Csendben áthelyezték az Aston Martin technikai alapemberét
https://formula.hu/parc-ferme/34786
Andrew Green a legismertebb technikai szakemberek közé tartozik a Formula-1-ben. Már 1991-ben, a Jordan legelső autóján is dolgozott, majd egy BAR-Hondánál és a Red Bullnál tett kitérő után 2010-ben tért vissza az akkor már Force India névre hallgató alakulathoz. Onnantól kezdve technikai igazgatóként tevékenykedett a csapatnál, amely idő közben több átalakuláson is átesett (futott Racing Point, majd 2021-től Aston Martin néven), mígnem két éve júniusban hivatalosan a technikai vezetői pozíció lett az övé, miközben Lawrence Stroll csapata folyamatosan vette fel az újabb szakembereket. Köztük volt Dan Fallows is, aki a Red Bulltól érkezett, s aki a felmondási ideje lejárta után, némi vitát követően 2022 áprilisában átvette a technikai igazgatói posztot. Azóta a legtöbbször ő szólal meg az F1-es istálló és autó műszaki kérdéseivel kapcsolatban, a hétfői bemutatón is ő beszélt, miközben Green szép lassan eltűnt a nyilvánosság elől.
Mint kiderült, ez nem véletlen: az ismert szakembert az Aston Martin áthelyezte az F1-es csapattól az Aston Martin Performance Technologies, azaz a technológiai részlegre. A váltás csak nemrég történt meg Mike Krack csapatfőnök szerint, így Green az AMR23-as fejlesztésében még részt vett: „Növekszik a vállalatunk, és szükségünk volt egy komoly technikai tapasztalattal rendelkező szakemberre, aki felügyeli a projekteket, amiket csinálni akarunk. Logikus döntés volt, ilyen tekintetben szerencsések voltunk, hogy egy olyan ember állt rendelkezésünkre, mint Andrew” – magyarázta a Motorsport.com által idézett Krack a lépést. „Még eléggé érintett volt az AMR23-as fejlesztésében, csak nemrég történt a váltás. Meglátjuk, mindez hogyan alakul, de úgy éreztük, szerencsések vagyunk, hogy velünk van az üzletünk szélesítése kapcsán, legyen szó akár versenyzéssel vagy nem azzal kapcsolatos projektekről.”
Videó: Monstre válogatás a 2021-es szezon legjobb rádiózásaiból
https://formula.hu/parc-ferme/31085
Raikkönen és az itatórendszer, Russell spái parádéja, Vettel humorzsákja, Hamilton kellemetlen WC-élménye és Verstappen világbajnoki örömujjongása – ez mind-mind szerepel az alábbi top 20-as összeállításban, amely IDE vagy a képre kattintva indul:
Carlos Sainz teljesítménye kivételes volt az idén
https://formula.hu/parc-ferme/31084
A 2021-es szezon volt az első a spanyol pilóta karrierjében, melyet a Ferrarinál töltött, az olaszoktól kapott bizalmat pedig nagyszerű eredményekkel hálálta meg. Az F1 összegyűjtött pár érdekes statisztikát, melyből többek között az is kiderült, hogy Sainz idén minden versenyen célba ért, ennek köszönhetően ő teljesítette a legtöbb kört idén, tovább mindössze kétszer zárt a legjobb tízen kívül és zsinórban 15 versenyen szerzett pontot. Minden egyéb érdekességért érdemes átböngészni az alábbi posztot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Alonso kedvenc idei pillanata Ocon futamgyőzelme
https://formula.hu/parc-ferme/31082
Az Alpine közösségi médiás felületére került ki egy rövid videó, amelyben Fernando Alonso beszélt szezonja három legjobb pillanatáról. A spanyol vérbeli csapatjátékosként nem saját dobogós helyezését említette első helyen, hanem a Magyar Nagydíjat, melyet Esteban Ocon nyert meg. A három emlékezetes pillanat:
1. Esteban Ocon győzelme. „Tudom, hogy nem én nyertem, de így is csodálatos pillanat volt a csapat számára. Mindenki nagyon örült, én pedig mindenkire rettentő büszke voltam.”
2. A dobogó Katarban. „Nagyon sokat vártam erre a dobogós helyre.”
3. Bahrein. „Az első futam nagyon érzelmes volt számomra, itt tértem vissza a sportba és ehhez a csapathoz.”
Your turn, @alo_oficial, what were your Top moments of 2021?#Alpine #F1 #Formula1 #EstebanOcon #FernandoAlonso #EO31 #FA14 #A521 pic.twitter.com/MlV46vhnQm
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) December 28, 2021
Egy Ferrarival ünnepelt Nico Rosberg
https://formula.hu/parc-ferme/31083
Nem akármilyen módját választott az ünneplésnek a 2016-os világbajnok. A németek korábbi F1-es pilótája továbbra is előszeretettel készít videókat Youtube-csatornájára, mely nemrég elérte az egymillió feliratkozót. Ennek örömére Rosberg egy igazán különleges projektet hozott össze, kölcsönkérte szomszédja autóját, egy Ferrari F40-est. A jármű vezetése már régóta fent volt a bakancslistáján, így nem aprózta el a dolgokat, a Földközi-tenger partján található szűk utakon hajtotta meg. A videó gyakorlatilag magáért beszél.
Rajongóival ünnepel a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31081
A tavalyi év után jelentőset fejlődött a Ferrari, miután idén a konstruktőri pontverseny harmadik helyén zártak. A maranellói istállónak rengeteg rajongója van, ezért úgy döntöttek, szeretnék velük együtt lezárni a 2021-es esztendőt. Az olaszok a Twitterre töltöttek fel egy felhívást, melyben fotókat várnak a szurkolóiktól a számukra legszebb pillanatok kapcsán, a legjobbakat pedig megosztják a későbbiek folyamán.
It’s been a long but amazing season, #Tifosi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 28, 2021
We want to see some of your photos from this year, make sure to reply to this post and we may even share some of the best #essereFerrari #TifosiTuesday pic.twitter.com/KT1VWYB06h
Bemutatkoznak az Aston Martin munkatársai
https://formula.hu/parc-ferme/31080
Különleges feladatra vállalkozott az Aston Martin. Az istálló ugyanis december közepe óta naponta tölt fel fotókat azokról a munkatársairól, akiket eddig nem ismerhettek a rajongók, hiszen többnyire a háttérben dolgoznak. A képek alatt minden egyes embertől származik egy gondolat, melyek általában a munkájukhoz kapcsolódnak. A mai napon például a csapat vezető médiareferense, Joanne Revillt mutatták be, aki a poszthoz, az alábbit fűzte hozzá: „Nagyon szerencsés voltam, és sok lehetőséget kaptam az évek során, hogy eljussak oda, ahol most vagyok.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Meglepő, melyik volt Raikkönen kedvenc motorja
https://formula.hu/parc-ferme/31079
A Formula-1-ben 2001 óta 19 szezont eltöltő finn versenyzett a 3 literes V10-esek, a 2,4 literes V8-asok és végül az 1,6 literes V6-os hibridek korszakában is. Arra a kérdésre, melyik motorformula volt a kedvence, talán a többséget meglepő választ adott:
„Az igazat megvallva szerettem a hibridet. Amikor bevezették, a Ferrari nem azon a szinten volt, ahol kellett volna lennie, emiatt a kezdetekkor a vezethetősége nem volt olyan jó, mint amihez hozzászoktunk. De mondjuk úgy, hogy a második évtől nagyon sokat fejlődött” – mondta a Beyond The Grid podcastban Raikkönen. „Őszinte leszek, szeretem őket, mert nem olyan hangosak: például egy teszten nincs az az őrült zaj, ezért halljuk egymást. Az elején kicsit furcsa volt, de az igazat megvallva jó vezetni őket” – beszélt a V6-os motorról Raikkönen, aki kedvenc versenyét és autóját is megnevezte.
„Ha eddig nem szeretted az F2-t, most fogod!” – avagy a nevelőszéria legjobb rádiózásai
https://formula.hu/parc-ferme/31078
A királykategóriát idén is hűséges társként végigkísérte többek között a Formula-2, amely nemcsak a pályán hozott emlékezetes jeleneteket, de a csapatrádión is. Ezeket szedte össze nekünk az F1 YouTube-csatornája.
A videó a képre kattintva indul.
Jótékonysági szervezethez csatlakozott Mazepin
https://formula.hu/parc-ferme/31077
Bár Nyikita Mazepinnek idén volt egy-két balhés ügye, az orosz újonc igyekezett bebizonyítani, hogy félreismerik őt. Hazai nagydíján például cerebrális parézisben szenvedő gyermekeknek indított gyűjtést. A Haas-pilóta jótékonykodása azonban nem korlátozódott az orosz hétvége idejére: Mazepin karácsonykor bejelentette, egy olyan, oroszországi jótékonysági szervezet igazgatótanácsának lett a tagja, amely beteg gyermekeket és családjaikat segíti. Ahogy a fiatal orosz fogalmazott, „az ünnepi időszak az, amikor az álmok valóra válnak. Én hiszek abban, hogy csodáknak nem csak évente egyszer kell történniük.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mosolygósan telt az idei év a McLaren csapatánál
https://formula.hu/parc-ferme/31076
Az utóbbi néhány év szenvedése után, nagyszerűen alakult a 2021-es szezon a McLaren számára. A wokingi istálló több dobogót is ünnepelhetett idén, valamint az Olasz Nagydíjon egy kettős győzelmet, amire már régóta vártak. A pilótáik általában igazán jó kedvűek, Daniel Ricciardo és Lando Norris is sok mosolygós szelfit készített ebben az esztendőben, amiből most egy összeállítást készítettek az alakulatnál.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bottas nagyon élvezi a téli időszakot
https://formula.hu/parc-ferme/31075
Valtteri Bottas eddig is rengeteg képet megosztott azokról a pillanatokról, amikor a kikapcsolódásé volt a főszerep, ezt a jó szokását, pedig továbbra is megtartotta. Az Alfa Romeo finn versenyzője ezúttal a párjával együtt döntött úgy, hogy kihasználják az évszak nagyszerű adottságait, mégpedig egy-egy hómobillal.
Keep sending it #VB77 #JustSendIt #Arctic@tiffanycromwell pic.twitter.com/hRSHChtSY9
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) December 27, 2021
Új szponzorral gazdagodott a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31074
Úgy látszik, a maranellói istálló komolyan gondolja a virtuális versenyeken való szerepvállalását, miután szerződést kötöttek a svájci Velas Network technológiai céggel, hogy digitális tartalmakat hozzon létre rajongók számára. A vállalat az esport-csapatukat fogja támogatni, legalábbis ez áll a Ferrari közleményében.
„Örömmel kezdjük meg ezt az együttműködést a Velas Network AG-vel, egy olyan vállalattal, amely az innovációt és a teljesítményt teszi a technológiailag fejlett termékek és szolgáltatások védjegyévé. Ezek mind olyan értékek, amelyek összekötnek minket, és amelyek miatt a Velas prémium partnerünkké vált” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto.
A megállapodással kapcsolatban Farhad Shagulyamov, a Velas Network AG társalapító vezérigazgatója is megszólalt: „Miután felépítettünk egy új generációs blokkláncot, amely a fenntarthatóságra és a teljesítményre egyaránt hangsúlyt fektet, természetes volt, hogy a kiválóság egy másik ikonjával, a Ferrarival társuljunk. A Velas az úttörő technológiák innovatív változatát vezette be a blokkláncba és a kapcsolódó termékekbe, amelyek most a motorsport csúcsán kerülnek bemutatásra” – mondta.
Scuderia Ferrari is glad to announce that, from next season, will be able to count on a new Premium Partner – Velas Network AG.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 27, 2021
Welcome onboard !#essereFerrari #Velas @VelasBlockchain https://t.co/3vBAT4pRhW pic.twitter.com/IXiHob9qgS
Videó: Ezek voltak az F1-es szezon leghumorosabb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/31073
A Formula-1 YouTube-csatornája összeállítást készített a legviccesebb jelenetekből, benne sok-sok rádiózással, egy-két hibával és Vettel faviccével – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Az Indy 500 győztese is rajthoz áll a Bajnokok Tornáján
https://formula.hu/parc-ferme/31072
Újabb nagyágyú részvétele vált nemrég biztossá a február elején Svédországban, az ígéretek szerint havas-jeges pályán rendezendő Race of Championsön: az Indy 500-at négyszer megnyerő – a negyedik sikerét idén arató – Helio Castroneves is tiszteletét teszi a megmérettetésen. A brazil negyedszer fog szerepelni a Bajnokok Tornáján, amelynek csapatversenyében, a Nemzetek Kupájában az egyéniben címvédő mexikói ralis, Benito Guerra Jr. lesz a társa.
Eddig igencsak veretes névsor gyűlt össze a RoC-ra: korábban olyan nevek indulását jelentették már be többek között, mint a négyszeres Formula-1-es világbajnok Sebastian Vettel, a szintén aktív F1-es Valtteri Bottas és Mick Schumacher, a visszavonult kétszeres vb-győztes Mika Hakkinen, a kilencszeres Le Mans-első Tom Kristensen, a regnáló ralikrossz-világbajnok Johan Kristoffersson, a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb, a hétszeres NASCAR-győztes Jimmie Johnson, valamint Mattias Ekström, Petter és Oliver Solberg.
Két WTCR-en kívüli márkával is egyeztet a Zengő Motorsport
https://formula.hu/parc-ferme/31071
A Zengő Motorsport neve az utóbbi években egybeforrt a Cuprával, a nemrég véget ért szezonban is velük ért el a csapat futamgyőzelmeket a Túraautó-világkupában, valamint velük nyerték meg a Pure ETCR első kiírását. A spanyol márka ugyanakkor bár mérnökök szintjén támogatja a projektet, a pénzügyi részét Zengő Zoltánék állják, így felmerülhet a kérdés, hogy akár egy erősebb autóval – például Lynk & Cóval vagy Hyundaijal – is rajthoz állhatnának a WTCR-ben – erre a felvetésre így reagált a csapatvezető az Eurosport Hungarynek adott interjúban:
„Sokaknak egyértelműnek tűnhet, milyen autóval megyünk jövőre, de nekem már nem. Pár napon belül sok minden eldőlhet, le kell ülnünk és át kell gondolnunk, hogy mit szeretnénk. Nagyon nagy köszönettel tartozom a Cuprának, mert mindent megtettek, de idén majdnem belerokkantunk ebbe, és nem szeretnénk még egy ilyen évet, mert Zengő Zoltán kevés ahhoz, hogy egy magyar autósportot és egy Cuprát vigyen a vállán világszínvonalú projektekben. Nyitott szemmel járunk a világban, fogalmazzunk így. Vannak megkereséseink, amelyekre érdeklődéssel figyelünk. Egy dolgot nyugodtan kijelenthetek a teljes Zengő Motorsport nevében: mi nyerni akarunk. Nem azért mentünk oda, hogy töltelékek legyünk és elautózgassunk, hanem azért, hogy győzzünk” – fogalmazott Zengő Zoltán, aki később azt is megerősítette, hogy két olyan márkával is zajlanak egyeztetések, amelyek idén nem szerepeltek a WTCR-ben – igaz, azt is hangsúlyozta, hogy a tárgyalások egyelőre az ismerkedési fázisban tartanak.
A teljes beszélgetés a Zengő Motorsport csapatfőnökével, amelyben mások mellett a 2021-es szezonról is szó esik, ide kattintva hallgatható meg.
„Két világbajnok karácsonyra, Kelly Piquet névre rendel”
https://formula.hu/parc-ferme/31070
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kíván mindenkinek Kelly Piquet – két világbajnokkal az oldalán, az ünnepi asztalnál. Mondhatjuk úgy is: miért elégedj meg egy világbajnokkal, ha kettőt is „fogyaszthatsz”?
A viccet félre téve, az újdonsült világbajnok, Max Verstappen és kedvese az ünnepekre Brazíliába utazott, hogy azt Kelly családjával, köztük a háromszoros F1-es világbajnokkal, Nelson Piquet-vel töltsék. Erről egy nagyon menő fotót is posztoltak.
Irigykedünk?
Elképesztő évet zárt Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/31069
Max Verstappen pályafutása első világbajnoki címet ünnepelhette, egy nagyon hosszú szezon végén, ezzel pedig arra is megkapta a lehetőséget, hogy az 1-es rajtszámot használja a 2022-es szezonban. Bár a konstruktőri cím nem jött össze a Red Bullnak, az energiaitalosok így is boldogok lehetnek, hiszen 2013-ban nyertek utoljára vb-címet egyéniben, akkor még Sebastian Vettel révén. Az osztrák istálló továbbra is ünnepel, ezúttal azt az F1 által megosztott látványos klipet töltötték fel a Twitterre, mely a holland pilóta nagyságát igyekszik megmutatni.
Full send, always pic.twitter.com/KPD2IFZzMj
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) December 26, 2021
Különleges képeslappal készült a Formula-1
https://formula.hu/parc-ferme/31068
Szinte mindenki készült valamilyen meglepetéssel a szurkolók számára és így tett az F1 is. Az alábbi képeslapot karácsony alkalmából készítették el, melyen a mezőny tagjai láthatóak valamilyen jellegzetes ünnepi, vagy éppen téli elfoglaltság közben, Kimi Raikkönent például a családjával ábrázolták.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Le Mans-ban is nagyon várták a karácsonyt
https://formula.hu/parc-ferme/31067
Karácsonyfát ugyan nem állítottak a Le Mans-i 24 órás helyszínén, más módon azonban a legendás sarthe-i pályán is készültek az ünnepekre. Az aszfaltcsík ikonikus pontjának számító Dunlop-híd ugyanis egyedi díszkivilágítást kapott, az erről készült fotót pedig a verseny hivatalos Instagram oldalán, büszkén osztottak meg a rajongókkal.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Mercedes legyártotta az F1-es hógömböt
https://formula.hu/parc-ferme/31066
Az ünnepek alkalmával a legtöbb csapat kedveskedett a rajongóknak valamilyen karácsonyi kompozícióval, így a Mercedes alakulata sem maradhatott ki a sorból. A német márka hivatalos Instagram oldalára egy nagyszerű fotót töltöttek fel, melyen egy olyan hógömb látható, amiben Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, valamint az idei konstruktőri világbajnoki címet besöprő versenygép is látható az ilyenkor elmaradhatatlan téli táj mellett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon