Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Itt a Sao Pauló-i sprint összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/34061
Az eddigi talán legjobb sprintfutamot láthattuk szombaton, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén, melyen Magnussen indult a pole-ból, majd Verstappen átvette a vezetést, de a Red Bull taktikai hibája miatt végül még a top 3-ba sem fért oda a holland. A videó a képre kattintva megtekinthető!
Michelisz: Hiányzott ez az érzés
https://formula.hu/parc-ferme/34056
Karrierje egyik legerősebb hétvégéjét teljesítette Bahreinben Michelisz Norbert: a pénteki első futamon második lett, a szombati fordított rajtrácsos versenyen pedig a hetedik helyről rajtolva, egy parádés előzést is bemutatva – amelyről az ellenfél Esteban Guerrieri is elismerően nyilatkozott – győzni tudott. Ezzel a 2019-es bajnok először zárt úgy egy fordulót a WTCR-ben, hogy egy első hely mellé még egy dobogós pozíciót szerzett, a tavalyi csehországi diadala óta elért első győzelmének köszönhetően pedig összetettben már az ötödik helyen áll.
„Hiányzott ez az érzés. A győzelem mindig csodálatos. Az idei nem volt könnyű szezon számomra, de végre összeálltak a dolgok. Az autóm tökéletes volt egész hétvégén, hálás vagyok a csapatnak. És köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem!” – posztolta a bahreini állomás végén Michelisz.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A MotoGP trónját el-, a Superbike-ét visszafoglalta a Ducati: Bautista a világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/34060
Parádés egy hete van a Ducatinak a motorsportokban: azok után, hogy múlt vasárnap Francesco Bagnaia révén 15 év után nyertek egyéni vb-címet a MotoGP-ben, ma a Superbike-világbajnokságon is révbe értek. A bolognaiakhoz visszatérő Alvaro Bautista ugyanis a mandalikai forduló utolsó futamon szerzett második helyével már a Phillip Island-i évadzáró előtt bebiztosította a vb-címét. A spanyol szinte egész évben késhegyre menő csatákat vívott a címvédő yamahás Toprak Razgatliogluval, valamint a hatszoros vb-első kawasakis Jonathan Rea-vel, ám összességében végig Bautista tűnt a legmeggyőzőbbnek, amit 14 futamgyőzelme is bizonyít (bár ebben éppen ma egyenlített a török), valamint a tény, hogy mindössze két kiesés és két negyedik hely alkalmával nem fért fel a dobogóra.
A spanyol 16 évvel a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis géposztályában elért 2006-os diadala után nyert ismét világbajnoki címet. A Ducati pedig Carlos Checa 2011-es sikere után jutott ismét a csúcsra a Superbike-ban, azaz itt is tizenegy esztendőt kellett várniuk – ám míg a MotoGP-ben csak az említett két címük van, a WSBK-ban toronymagasan az olasz gyártó számít a legsikeresebbnek: korábban 14 alkalommal szereztek versenyzői titulust, s a 390 futamgyőzelem is több mint kétszerese az örökranglista második helyén álló Kawasaki mutatójának.
A Supersportban amúgy szintén eldőlt a vb-cím Indonéziában, de már szombaton: Dominique Aegerter domináns teljesítménnyel védte meg a címét. Elképesztő (két) éve van a svájcinak, hiszen idén ráadásként a MotoE Világkupát is megnyerte.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alpine-főnök: Mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot
https://formula.hu/parc-ferme/34059
Kétszer is összeért a brazíliai sprint első körében Esteban Ocon és Fernando Alonso, aminek köszönhetően szinte a mezőny végén zártak, így onnan is kell majd rajtolniuk a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjon. Az első esetet, ahol Alonso kívülről próbálkozott a 4-es kanyarban és a rázókövön haladva megbicsaklott alatta az autót, nem is vizsgálták, a célegyenesben történt kontaktért viszont a spanyolt meszelték el. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer viszont az istálló közleményében a hivatalos csapatkommünikéktől szokatlanul kemény hangnemben dorgálta meg mindkét pilótáját:
„Rettenetesen csalódottak vagyunk a sprintkvalifikáció eredménye miatt, amely rossz helyzetbe hozott minket a vasárnapi rajtrácson is. Egy nagyon kiélezett és kemény csatában vagyunk a konstruktőri negyedik helyért – egy olyan célért, amelyért több mint ezer ember dolgozik fáradhatatlanul. Őszintén: Estebannak és Fernandónak is jobb munkát kell végeznie abban, hogy meghálálják a csapatban dolgozók erőfeszítéseit azzal, hogy elkerülik a pályán történő incidenseket, amelyekkel kompromittálják az egész csapat teljesítményét. Ma mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot. Többre számítok tőlük vasárnap, amikor minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy visszahozzunk néhány pontot azért a hétvégén. A célunk, hogy olyan helyzetben utazzunk Abu Dhabiba, hogy elérhessük a céljainkat. A vasárnap egy új nap lesz.”
fotó: DPPI
Gasly és Hamilton megúszta, Alonsót megbüntették az Ocon-ütközésért
https://formula.hu/parc-ferme/34058
Sűrű késő délutánja van a felügyelőknek szombaton Interlagosban, hiszen összesen hat versenyzőt rendeltek be magukhoz a sprintkvalifikációt követően. Pierre Gasly esete lehet a legérdekesebb, hiszen tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén táncol, most pedig állítólag túl lassan haladt a rajtrácsra kivezető körök során. Azért valószínűleg nem kell túlságosan félnie a franciának, két hete Mexikóban ugyanis Nicholas Latifi csak figyelmeztetést kapott hasonlóért.
FRISSÍTÉS: Az AlphaTauri versenyzője végül szintén megúszta figyelmeztetéssel (méghozzá az ő szempontjából legfontosabb, hogy büntetőpont nélkül!), hogy túl lassan tette meg a két safety car-vonal közötti szakaszt a versenyigazgató által előírt maximumidőhöz képest.
Gasly mellett vizsgálják Lewis Hamiltont, Guanyu Zhout és Daniel Ricciardót is a rajtprocedúrával kapcsolatos kihágás miatt. Vélhetően a rajthelyek pontos elfoglalásával kapcsolatos mindez, de a Mercedes részéről például Andrew Shovlin úgy fogalmazott a futam után, hogy nem tartanak büntetéstől.
FRISSÍTÉS: Igaza lett a Mercedes szakemberének, mindhárom érintett pilótát felmentették a stewardok, így már Hamilton első soros indulása sincs veszélyben.
Végezetül pedig vizsgálják még a stewardok a Fernando Alonso és Esteban Ocon között a célegyenesben történt kontaktot is.
FRISSÍTÉS: Ebben az incidensben a felügyelők teljes mértékben Alonsót találták vétkesnek, ezért öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot adtak a spanyolnak, aki ezzel a 18. helyre, épp Ocon mögé sorolódott. Az indoklás szerint Ocon szokatlanul lassan haladt a korábban történt kontakt miatti autósérülése miatt, míg Alonso maga is elismerte, hogy kissé rosszul mérte fel, hogy ennek fényében mikor húzza ki az autóját a csapattárs szélárnyékából.
A leintés után kapott lángra Ocon autója – videó
https://formula.hu/parc-ferme/34057
Akciódúsan alakult az Alpine-ok számára a brazíliai sprint eleje: Esteban Ocon és Fernando Alonso kétszer is összeértek az első körökben. Bár mindketten célba értek, a pontszerzők közül egyaránt kicsúsztak. Ezzel pedig még nem értek véget a megpróbáltatásaik: mint az az alábbi felvételen is látható, Ocon autója lángra kapott a leintés után, miután kigyulladtak a fékjei.
Ha pedig mindez nem lenne elég, Oconékat még a felügyelők is beidézték – ahogy egyébként az Pierre Gaslyt is, aki állítólag túl lassan ment a kivezetőkörök során (bár az AlphaTauri pilótája tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén áll, ezért a kihágásért aligha részesül abban).
Tá pegando fogo, bicho!
— Estagiário da F1 (@EstagiariodaF1) November 12, 2022
Alpine do Ocon depois da corrida pic.twitter.com/QjNNRVw5WW
Pár éven belül jöhet a tökéletes versenynaptár – ígéri az F1
https://formula.hu/parc-ferme/34054
A Formula-1 sportigazgatója, Steve Nielsen elmondása szerint a sport folyamatosan közeledik az optimális versenynaptárhoz. Noha az F1 az utóbbi években igyekezett csökkenteni ökológiai lábnyomát, továbbra is vannak olyan részei a versenynaptárnak, amelyek nem sugallják ezt a környezetbarát felfogást, gondoljuk csak a Brazília és Abu Dhabi között megtett 15 órás repülőútra. A Formula-1 célja a futamok olyan módon történő átcsoportosítása, hogy minimalizálják a sport logisztikájából származó széndioxid-kibocsátást.
„Minden évben próbálunk közelebb kerülni ehhez a tökéletes menetrendhez azáltal, hogy egy-két futamot eltolunk pár héttel. Viszont ez egy fokozatos folyamat, mivel nincs teljeskörű szabadságunk bizonyos történelmi futamok elmozgatása felett a versenynaptárban. Emellett egyéb nehézségek is vannak, például hogy némely országok nem szeretnének futamot rendezni az év egy bizonyos részében az az időjárás vagy egy másik éppen akkor zajló fontos esemény miatt” – mondta a sportigazgató a Motorsport.com-nak.
Mindezek mellett a Formula-1-nek a koronavírus-járvány hatásaival is meg kell küzdenie, a Kínai Nagydíj jövő évi sorsa is még bizonytalan az országban bevezetett járványügyi intézkedések miatt. „Az a fontos, hogy megtettük a kezdő lépéseket, felismerjük és értékeljük a regionalizációval járó előnyöket” – jelentette ki Nielsen.
fotó: DPPI
Most már a Fittipaldi név is a Red Bullt ékesíti
https://formula.hu/parc-ferme/34053
A kétszeres világbajnok brazil pilóta, Emerson Fittipaldi unokája, Enzo Fittipaldi saját közösségi oldalán jelentette be, hogy a Red Bull családjának kötelékében folytatja pályafutását. A 21 éves versenyző korábban a Ferrari akadémiájába tartozott, azonban 2021 februárjában elvált egymástól a csapat és Fittipaldi. A brazil pilóta 2017-ben megnyerte az olasz F4-es bajnokságot, jelenleg pedig a Formula-2-ben versenyez, ahol idén futja első teljes szezonját. Az évadzáró forduló előtt a hatodik helyen áll a tabellán, azonban pontegyenlőség áll fenn az előtte levő két versenyzővel, míg a harmadik helyen álló Logan Sargeant csupán kilenc ponttal van előtte, így könnyedén a pódiumon is találhatja magát Fittipaldi.
A Red Bull kötelékébe kerülés jó lépés lehet a fiatal pilóta számára, hiszen a jelenlegi Formula-1-es pilótákból közel a mezőny fele kötődik az osztrák gárdához, köztük Sebastian Vettel és Max Verstappen, akik többszörös világbajnokokká is váltak. A Formula 2-ben jelenleg Ayumu Iwasa, Dennis Hauger, Liam Lawson és Jehan Daruvala neve fűzhető a csapathoz, azonban közülük csupán utóbbi van a pontversenyben Fittipaldi előtt, de ő is csak holtversenyben.
Estou muito feliz em anunciar que agora faço parte da família RedBull! Muito obrigado Dr. Marko e Christian Horner pela oportunidade.
— Enzo Fittipaldi (@enzofitti) November 12, 2022
-
I’m very happy to announce that I will be joining the RedBull Family! Thank you Dr. Helmut Marko and Christian Horner for the opportunity! pic.twitter.com/CqglwfVnWk
Szabad az út Piastri előtt, már idén a McLarenbe ülhet
https://formula.hu/parc-ferme/34051
Megállapodott a McLaren és az Alpine Oscar Piastri korai elengedéséről, így a wokingiak 2023-as ausztrál versenyzője az év végén már jövő évi csapata színeiben vehet részt az új gumik tesztelésével egybekötött fiatal pilóták tesztjén Abu Dhabiban. Miután a 2021-es Formula-2-es bajnok leigazolása körül nézeteltérés alakult ki a McLaren és korábbi csapata, az Alpine között, a franciák eredetileg nem akarták idő előtt felbontani tartalékpilótájuk szerződését, a csapatfőnök, Otmar Szafnauer nyilatkozata szerint azonban mégis egyezségre jutottak a felek: „Megállapodás született arról, hogy miként váljanak el útjaink Piastrival. Pontot teszünk az ügy végére, a szezon végeztével elmehet és azt csinál, amit akar” – írja a spanyol Motorsport.com.
A megegyezésnek már a része volt azon kétnapos privát teszt is, amelyet Piastri a franciaországi Paul Ricard pályán bonyolított le a McLarennel, igaz, ez a teszt hivatalosan nem lett megerősítve a britek által. Szafnauer elmondása szerint Daniel Ricciardo utódja az Abu Dhabi Nagydíj szabadedzésein még nem vehet részt új istállójával, az utolsó futam utáni fiatal pilóták tesztjén viszont már a McLaren volánja mögött láthatjuk, hiszen az már nem része a 2022-es szezonnak. Nem ő lesz az egyedüli versenyző, aki jövő évi csapatával vesz részt a teszten, az AlphaTaurit Nyck de Vries, az Alpine-t Pierre Gasly, míg az Aston Martint Fernando Alonso vezeti majd.
Sky-bojkott: Kravitz elbeszélgetett Verstappennel
https://formula.hu/parc-ferme/34050
A Mexikói Nagydíjon Max Verstappen bojkottjától (is) volt hangos a sajtó, a holland sztár ugyanis nem volt hajlandó interjút adni a Sky Sports televíziós társaság helyszíni stábjának. A kétszeres világbajnok bevallása szerint Ted Kravitz, a csatorna bokszutcai riporterének folyamatos megjegyzései miatt jutott erre az álláspontra, a brit szakember ugyanis tiszteletlen módon nyilvánult meg Verstappennel szemben, többek között azt állítva, hogy Lewis Hamiltontól „elrabolták” a világbajnoki címet 2021-ben.
A Sao Pauló-i Nagydíj csütörtöki sajtónapján azonban megtört a jég, hiszen Verstappen a Sky Sports mikrofonjai előtt is válaszolt a kérdésekre, valamint elárulta, hogy lezártnak tekinti ezt az ügyet. Kravitz mindeddig nem nyilvánult meg a témában, a pénteki kvalifikációt követően azonban elárulta, hogy négyszemközt tisztázták a helyzetet Verstappennel: „Visszatérve ahhoz, ami Max Verstappen és köztem történt Mexikóban, leültünk, jól elbeszélgettünk róla, és ahogy ő is mondta, lezártuk az ügyet, és már csak előre tekintünk” – osztotta meg a brit riporter elő adásban.
Századik haasos nagydíján jött Magnussen csodája
https://formula.hu/parc-ferme/34049
A mezőnybe idén visszatérő pilóta és csapata nagy mérföldkőhöz érkezett a Sao Pauló-i Nagydíjon az időmérős döbbeneten kívül is, hiszen Kevin Magnussen századik versenyét futhatja az amerikai alakulat színeiben a hétvégén. Erre az alkalomra tette rá a koronát a pénteki napon a dán, amikor megszerezte saját maga, hazája és csapata első pole-pozícióját. A 30 éves versenyzőnek 141 nagydíjhétvégére volt szüksége ahhoz, hogy megszerezze az első rajtkockát, amellyel a mostani hétvége formátuma miatt csupán a szombati napra vívta ki magának a rajtrács elejét. Ennél több versenyre csupán Carlos Sainznak és Sergio Pereznek volt szüksége az első pole megkaparintásához, melyet mindketten ebben a szezonban értek el.
A Haas számára pedig Magnussennél két futammal több, 143 alkalom kellett ahhoz, hogy elérjék ezt az eredményt, a csapat 2016 óta szerepel a száguldó cirkuszban és ezelőtt az ötödik hely volt a legjobb időmérős eredményük. Az 1975-ös Brit Nagydíj óta a Haas az első amerikai gárda, aki pole-pozíciót szerez, legutóbb a Shadow csapat színeiben Tom Pryce volt képes erre. A nemzetek kapcsán pedig Dánia a 24. ország, amely feliratkozik az első rajtkockát szerzők listájára.
A Formula-1 közösségi felületein slágertéma volt a tegnapi eredményeket követően, hogy a mezőny tulajdonképpen Haas-szendvicsbe került, hiszen Magnussen az első, Mick Schumacher pedig a huszadik helyen végzett az időmérőn. Ilyenre, hogy egy csapat keretbe foglalja a rajtrácsot a szombati napon, legutóbb a 2018-as Monacói Nagydíjon volt példa, amikor Daniel Ricciardo szerezte meg a pole-pozíciót, míg csapattársa, Max Verstappen az utolsó helyen végzett. A holland a harmadik szabadedzésen történt balesete miatt nem tudott mért kört teljesíteni.
Még Gasly is örül Magnussennek, pedig nem szabadna
https://formula.hu/parc-ferme/34048
A Sao Pauló-i esős időmérő két hőse volt Kevin Magnussen és Pierre Gasly – a francia a Q1-ben parádézott, ő volt az első slick abroncsra váltó versenyző, aki az eredménylistát is vezette. Végül a középső szakaszban kiesve csak 12. helyen zárta az időmérőt, így a bokszból nézhette végig dán riválisa szürreális pole-pozícióját.
„Ezt szeretem az F1-ben! Hihetetlen eredmény, de számunkra szörnyű, hiszen a Haas ellen küzdünk a bajnokságban, kérdezzék meg Franzot. Ennek ellenére is ámul az ember, hogy Kevet és a Haast látja az első pozícióban. Bárki megszerezhette volna, mégis azt kell mondanom, megérdemelte” – nyilatkozta a Haas sikerén fellelkesülve Gasly.
A két csapat közt valóban szoros az állás, a Haasnak 36, az AlphaTaurinak 35 konstruktőri pontja van, ráadásul hasonló a helyzet a két pilótával is: Magnussen 24, Gasly 23 pontot szerzett eddig a szezonban.
WTCR reggelire, F1-es sprint vacsorára: ez a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/34046
A bahreini WEC-futam már csak egy ráadás délutánra: íme a szombati motorsport-menetrend!
08:00 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 1, élő)
10:00 - 16:00 WRX, Szabadedzés, Superpole és előfutamok
12:00 - 20:00 WEC, Bahreini 8 órás futam (tv: Eurosport 2, élő)
16:30 - 17:30 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
20:30 Formula-1, Sprint (tv: M4 Sport, élő)
A teljes hétvégi program itt megtekinthető!
fotó: dppi
Amikor beüt a csoda: így ünnepelte Magnussen pole-ját a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/34047
Amikor már biztos volt, hogy senki sem javít, és eldőlt, hogy Kevin Magnussen megcsinálta a csodát: az öröm első pillanatai a mérföldkőhöz érő pilóta és csapata között. Magnussen értékelése itt, Günther Steiner csapatfőnök nyilatkozata pedig itt olvasható!
Bagnaia lett a világbajnok, de ő is volt-e a legjobb idén a MotoGP-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/34041
Mindenkinél több győzelem, holtversenyben legtöbb pole-pozíció, példa nélküli fordítás a szezon második felében: afelől kétség sem lehet, hogy Francesco Bagnaia megérdemelten nyerte meg a világbajnokságot. Ugyanakkor az is igaz, hogy saját hibái révén került féltávig 91 pontos hátrányba, így felmerülhet a kérdés, hogy összességében ő volt-e idén a legjobb mezőnyben – ezt a kérdést is körüljártuk a Formula Motocast valenciai értékelőjében, a vonatkozó rész 30:37-től hallgatható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Danica Patrick: Sosem volt igazi lehetőségem a Formula-1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34044
Őszintén beszélt a múltban történtekről Danica Patrick, aki nemrégiben a Beyond the Grid podcast vendége volt. A 40 esztendős hölgyet a 2000-es évek elején az egyik legtehetségesebb fiatal pilótaként tartották számon, miután több alkalommal is kiválóan szerepelt az IndyCar sorozatban. A 2009-ben tartott Indy 500 során például a harmadik helyen intették le, a későbbiekben pedig a NASCAR Cup Seriesben is lehetőséghez jutott. Teljesítménye miatt egy időben többször is szóba került a sajtóban egy lehetséges F1-es szereplés, Patrick azonban most elárulta, valójában sosem jutott volna igazi lehetőséghez.
„Sosem volt reális lehetőségem az F1-ben, valójában még egy tesztlehetőségig sem jutottam el. Ezek a dolgok mindig is a csak a médiának szóltak. Mindenkinek csak a figyelemfelhívás miatt kellettem. Néhány alkalommal megjelentek olyan hírek, hogy tesztelhetek valamelyik csapatnál, de még egy telefonhívást sem kaptam senkitől” – mondta el a beszélgetés során.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Mercedes eltávolítja egyik támogatójának logóit
https://formula.hu/parc-ferme/34045
Bár a napokban még úgy tűnt tovább folytatódhat a német márka és az világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéjeként ismert FTX partneri megállapodása, Brazíliában helyi idő szerint pénteken reggel a csapat egyik szóvivője megerősítette, hogy eltávolítják a cég logóit az autóikról, valamint egyéb felületeikről. A héten derült ki, hogy az FTX több milliárd dolláros adósságot halmozott fel, továbbá állítólagos visszaélések miatt az amerikai Értékpapír és Tőzsdefelügyelet (SEC) is vizsgálatot indított ellenük. „Első lépésként felfüggesztettük a cégükkel kötött partnerségi megállapodásunkat. Ez azt jelenti, hogy ettől a hétvégétől kezdve nem jelennek meg többé a versenyautónkon és más felületeinken sem. Továbbra is szorosan figyelemmel kísérjük a helyzet alakulását” – idézte a Motorsport az istálló alkalmazottját.
Az F1 is elismerte: nem biztos, hogy lesz jövőre Kínai Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/34042
Bő egy hónapja tették közzé a rekordot jelentő 24 fordulóból álló 2022-es Formula-1-es versenynaptárt, amelyben három év kényszerszünet után ismét feltűnt a Kínai Nagydíj is április közepi időponttal. Csakhogy a távol-keleti országban továbbra is időről időre komoly lezárásokat rendelnek el a koronavírus miatt, így kérdéses lehet, hogy meg tudják-e tartani jövőre a sanghaji futamot. Maga Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is elismerte nemrég, hogy benne van a pakliban, hogy 2023-ban sem lesz futam Kínában: „Bár a koronavírus-helyzet továbbra is problémát jelent Kínában, és nem tekinthető biztosnak, hogy 2023-ban versenyezni fogunk ott, de folyamatosan vizsgáljuk a helyzetet és tájékoztatunk mindenkit a fejleményekről” – mondta el a GrandPrix247.com portál által idézett Domenicali a Liberty Media harmadik negyedéves bevételi jelentése során.
Az F1-es mezőny egyetlen kínai pilótája, Guanyu Zhou ugyanakkor bizakodó annak kapcsán, hogy jövőre hazai közönség előtt szerepelhet: „Meglátjuk, milyen lesz a Covid-helyzet áprilisban. Még mindig jó esély van rá, hogy megtartsák. Vannak kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy áprilisban lesz-e vagy az év későbbi részében, meglátjuk majd” – fogalmazott az Alfa Romeo pilótája.
A RacingNews365.com értesülései szerint az is szerepel valóban a vészforgatókönyvek között, hogy ha áprilisban nem is tudják megrendezni a Kínai Nagydíjat, a szezon későbbi részére időzíthetik át. Ez nyilván egy másik futammal való időpontcserével valósulhatna meg a sűrű menetrend miatt. A szaklap szerint az biztosan nem lenne az F1-es vezetőség ínyére, ha négyhetes szünet keletkezne a sanghaji viadal esetleges kiesésével, s ha nem halasztásról és cseréről, hanem törlésről lenne szó, szóba kerülhet az is, hogy egy héttel előrébb hozzák az Azerbajdzsáni Nagydíjat, rövidítve a rést a fordulók között.
fotó: DPPI
WTCR: Azconáé a bahreini pole, Michelisz a 4.
https://formula.hu/parc-ferme/34043
A rendhagyó menetrendnek köszönhetően már helyi idő szerint péntek délben sor került a WTCR bahreini időmérőjére. A pole-pozíciót a bajnokságot is vezető Mikel Azcona zsebelte be a Hyundaijal, megelőzve az audis Nathanael Bethont és fő üldözőjét, a hondás Nestor Girolamit. A magyarok közül Michelisz Norbert szerepelt a legjobban: a 2019-es világkupagyőztes bejutott a Q3-ba, ahol két szektor után még óriási előnnyel vezetett, s végül a negyedik helyet kaparintotta meg – elképzelhető, hogy azért, mert a kelleténél többet vett vissza a büntetősúlyok számítását is szem előtt tartva.
A Q3-as mezőnyt amúgy a szabadkártyás harmadik Hyundai-pilóta, Nicky Catsburg tette teljessé, aki a második szakaszban egyetlen ezredmásodperccel ütötte ki onnan az így hatodik helyen záró Tassi Attilát. A Zengő Motorsport kapcsán jó hír, hogy az első szabadedzés kihagyása után már részt tudnak venni a hétvégén, s a Nagy Dániel és Boldizs Bence duó a 11. és 12. helyekre kvalifikált, azaz előbbi épp csak lecsúszott a fordított rajtrácsos pole-ról (amelyet Mehdi Bennani szerzett meg).
A Túraautó-világkupa első bahreini futama ma 17 órakor, a második verseny szombat reggel 8 órakor startol magyar idő szerint.
fotó: DPPI