges eddig a pontig nem történt a pályán, 57 perccel a vége előtt azonban Charles Leclerc csúnyán összetörte a Ferrarit, amivel az autón kívül a Tecpro-falban is komoly kárt okozott, így a javítások miatt ezúttal is előkerült a piros zászló.Ennek valószínűleg a csapatok mellett a Pirelli sem örült, hiszen mindenki számára jelentős idő, kereken 20 perc esett ki.
A folytatásban aztán kizárólag a tesztgumikon köröztek a pilóták, melyeken a lehető legtöbb kört igyekeztek megtenni. Ekkor a köridők már nem igazán javultak, néhányan eléggé szenvedtek a jelöletlen Pirellikkel, a többség a versenyszimulációkal foglalkozott, miközben még az esőre is mutatkozott némi sansz.
A leintésig jelentős változás viszont nem történt, azonban a történelem megismételte önmagát, hiszen az első edzéshez hasonlóan megint egy piros zászló vetett véget az eseményeknek, ezúttal Guanyu Zhou műszaki gondjai miatt. Ezen a szabadedzésen így végül Russell bizonyult a legjobbnak Tsunodát és Ocont megelőzve, mögöttük pedig Hamilton, Perez, Verstappen, Leclerc, Sainz, Bottas és Gasly zárták még a legjobb tízben.
A folytatás a harmadik szabadedzéssel következik szombaton magyar idő szerint 19:00-tól.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | |
1. | George Russell | Mercedes | 1:19.970 | |
2. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-RBPT | 1:20.798 | 0.828 |
3. | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 1:21.177 | 1.207 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:21.509 | 1.539 |
5. | Sergio Perez | Red Bull RBPT | 1:21.509 | 1.609 |
6. | Max Verstappen | Red Bull RBPT | 1:21.588 | 1.618 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:21.618 | 1.648 |
8. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:21.693 | 1.723 |
9. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.993 | 2.023 |
10. | Pierre Gasly | AlphaTauri-RBPT | 1:22.104 | 2.134 |
11. | Fernando Alonso | Alpine-Renault | 1:22.337 | 2.367 |
12. | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | 1:22.371 | 2.401 |
13. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:22.447 | 2.477 |
14. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:22.738 | 2.768 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | 1:22.763 | 2.793 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:22.840 | 2.870 |
17. | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 1:22.879 | 2.909 |
18. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:223.316 | 3.346 |
19. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:23.320 | 3.350 |
20. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.369 | 3.399 |