DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

Bemutatták Micheliszék 2022-es autófestését

Noha a Túraautó-világkupa szezonrajtja a csehországi forduló törlése miatt csak május elején lesz esedékes, a Hyundaiokat indító BRC Racing megtartotta hivatalos csapatbemutatóját, amelyen lerántották a leplet az autófestésről is. Az előző években megszokott szürke mellett valamelyest nagyobb teret kap a vörös szín a dizájnban az Elantrán, amelyek közül az egyiket idén is Michelisz Norbert fogja vezetni, míg az új csapattársa a Zengő Motorsporttól átigazoló Mikel Azcona lesz.

brc-hyundai-2022

A WTCR közleményéből két dolog derült még ki: egyrészt a BRC Racing intenzív tesztprogramot teljesített már eddig is, számos európai pályán gyakoroltak, másrészt mind Norbi, mind Azcona megtartja az eddig használt #5-ös és #96-os rajtszámát.

brc-hyundai-2022-2

brc-hyundai-2022-3

Fejjel lefelé látó szemüveget adtak a Ferrari-pilótákra – káosz és nevetés lett belőle

Különleges kihívás elé állították még az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén Charles Leclerc-t és Carlos Sainzt, amelyről csak most posztolt videót az F1 csatornája: olyan szemüveget adtak rájuk, amellyel fejjel lefelé láttak mindent. Ez már önmagában is nehézzé tett volna bármilyen cselekvést, de a Ferrari-pilótáknak eközben különböző feladatokat kellett teljesíteniük: tesztelték a reflexeiket, valamint büntetőket is rúgniuk kellett. Maradjunk annyiban, hogy mérsékelten voltak eredményesek, de a hangulatra nem lehetett panasz – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

ferrari-fejjel-lefele-video

Piquet: Massa attól még megnyerhette volna a versenyt

Az utóbbi hetekben újra központi témává vált a 15 évvel ezelőtti, 2008-as Szingapúri Nagydíjon történt „Crashgate”, amikor Nelson Piquet Jr. a Renault-főnök Flavio Briatore utasítására direkt falhoz csapta az autóját, safety car-fázist idézve elő ezzel, amely az éppen előtte tankoló csapattársának, Fernando Alonsónak kedvezett, aki később meg is nyerte a futamot. Piquet a napokban őszintén beszélt arról, miként bánt vele anno Briatore és a Renault, de az ügy azért is előkerült, mert Felipe Massa nemrég úgy fogalmazott, hogy keresi a jogi lehetőségeket a 2008-as vb-végeredmény megváltoztatására, miután Bernie Ecclestone arról beszélt, hogy már abban az évben tudtak a csalásról. Massa álláspontja szerint a Piquet-eset nélkül a Ferrari bokszkiállása sem sikerült volna balul – a brazil emlékezetes módon elrántotta a tankolócsövet –, s akkor megnyerhette volna a Szingapúri Nagydíjat, amely pontok kulcsfontosságúnak bizonyultak volna a Lewis Hamilton elleni világbajnoki harcban, amelyet egy pont döntött el a drámai interlagosi szezonzáró után.

Piquet azonban azon az állásponton van, hogy a Ferrari malőrje és így Massa vb-veresége nem függött a szándékos ütközéstől: „Nem azért történt, hogy valakinek a versenyére direkt hatással legyünk: ez egy csapatutasítás volt, hogy az istállón belül segítsünk valakit. Nem azért csináltuk, hogy Felipét megzavarjuk. Szó sem volt ilyenről. Nem is tudtuk, mi történt. Felipe attól még megnyerhette volna a versenyt, ha nem történik a malőr a bokszkiállásánál” – mondta honfitársáról a Formula-E-ben később bajnoki címet nyerő ifjabb Piquet a Pelas Pistas podcast műsorában.

f1-massa-2008-szingapur

Kvjat: Engem akart a Ferrari Raikkönen helyére

A Lamborghinihez igazolás után újabb hír szól Danyiil Kvjatról: az orosz pilóta arról beszélt, hogy 2016-ban, a Red Bullnál való lefokozása idején felmerült, hogy a Ferrari versenyzője legyen.

„Azt gondolom, hogy nagyon jól teljesítettem akkoriban. Éppen szereztem egy újabb dobogót a csapat számára, és hát akkoriban ott volt egy ajánlat a Ferraritól, hogy leváltsam Kimit (Raikkönent). Ez a színfalak mögött zajlottak, úgyhogy nagyon nehéz volt megélni ezt mentálisan. Akart a Ferrai, láttam a szerződést, visszakerültem a Toro Rossóhoz, és hirtelen nem ment jól a sorom...” – mondta Kvjat a Track Limits Podcastben.

f1-ferrari-kvjat

fotó: dppi

FIA-vizsgálat indult a nézőtérre repült autó miatt

Ahogy arról beszámoltunk, egészen váratlan baleset történt pénteken a WEC portimaói hétvégéjének egyik betétsorozatában: Alexandre Areia autója a célegyenes utáni 2-es kanyarban szaladt ki a pályáról, s a kerítést is átszakítva a lelátón landolt. Szerencsére a nézőtéren nem ült senki, s a jelentések szerint maga a versenyző is épségben megúszta a balesetet.

Az FIA azóta közleményt adott ki az ügyben, és azt közölte, hogy vizsgálatot indít: a pálya stábjával és az esemény szervezőivel közösen vizsgálják felül, hogy mi és miért történt pontosan, további értesítésig pedig lezárták az érintett lelátót. Hozzátették, hogy az esetből levont következtetéseket a világ minden pontján kamatoztathatják majd.

Areia szerencsére jól van: a közösségi oldalán posztolt arról, hogy az autó biztonsági szintje miatt sértetlenül szállhatott ki belőle, de nagy szerencse, hogy éppen üres volt az érintett lelátó. 

wec

Fotók: mécseseket gyújtottak a Craig Breen halálát okozó kerítésnél

Csütörtökön rázta meg a teljes autósport-világot Craig Breen döbbenetes tragédiája: a Hyundai WRC-pilótája a Horvát Ralira készült, a teszt közben azonban lecsúszott az útról, és balesetet szenvedett. Az autónak ugyan nem lett nagy baja, és szerencsére navigátora, James Fulton sértetlenül (bár sokkos állapotban) szállhatott ki belőle, olyan szerencsétlenül találták el a képeken látható fakerítést, hogy az behatolt az utastérbe, és Breen halálát okozta. 

A helyszínen mécseseket gyújtottak a szurkolók:

mécses3

mécses4

mécses5

mécses6

mécses7

Steiner: Kétszer a Q3-ban lenni nem a szerencse műve

Háromból eddig kétszer bejutott az időmérő edzés utolsó szakaszába Nico Hülkenberg a Haas autójával. Az amerikai istálló csapatfőnöke éppen ezért nagyon elégedett a német pilótával, valamint a saját helyzetükkel is. Az elért eredmények véleménye szerint nem a szerencsének tudhatók be. „Kétszer is megmutattuk, hogy képesek vagyunk elég dominánsan bejutni a Q3-ba, mindenféle szerencsétlenkedés nélkül. Mindenki azt hiszi, hogy szerencse is kell ehhez, de szerintem a miénk lehet a hatodik legerősebb autó. Azzal bizonyítottuk ezt, hogy kétszer is pontot szereztünk és ott voltunk a Q3-ban” – idézte Steinert a Racer. A szakember szerint a csapatot abszolút elősegíti Hülkenberg teljesítménye. „Lenyűgözött Nico, hogy milyen gyorsan alkalmazkodott az autóhoz és a csapathoz, mindig igyekszik a legjobbat kihozni belőlünk. Ez nem mindig lehetséges, mert már nem beszélhetünk középmezőnyről. Ott van a négy legjobb, aztán a többiek, nincs senki, aki igazán gyenge lenne” – tette hozzá.

A McLaren történelmi festésekkel indul majd Indianapolisban

Korábbi sikereik, egészen pontosan a Tripla Korona előtt tiszteleg majd a McLaren az Indy 500 során idén májusban. Az Arrow McLaren IndyCar csapata ugyanis három különböző dizájnt villantott, melyek korábbi győzelmeikre emlékeztetik majd a rajongókat. A Pato O’Ward által vezetett ötös autó gyakorlatilag teljesen fekete lesz, az 1995-ös Le Mansi 24 óráson diadalt arató F1 GTR modell tiszteletére, Felix Rosenqvist versenyautója hasonló dizájnt kap, mint amivel Alain Prost 1984-ben megnyerte a Formula-1-es Monacói Nagydíjat, míg az Alexander Rossi által hajtott versenygép teljesen narancssárgába borul, utalva ezzel Johnny Rutherford 1974-es sikerére, amit az Indianapolisi 500 mérföldesen ért el. Részidősként velük lesz majd a legendás Tony Kanaan is, a brazil autójának festését viszont csak később leplezik le. Annyit azért elárultak, hogy az eddig még titokban tartott külső is egyfajta történelmi utalás lesz.

 

NASCAR: Chase Elliott a sérülése ellenére is visszatér a pályára

Nehéz helyzetbe került március elején a NASCAR Cup Series egyik legnépszerűbb pilótája, Chase Elliott. A 2020-as szezon bajnoka ugyanis szabadidejében snowboardozni szokott, a múlt hónapban azonban ennek rossz vége lett, miután a bal lábán eltörött a sípcsontja. Ez egy hosszabb pihenőre kényszerítette őt, teljesen pedig még most sem épült fel, ám ennek ellenére megpróbál rajthoz állni a következő versenyen a Martinsville Speedwayen. A Hendrick Motorsports pilótáját természetesen sokan támadták meg amiatt, hogy épp a szezon közben választott ilyen veszélyes kikapcsolódást, de a kritikusoknak elég frappáns módon választolt.

„Ha nem éled az életedet, akkor a versenyzés teljesen felőröl majd. Élvezni kell az életet, olyan dolgokat művelni, ami kiszakíthat a mindennapi hajtásból, mert a versenyzés nagy teherrel jár. Egy ilyen baleset ráadásul akkor is bekövetkezhetett volna, ha elmegyek futni, vagy csak lefelé jövök a lépcsőn” – mondta Elliott, akit egyébként több versenyzőtársa is védelmébe vett ezzel kapcsolatban.

A 27 éves pilótának viszont nem lesz könnyű dolga. Bár a rehabilitáció jól haladt, elmondása szerint maga döntött úgy, hogy megpróbálkozik a versenyzéssel, egyúttal a műtétjéről és a sérüléséről is elárult pár apróbb részletet. „Három órán át műtötték több részen is a sípcsontomat. A törések főleg a térd körül vannak, nem az alsóbb részeken. Bekerült néhány csavar is, további műtétek pedig nincsenek napirenden, de rosszabbul is járhattam volna, ha mondjuk a keresztszalag sérül. Nem így alakult szerencsére” – mesélte a hétvégi futam csütörtöki sajtónapján. Mivel benne van a pakliban, hogy Elliott nem bírná a terhelést, így továbbra is a helyszínen van és készenlétben áll Josh Berry, aki eddig az oválokon kapta meg helyettesként a 9-es autót.

Morbidelli vagy Razgatlioglu? A Yamaha-vezér elmondta, ki az első számú választásuk

Az utóbbi napokban ismét felerősödtek azok a hangok, miszerint a Yamaha 2024-re a Superbike-ban két éve vb-t nyerő Toprak Razgatlioglura cserélné Franco Morbidellit Fabio Quartararo oldalán. A török ugyanis a hét elején kétnapos privát teszten vett részt Jerezben, ahol több mint száz kört tett meg a MotoGP-s géppel, az 1:40-es legjobb ideje pedig kevesebb mint egy másodperccel maradt el a szintén yamahás tesztelő, Cal Crutchlow eredményétől (a két nap leggyorsabbja, Dani Pedrosa 1,4 szekundummal ért el jobbat a KTM nyergében). A dolgot bonyolítja, hogy Morbidelli épp a legutóbbi, termasi hétvégén mutatott olyan formát, amit az utóbbi másfél évben nem igazán: a sprinten és a futamon sem volt messze a dobogótól, ezzel Quartararónál is jobb eredményeket ért el. Így Austinban neki is szegezték a kérdést Lin Jarvis Yamaha-főnöknek, hogy mik a terveik 2024-et illetően:

„Az ideális forgatókönyv az lenne számunkra, ha Franky továbbra is azt a tempót mutatná, amit legutóbb Argentínában. Ha Franky továbbra is nagyon jól teljesítene, az jelenleg jobb lenne számunkra, és automatikusan garantálná számára a folytatást. Szóval az első számú választásunk az lenne, hogy Frankyvel folytassuk. Ha nem, akkor muszáj lesz más jelentkező után néznünk, és ezért is érdekelt minket, hogy megnézzük Toprakot, mert a yamahás gyorsasági motoros családunkban nyilvánvalóan ő az egyik fő jelölt. De remélem, Franky képes lesz továbbvinni az újonnan megtalált tempóját és önbizalmát” – nyilatkozta Jarvis a MotoGP.com kameráinak. Razgatlioglu tesztje kapcsán hozzátette: a MotoGP-motor és a Michelin abroncsai nagyban eltérnek a WSBK-ban általa jól megszokott géptől, így időbe telik számára az alkalmazkodás, egyelőre nem tudott olyan csodákat tenni vele, mint a Superbike-motoron látott kemény féktávok.

motogp-razgatlioglu-yamaha

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A nézőtéren landolt egy versenyautó Portimaóban a WEC betéteseményén – videó

A hétvégén rendezik az Endurance-világbajnokság második állomását a portugál pályán, ahol a betétprogramul szolgáló Carrera Sprint Cup egyik szabadedzésén látványos baleset történt. A közösségi médiában posztolt fotók alapján Alexandre Areia autója a célegyenes utáni 2-es kanyarban szaladt ki a pályáról, s a kerítést is átszakítva a lelátón landolt. Szerencsére a nézőtéren nem ült senki, s a jelentések szerint maga a versenyző is épségben megúszta a balesetet. A fotókat és egy videót a helyszínen tartózkodó szurkolók készítették és töltötték fel a közösségi oldalaikra:

Kiderült, mikor hallgatják meg Sainzék felülvizsgálati kérelmét

A Ferrari múlt héten jelentette be, hogy nem nyugszanak bele Carlos Sainz Ausztrál Nagydíjon kapott öt másodperces időbüntetésébe, amelyet az utolsó állórajtos újraindításnál Fernando Alonsóval történt ütközése miatt kapott, s amely révén a negyedik helyről még a pontszerző zónából is kicsúszott: felülvizsgálati kérelmet nyújtottak be az üggyel kapcsolatban. Az FIA most kitűzte a meghallgatás időpontját: április 18-án, azaz jövő kedden reggel 8 órakor tartják virtuálisan a tárgyalást.

Az FIA közleménye ismét kihangsúlyozza, hogy ahhoz, hogy egyáltalán beengedjék a Scuderia felülvizsgálati kérelmét, jelentős és releváns új bizonyítékkal kell előállnia a csapatnak, amely az ítélet meghozatalakor nem állt a stewardok rendelkezésére. Ennek mibenlétéről a Ferrari egyelőre nem nyilatkozott, de a híresztelések szerint azzal érvelnének, hogy Pierre Gasly és Esteban Ocon összeakadását első körös balesetnek minősítették, azt pedig nem is vizsgálták, ahogy Logan Sargeant felöklelte Nyck de Vriest – csakhogy ezek nem új bizonyítékok, sőt igazából nem is bizonyítékok, csupán érvek, úgyhogy a szakértők szerint igen kicsi az esély arra, hogy a felügyelők jogosnak ítélik a maranellóiak kérelmét. Ha mégis így tesznek, vélhetően egy külön meghallgatást tartanak magáról a büntetésről és annak esetleges visszavonásáról.

f1-sainz-crash-aus

fotó: DPPI

A McLarennél visszasírják Ron Dennist a korábbi csapatfőnök szerint

A McLaren emblematikus vezére, Ron Dennis 1980 és 2017-ig között volt a versenycsapat vezetője. Távozásával átalakult a tulajdonosa kör és vezérkar, a stafétát Zak Brown vette át, aki a vezérigazgatói székbe kerülve látványosan elhatárolódott Dennis örökségétől és inkább az alapító Bruce McLarent idézte meg.

„Ron a tökéletességre törekedett és mindent megtervezett, Sennákat, Prostokat akart a csapatnál” – mondta David Coultharddal közös podcastjében az egykori csapatvezető, Eddie Jordan. „Igaz, hogy mind kinevettük a klinikai stílusáért, de lefogadnám, azt kívánják, bárcsak újra a csapatban lenne. A McLaren ugyanis sehol sincs ahhoz képest, ahol akkor voltak. Lehet bármit mondani, de Ron Dennis fantasztikusan elkötelezett volt a csapata iránt, ő volt a meg nem énekelt hős a csapattagok szemében.”

Vele egyetértve Coulthard, a McLaren akkori versenyzője rámutatott Dennis egy kevésbé ismert vezetői erényére: „A külvilág félreértette őt, ugyanis hihetetlenül törődő volt a csapat irányába, foglalkozott az embereivel, ha egészségi vagy családi problémái voltak. Ezt csendben tette, de értette a csapat fontosságát.”

Fotó: McLaren

11 másodperccel döntött monzai körrekordot a Mercedes hiperautója

Az Olasz Nagydíj helyszínén próbálták ki a Mercedes-AMG ONE sebességét: a hiperautó 1:43,902-es köridőt teljesített. Ezzel jócskán, 11 másodperc különbséggel megelőzte az eddigi rekordot, melyet sorozatgyártású közúti autó állított fel.

Monzában a Formula-1-es pályacsúcs 1:18,887 (Lewis Hamilton pole-t érő 2020-as köre) – az a köridő azért is releváns, mert a ONE-t az F1-es motor alapján fejlesztett hibrid, 1,6 literes erőforrás hajtja.

A 2017 óta fejlesztett ONE első példányát januárban szállították le: a 275 tervezett példány már mind előre elkelt, Lewis Hamilton kettőt is rendelt belőlük.

Audival folytatja a TCR Világsorozatban a Zengő Motorsport tavalyi győztes pilótája

Újabb két pilóta szereplése vált hivatalossá a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR Világsorozatban: a Comtoyou Racing jelentette be, hogy Rob Huffot és Frederic Vervischt indítja az új szériában. A belga alakulat eredetileg négy Audit tervezett bevetni a TCR World Tourban, végül azonban úgy döntöttek, csak két Audi RS 3 LMS-t állítanak csatasorba. Az egyikben a 2021-ben a világkupa-összetett második helyén végző Vervisch fog ülni, míg a másikat a 2012-as világbajnok Huff vezetheti, aki tavaly még a Zengő Motorsport Cuprájával ért el győzelmeket és volt harcban sokáig az év végi dobogóért is, azaz a rutinos brit márkát vált 2023-ra (a magyar istálló szerepléséről egyelőre nincs hír). A Comtoyou egyébként a TCR Europe-ban pedig négy autót indít Tom Coronellel, Viktor Davidovskival, John Filippivel és Kobe Pauwelsszel – azaz előbbi közönségkedvenc holland hosszú-hosszú évek után nem indul a túraautózás aktuális nemzetközi csúcsbajnokságában.

Így két héttel a portimaói évadnyitó előtt nyolc teljes szezonos versenyző ismert: a BRC Hyundainál Michelisz Norbert és Mikel Azcona, míg a Cyan Racing Lynk & Co színeiben a Yann Ehrlacher, Thed Björk, Santiago Urrutia, Ma Qing Hua négyes fog szerepelni (emellett Ben Bargwanna áll majd rajthoz néhány fordulón egy Peugeot-val).

tcr-huff

Felfüggesztették Marquez dupla hosszúkörös büntetését

Marc Marquez még a portimaói évadnyitón okozott balesetet, amely miatt a stewardok dupla hosszúkörös büntetésre ítélték. Ám a dokumentumban eredetileg konkrétan az Argentin GP-t jelölték meg a szankció letöltésének időpontjául, majd miután kiderült, hogy a nyolcszoros világbajnok ott nem indul a kézsérülése miatt, utólag módosították ezt „a következő versenyre”. Ez persze a Repsol Hondának nem tetszett, fellebbezést nyújtottak be, a felügyelők pedig a MotoGP Fellebbviteli Bírósága elé küldték az ügyét. Nos, döntést még nem hozott a szervezet, de csütörtökön azt bejelentették, hogy felfüggesztették Marquez dupla hosszúkörös büntetését, amíg nem hoznak végső ítéletet a fellebbezéssel kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a most hétvégét is kihagyó Marquez például két hét múlva rajthoz állna Jerezben, de addig nem születne döntés, akkor még nem kellene letöltenie a büntetését.

Eközben amúgy a hondás által Portimaóban megtorpedózott Miguel Oliveira átment az orvosi vizsgálatokon, így rajthoz állhat Austinban. Joan Mirrel együtt tehát ő is visszatér a sérüléséből. Oliveira egyébként a portugál incidensről is nyilatkozott: „Szerintem én és Marc mindent tisztáztunk a Portugál GP vasárnapján. Odajött megnézni az orvosi központban, elmagyarázta, mi történt, elnézést kért, ezzel számomra az ügy lezárva. Azóta nem igazán törődtem ezzel. Remélem, hamarosan visszatérhet és Jerezben már teljesen felépülve állhat rajthoz” – fogalmazott az RNF Aprilia versenyzője, akit a Motorsport.com idézett.

mm-oli

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szaúdi versenyzőnő készül a Dakarra

Az öt fordulóból álló közel-keleti FIA Baja kupa második felvonása után remek pozícióban, az összetett második helyén áll a szaúd-arábiai Maha Al-Hamali a T4-esek között. A versenyzői pályafutását mindössze tavaly megkezdő versenyzőnő, aki mellett a nagyon rutinos, számos helyen megforduló, s néhány egészen extrém tettet is végrehajtó Annie Seel navigál, egy interjúban közölte, hogy részt fog venni a következő Dakaron, mely immáron az ötödik lesz hazájában, Szaúd-Arábiában.

Al-Hamali e két futam mellett idén elindult a szintén szaúdi szervezésű, kizárólag hölgyek számára kiírt Rally Jameel nevű megmérettetésen is.

pf-maha

Breennek nem volt esélye a túlélésre

Néhány részlet napvilágot látott a motorsport világát sokkoló tragikus balesetről, melyben a horvát WRC-futamra készülő Craig Breen életét vesztette. Az ír pilóta Hyundai versenyautója 12 óra 40 perckor csúszott le az útról Zagorje térségében a Lobor és Stari Golubovec közötti úton, majd egy fakerítésnek csapódott, melynek darabjai az utastérbe hatoltak és végzetes sérüléseket okoztak Breennek.

A horvát Jutarnji listnek egy lobori szemtanú elmondta, hogy a versenyzőnek nem volt esélye a túlélésre: „Szerencsétlen körülmények játszottak össze. A kerítés, melynek az autó nekicsapódott, nem régóta állt ott. A mentők közel voltak, így azonnal megérkeztek, de hiába, az első pillanattól mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy nem lehet megmenteni. Helyi tűzoltók segítettek kiemelni az autóból.”

A szemtanú azt is elmondta, hogy a balesetet sértetlenül megúszó navigátorát sokkos állapotban kellett kisegíteni az autóból. Horvátországban vizsgálat indult a haláleset ügyében.

breen-wrc

Az apja szedte össze a részeg Hamiltont – persze nem ma

Lewis Hamilton manapság már meglehetősen szigorú magával, ami az életmódját illeti, vegán étrendet tart és igyekszik minden szempontból egészségesen élni. Persze görbe estéi neki is voltak, egy ilyet idézett fel nemrég az ausztrál Fox Sportsnak – méghozzá 2002-ből, amikor már a brit Formula Renault-bajnokságban versenyzett, de időközben munkát is vállalt pultosként.

hamilton-2005-d

„Sosem szerettem pubokba járni, de 17 évesen pultosként dolgoztam egyben. Óránként valami nevetséges összeget, talán három és fél fontot kerestem, ami akkor a minimálbér volt, de a legjobb rész akkor jött, amikor felmondtam. Az utolsó napomon kitakarítottam, és arra gondoltam, hogy vajon miféle italok ezek, amit mindenkinek osztogatok?”

„Mindet megkóstoltam, végül apámnak kellett eljönni értem, hogy összeszedjen. Teljesen be volt rúgva, miután mindenből ittam egy keveset…”

Így készül az F1 utáni életre Bottas

Az Alfa Romeo finnje egyre elfoglaltabb a pályán kívül: társtulajdonos egy kávéüzletben, elindított egy saját ginmárkát – mindkettő vállalkozást saját arcával reklámozza, akárcsak egy sört –, valamint az ingatlanszektorba is befektetett. Épp az Ausztrál Nagydíjon beszélt arról, üdítően hat rá, hogy pár napja még az Oath Gin branden dolgozott, most pedig a versenyzésre fókuszál. Mindezzel a versenyzés utáni életre készül.

„Egy pár évvel ezelőtt kezdtem el különböző üzletekbe befektetni, mert fontos, hogy más dolgokkal is foglalkozzunk, más szenvedélyünk is legyen, amire a karrier után összpontosíthatunk. Mert ha kikerülünk a Formula-1-ből és nincs más, akkor hektikus élet vár ránk az amúgy is hektikus sport után. Jó, hogy itt lesznek ezek nekem” – idézi az F1i.com Bottast.

A Formula-1-es szezon a versenyek közti szünetekkel amúgy is lehetővé teszi, hogy a finn ezekre a projektekre szánjon időt, hajlandó akár esténként velük foglalkozni: „Sokan kérdezik, hogy fér ez bele az időmbe? De vannak üres hetek, és még a futamok közti szimulátoros és szponzori napokon is jut idő este a személyes dolgokra.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kahiwa Coffee Roasters (@kahiwacoffeeroasters) által megosztott bejegyzés

Magyar cukrász is dolgozik a Formula-1 utazó cateringcsapatában

A versenyzőkkel és csapatokkal együtt a Formula-1 megbízásában álló 12-15 cukrász is utazik nagydíjról nagydíjra: az ő feladatuk a széria VIP-vendégeinek desszertjeiről gondoskodni. Urbanics Réka is a stáb tagja: két éve dolgozik cukrászként és közel egy éve az F1-es versenyhétvégéken.

„Az idei szezon első futamán megkaptam már a saját feladatkörömet, amiért én felelek a szezon hátralevő részében. A fődesszertek mellett számos más süteményt is készítünk a megrendelésekhez igazodva. Én a Global Partner, azaz a szponzorok számára készítem a petit fours-t, melyek apró, falatnyi desszertválogatások” – beszélt munkaköréről a Mindmegette.hu-nak adott interjúban Urbanics Réka. Részletezte, milyen teendőkkel zajlik az F1-es cukrászok nagydíjhete, de azt is elárulta, a Mercedesszel külön szerződésben állnak – ezért érdemes elolvasni az interjút.