Ezért lesz a Williamsé a legjobb pilótapáros 2025-ben Vowles szerint
https://formula.hu/parc-ferme/38327
A McLaren részéről hallhattuk már azt bizonygatni, hogy Lando Norris és Oscar Piastri párosával övék a mezőny legerősebb pilótakettőse, a Ferrari pedig vélhetően hasonlóan gondolkodik a 2025-re összeálló Lewis Hamilton – Charles Leclerc duóról. Most egy olyan csapatfőnök jelentette ki, övé a legerősebb versenyzőpáros, akire talán nem gondolnánk a kérdésre választ keresve: James Vowles, a Williams első embere.
„Nemcsak egy jó versenyzői felállásról van szó. Én azt gondolom, miénk a legjobb pilótapáros, vagy a legjobb pilóták párosítása a mezőnyben. Nincsen politizálás köztük” – idézi a Motorsportweek Vowlest, aki azért tartja annyira kiemelkedőnek az új szerzemény Carlos Sainz, valamint Alex Albon kettősét, mert a csapatérdeket helyezik előre a rivalizálás helyett, ezzel pedig előre fogják lendíteni a Williamst.
„Mindketten hihetetlenül elszánt versenyzők, ugyanakkor vezetők is, akik a csapat fejlődéséért tesznek. Nyomást helyeznek a csapatra, és éppen ez volt a szándékunk ezzel a párosítással. Sok éve volt már, hogy két versenyzőnk is harcolt az élmezőnyben. Ennek az energiáját kell feltámasztani a csapatban” – magyarázta Vowles. Hozzátette, Albonnak még nem volt olyan csapattársa, aki kihozta volna belőle az elit sportoló szintjét: Sainznak köszönhetően a thaiföldi is felfrissül majd, és „egy jobb Alexet” láthatunk.
Fotó: Williams
Belgiummal vált teljessé a 2022-es WRC-naptár
https://formula.hu/parc-ferme/31556
Mostanáig egy időpont mellett nem szerepelt helyszín a Rali-világbajnokság idei versenynaptárában: a szervezők fenntartottak egy augusztusi hétvégét arra az esetre, ha az Észak-ír Rali csatlakozni tud a menetrendhez. Mivel azonban nem állt össze a szükséges anyagi háttér, így végül a WRC-ben tavaly debütáló belga verseny, az Ypres Rali kapta meg az augusztus 18-21-i időpontot. A hírek szerint egyébként a csehországi Barum Rali is harcban lehetett a pozícióért, de a WRC inkább a belga futamra voksolt, így immár teljesnek tekinthető a 13 fordulós menetrend – amelynek első fordulója, a Monte-Carlo Rali már lezajlott, a következő Svéd Ralira pedig a jövő hétvégén kerül sor.
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Kongatni kell-e a vészharangokat a Yamahánál?
https://formula.hu/parc-ferme/31552
Hiába lett tavaly világbajnok Fabio Quartararo és hiába volt gyors a téli teszteken is, mégis elsősorban azt hallhattuk a franciától, hogy a hangvillások egy tapodtat sem léptek előre a motorjukkal – ennek kapcsán pedig már az is felmerült, hogy akár el is hagyhatja az év végén a japán márkát. Mi a helyzet a Yamahánál, s vajon reális eshetőség-e a címvédő távozása? Erről is beszéltünk a Formula Motocast tesztértékelő-szezonelőzetes adásában, a vonatkozó rész 24:17-től hallható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Petronasszal közösen dolgozott az új motorhasználaton a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/31550
A 2021-es szezon során a korábbi évekhez képest jóval kevésbé volt megbízható a Mercedes F1-es motorja, Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast is többször sújtották rajtbüntetéssel erőforrás-csere miatt és ha nem is ezen úszott el Hamilton vb-címe, de ez sem segített - főleg hogy a Honda motorja viszont végig csúcsra volt járatva és sok esetben erősebbnek is tűnt, mint a riválisé. 2022-re más üzemanyaggal, az E10-zel kell használni a motorokat, a konstruktőri világbajnoknál pedig bíznak abban, hogy idén nem lesznek hasonló gondjaik.
"Az E10 nem hangzik feltétlenül úgy, mint egy nagy változás, de mégis jelentős abból a szempontból, hogy az üzemanyag és a belsőégésű motor hogyan dolgozik együtt. Az utóbbi időben fontos fejlesztéseket eszközöltünk és együttműködtünk partnerünkkel, a Petronasszal. A pilótáink eltérő dolgokat fognak majd kérni a motortól akár kanyarról kanyarra is, a motorhasználat viszont nem feltétlenül olyan lesz, mint amilyet megszoktak: a padlógázas részek és a kigyorsítások is változhatnak. Ezen múlik majd, hogy hogyan spórolunk és használunk fel energiát" - mondta az autóbemutatón Hyvel Thomas, a motorrészleg vezetője.
fotó: Mercedes
Russell már a pályán köröz a W13-assal – fotók és videó
https://formula.hu/parc-ferme/31555
Nem sokkal a hivatalos bemutatót követően a Mercedes a hagyományoknak megfelelően ki is gurította Silverstone-ban a pályára az új versenyautóját a szabályok által engedélyezett forgatási nap keretében. Az új igazolásé, George Russellé volt a megtiszteltetés, hogy megtegye az első métereket a 2022-es géppel – íme, az első videó és képek a pályán köröző W13-asról, a volánnál a fiatal brittel:
We've missed that sound. pic.twitter.com/EvlxgFKjCp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 18, 2022
További öt évig a COTA-n marad az F1-es USA Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/31553
Újabb pályával hosszabbított szerződést a Formula-1: a pénteki bejelentés értelmében további öt évig, egészen 2026-ig az austini Circuit of the Americas ad otthont az USA Nagydíjnak. A texasi pálya 2012-ben mutatkozott be a versenynaptárban, és folyamatosan nagy népszerűségnek örvend az ottani futam: tavaly a hétvége során 400 ezren voltak kíváncsiak a helyszínen Max Verstappen és Lewis Hamilton harcára. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta: a hosszabbítás jó hír az amerikai szurkolók számára, akik a Netflix sorozatának is köszönhetően egyre többen vannak.
Idén egyébként már nem a COTA-n rendezendő viadal lesz az egyetlen futam az Egyesült Államokban, hiszen májusban debütál a Miami Nagydíj – sőt, azt is pletykálják, hogy néhány éven belül egy harmadik versenyt is kaphat az ország.
Videó: Először pályán a 2022-es F1-es Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31551
Egy nappal a hivatalos bemutató máris pályára vitte idei versenygépét a Ferrari. A helyszín „természetesen” Fiorano, és mint az a Scuderia által megosztott rövid klipből látszik, Charles Leclerc-é lett a megtiszteltetés, hogy elsőként gurulhatott ki az F1-75-össel:
A new era begins here
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 18, 2022
F1-75 making its first steps#essereFerrari @charles_leclerc pic.twitter.com/ZL9HMwtYF6
Egyelőre ez egyébként nem a hivatalos filmforgatási napok egyike: a Ferrari azt a szabályt használja ki, miszerint a csapatoknak lehetőségük van két demonapot tartani egy évben, amelyek egyenként maximum 15 km-t jelentenek, és F1-re nem alkalmas pályán kell tartani (Fioranónak most nem az általában bevetett nyomvonalát használták erre). Természetesen készültek lesipuskás felvételek is a rövid menésről, még ha a ködben nem is sok minden látszik:
Ezért tért vissza az ezüst festéshez a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/31549
A Mercedes bemutatója előtt az egyik legérdekesebb kérdés az volt, hogy vajon a W13-as is fekete festést kap, mint az előző két szezonban a rasszizmus elleni küzdelem jegyében, vagy visszatér a konstruktőri világbajnok alakulat a tradicionális ezüst fényezéséhez. Nos, utóbbi mellett döntöttek, bár néhány csík erejéig a fekete is jelen maradt. Toto Wolff csapatfőnök az eseményen így magyarázta a (vissza)váltást:
„A fekete szín egy egyértelmű jelzése volt annak, hogy a küldetésünk egy sokfélébb és befogadóbb csapattá válni” – idézi szavait a Motorsport.com. „A DNS-ünk részévé vált ez, viszont az Ezüst Nyilak ezüst színe is legalább annyira a DNS-ünkhöz és a történelmünkhöz tartozik. Csapatként az Ezüst Nyilakból lassan egy sokfélébb alakulattá váltunk, így mostantól a színeink az ezüst és a fekete lesznek.”
„A csapatunk diverzitásának növelése nem arról szól, hogy egy kvótának megfeleljünk, hanem hogy a legjobb embereket szerezzük meg nemzetiségtől, nemtől, vallástól és szexuális orientációtól függetlenül. A munkánk inspirál olyanokat, akik másképp azt gondolnák, hogy a mérnöki, műszaki vagy motorsportos pálya nem nekik való, s ezzel nekünk is szélesebb lesz a merítési lehetőségünk tehetségek terén.”
Már márciusban bejelenthetik a Red Bull–Porsche együttműködést
https://formula.hu/parc-ferme/31548
Az elmúlt időszakban egyre intenzívebbé váltak az azzal kapcsolatos híresztelések, hogy a Volskwagen Csoport akár két márkával is beszállhat a Formula-1-be motorgyártóként az új hajtásláncok 2026-os bevezetésekor. A Motorsport-Total.com most arról számolt be, hogy különösen a Porsche érkezésére van jó esély, ugyanis a Red Bull-lal olyan előrehaladott állapotban zajlanak a tárgyalások, hogy voltaképpen már csak a két fél vezérkarának kell rábólintani a majdani együttműködésre – ez pedig a hírek szerint akár már idén márciusban is megtörténhet.
A Porsche – és mellette még az Audi is – állítólag azóta érdeklődik komolyan az F1-es szerepvállalás iránt, hogy döntöttek arról, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok szerint megszűnik az MGU-H használata. A Red Bull pedig ideális partner lehet, hiszen az idei évtől már saját motorrészlegük van – igaz, nemrég kiderült, hogy egészen 2025-ig, azaz a jelenlegi erőforrások használatának utolsó évéig támogatja őket a Honda, így az esetleges új márka egy addigra már jól kiépült infrastruktúrába csatlakozhat be.
Itt nézhetjük élőben a Mercedes leleplezését
https://formula.hu/parc-ferme/31547
10:00-kor kezdődik a W13-as leleplezése:
Régen látott rajtszámokat hozott vissza a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31545
Igazán különleges megoldások fedezhetők fel a maranellóiak nemrégiben bemutatott autóján, mely az F1-75 névre hallgat. Az olaszok viszont nem csak technikai oldalon voltak bátrak, hanem a festésük tekintetében is. A Ferrari ugyanis visszatér a piros-fekete színezéshez, mely a 90-es évekből lehet ismerős sokaknak, ezzel egyszerre pedig a rajtszámok is új dizájnt kaptak, szintén fekete színben.Hasonlóra volt már példa a 2017-es és a 2018-as szezonban, ám akkor a számok egy fehér alapú keretben szerepeltek. Utoljára 1997 és 2003 között hét szezonon keresztül láthattak a rajongók olyan fekete rajtszámokat, melyek külön kiemelés nélkül kerültek fel az autókra.
A Haasnak nem párosa van, hanem két versenyzője
https://formula.hu/parc-ferme/31543
A 2021-es idényben egyetlen istállónál sem voltak olyan erős belvillongások, mint a Haas két újonca között. Miután a Ferrarival még szorosabbra fonták az együttműködést, kétségtelen, hogy a csapaton belül eddig is favorizált Schumacher jó teljesítménye továbbra is prioritást élvez majd az F1 jelenleg valószínűleg legkevesebbre taksált pilótájával szemben, így nehéz elképzelni, hogy a csapaton belüli két szekértábor egyesül majd, és a Schumacher–Mazepin kettős elkezd igazi pilótapárosként viselkedni. A Formula Podcast legutóbbi adásában 17:13-tól beszélgettünk a Haas helyzetéről.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ezzel a felállással dolgozik majd az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/31544
Miközben javában zajlanak a csapatok bemutatói, az év első tesztje is egyre közeleg. A mezőny először Barcelónába látogat el, az istállók közül pedig elsőként az Aston Martin jelentette be a pontos felállását a pilótákat illetően. Az első napon Sebastian Vettel kezd majd, később pedig csapattársa, Lance Stroll váltja őt délután, akárcsak a zárónapon. Az egyetlen kivétel február 24-e lesz, akkor a kanadai pilóta gurulat elsőként a pályára.
Február 23: Vettel/Stroll
Február 24: Stroll/Vettel
Február 25: Vettel/Stroll
Spéci első szárnyat tesztelt titokban a Red Bull?
https://formula.hu/parc-ferme/31542
A Twitteren kezdett terjedni az információ, hogy a Red Bull egy nagyon jól eltitkolt filmforgatási nap keretein belül kibérelte a silverstone-i pályát, ami az angol központtal rendelkező csapatok közkedvelt célpontja az ilyen eseményekre. Többen is állították, hogy az energiaitalosok egy ideiglenes fehér festéssel és - ami ennél sokkal érdekesebb - egy különös első szárnnyal teszteltek a Brit Nagydíj helyszínén. Bár a tesztet szerdán tartották, eddig a percig sem került elő egyetlen kémfotó vagy videó sem a Red Bull tesztjéről és különleges megoldásáról. Adrian Newey-ék nyilván az utolsó pillanatig szeretnék titokban tartani a többi csapat előtt a megoldásaikat, és úgy fest, hogy a teszt nagyon is sikeres volt ebből a szempontból.
A csapat egyébként másodikként mutatta meg 2022-es versenygépét, az RB18-at, de már első ránézésre is sejthető volt, hogy inkább csak az idei festését leplezte le az istálló, miután az RB18 formavilága egy az egyben megegyezett a tavaly júliusban bemutatott FIA által prezentált autóéval.
Nagy ugrásra vár az Alpine, de megmarad-e a béke?
https://formula.hu/parc-ferme/31539
Az előzetes várakozásokkal ellentétben roppant nagy volt az összhang 2021-ben az Alpine két versenyzője, Alonso és Ocon között. A francia csapat nagy ugrásra készül idén, amire az állítólagos lóerőpótlék és a nagy szabályváltozások reális esélyt teremtenek, nagy kérdés viszont hogy a mindkét fél számára gyümölcsöző együttműködés fenntartható-e akkor is a Mester és a Tanítvány között, ha fokozódik a tét… A Formula Podcast legutóbbi, a versenyzőpárosokat értékelő adásában az Alpine kettőséről 01:05:39-től beszélgettünk:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
„Az egyetlen alkalom, amikor sütni próbáltál” – vicces gyerekkori képpel kíván öccse boldog születésnapot Marqueznek
https://formula.hu/parc-ferme/31541
Míg tegnap Valentino Rossi ünnepelte a 43. születésnapját, ma karrierje utolsó fázisának nagy riválisa, s egyúttal a jelenlegi MotoGP-mezőny legsikeresebb tagja, Marc Marquez töltötte be 29. életévét. Nem feledkezett el róla öccse, a szintén a királykategóriában szereplő Alex sem, aki az alábbi gyerekkori fotóval kívánt boldog születésnapot a bátyjának: „Boldog 29. születésnapot! Tudom, hogy az eddigi 28 nem volt könnyű, de biztos vagyok benne, ahogy mindig mondom, hogy a legjobb még hátra van. Utóirat: itt egy fotó az egyetlen alkalomról, amikor sütni próbáltál az életedben” – írta nevetős szmájli kíséretében a spanyol motoros.
Happy Birthday @marcmarquez93 !
— Alex Márquez (@alexmarquez73) February 17, 2022
I know your 28 hasn't been easy, but I'm sure, and I always said, that the best is yet to come.
PS: Here you have a photo of the only time you've tried to cook in your life pic.twitter.com/VJBHO3JgEE
Érkezik az új Ferrari – itt követheted a bemutatót
https://formula.hu/parc-ferme/31538
Bár egy kép már kiszivárgott róla, hivatalosan csak ma délután 14 órakor rántják le a leplet az F1-75 névre hallgató 2022-es konstrukcióról. A Scuderia csapatbemutatóját az IDE vagy a képre kattintva elinduló videóban lehet figyelni a megfelelő időpontban:
Charles Pic vette át a neves Formula-2-es csapat irányítását
https://formula.hu/parc-ferme/31540
Lezárul egy korszak a DAMS történetében: a csapat bejelentette, hogy Olivier és Gregory Driot, az alapító Jean-Paul Driot fiai megállapodtak a korábban a Formula-1-ben versenyző Charles Pickel, így mostantól ő irányítja az alakulatot. A DAMS az 1988-as megalapítása óta 168 győzelmet aratott és 15 egyéni bajnoki címet zsebelt be.
Pic elmondta: megtiszteltetés számára, hogy vele folytatódhat a DAMS története, és büszke rá, hogy ő viheti tovább Jean-Paul Driot örökségét a francia autósportban. Egyúttal az is kiderült, hogy a volt F1-es pilóta érkezése nem jelent változást sem a mérnöki összetételben, sem a pilótafelállásban, így 2022-ben a magyar kötődésű izraeli pilóta, Roy Nissany, valamint Ayumu Iwasa versenyez majd náluk.
Fotók: DPPI
Ütközött az időpont egy divatshow-val, visszalépett a Svéd Ralitól a pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/31537
Első hallásra szokatlan indok miatt indít csupán három Fordot az M-Sport a tervezett négy helyett a február utolsó hétvégéjén esedékes Svéd Ralin. A negyedik autót Lorenzo Bertelli vezette volna – csakhogy a verseny egybeesik a Milánói Divathéttel, így kénytelen volt visszalépni. A félprofi státuszú olasz versenyző ugyanis a divatszakmában dolgozik, ezért jelenése van a milánói eseményen. Bertelli egyébként 2011 óta áll rajthoz szórványosan WRC-futamokon, tavaly két versenyen vett részt, idén pedig ez lett volna az első alkalom.
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Videón a teljesen újraaszfaltozott melbourne-i Albert Park
https://formula.hu/parc-ferme/31536
Több ponton is átesett némi változtatáson az Ausztrál Nagydíjnak otthont adó versenypálya vonalvezetése, a felújítás utolsó fázisaként pedig a teljes nyomvonalát újra is aszfaltozták. Ezt és az így már az F1 áprilisi fogadására újfent készen álló Albert Parkot nézhetjük meg az alábbi videóban, több fontos szereplő és versenyző nyilatkozataival megspékelve:
Alonso nyakizma olyan, mint egy szikla
https://formula.hu/parc-ferme/31532
"Majdnem kész. Egy hét a 2022-es téli tesztek kezdetéig - a huszadik F1-es előszezonig" - ezzel a szöveggel posztolta az alábbi edzős fotót Fernando Alonso. Dagadnak az izmok.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon