DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Piquet: Úgy bántak velem, mint egy kutyával

Milyen helyzetben volt a Renault-nál, amikor a saját menedzsere terrorizálta, és miért hozta nyilvánosságra a Szingapúrban történteket?

Az elmúlt hetek egyik legnagyobb port kavaró híre Felipe Massa nyilatkozata volt arról, hogy mérlegeli annak lehetőségeit, hogy jogi úton támadja meg Lewis Hamilton 2008-as világbajnoki címét azt követően, hogy Bernie Ecclestone elárulta: már 2008-ban tudtak a Renault crashgate néven elhíresült csalásáról. A Szingapúrban falnak csapódó ifjabbik Nelson Piquet egy podcastben idézte fel azt az időszakot, s miután beszélt arról, hogy 2007-ben a csapat növendékeként és leendő versenyzőjeként meglehetősen mostoha volt a sorsa, rátért az ominózus évre:

„Hogy a helyzetem még nehezebb legyen, Alonso 2007-ben a McLarennél összekülönbözött Hamiltonnal, így 2008-ban, amikor versenyzői szerződést kaptam, helycsere történt: arról volt szó, hogy Kovalainen lesz a csapattársam, de ő elfoglalta Alonso helyét a McLarennél, Alonso pedig mellém került” – emlékezett vissza a rövid F1-es karrierje során egy dobogót szerző brazil, majd így folytatta:

piquet-2008-d



„Mindennél jobban vágyott a győzelemre a Hamiltonnal való balhéja után, én pedig egy fiatal versenyző voltam, aki nem gyakorolhatott eleget” – utalt vissza Piquet a 2007-ben kapott minimális tesztlehetőségére. „Tudtam, hogy nehéz lesz, de fogalmam sem volt róla mivel nézek szemben valójában, és tovább nehezítette a helyzetet, hogy rengeteg olyan pályán kellett indulnom, amit nem ismertem.”

A szituációt az sem könnyítette, hogy Hamiltonnal vagy épp Verstappennel ellentétben Piquet édesapja, a háromszoros világbajnok idősebb Nelson nem tartott vele a versenyekre, így egyedül a menedzsere volt mellette – aki történetesen a csapatvezető, Flavio Briatore volt, és aki egyáltalán nem mellesleg Fernando Alonsót is menedzselte. És bizony nem volt egyszerű vele: „Briatore groteszk viselkedése nem olyan, mint ami a tévében látszott. Még rosszabb. És egyedül voltam.”

„Aztán eljött a szingapúri hétvége, és gyakorlatilag a falhoz állítottak. Nem volt választásom. Sokan megkérdezik, hogy ma is megtenném-e, a válaszom pedig az, hogy természetesen nem. De abban az életkorban, olyan nyomás alatt? Nem volt velem senki, csak ő, aki terrorizált, folyamatosan panaszkodott, folyamatosan nyomást helyezett rám, állandóan azt mondogatta, hogy ez az utolsó esélyem.”

alonso-2008-d

A Piquet "balesete" miatt érkező safety car játszott Alonso kezére a győzelmet

A szándékos balesetokozást, amelynek Alonso 2008-as szingapúri futamgyőzelmét köszönhette, végül maga Piquet hozta nyilvánosságra, de úgy érzi, jó oka volt rá: „Megszüntették a szerződésem, amit nem tehettek volna meg, hiszen egész évben nekem kellett volna versenyeznem, ám a semmiből, váratlanul azt mondták, hogy Grosjeané a helyem, mire azt feleltem, hogy ezt nem tehetik.”

„Úgy bántak velem, mint egy kutyával, így ház azt mondom, hogy ha kirúgtok engem, ha kidobtok, mint a szemetet, akkor ki kell egyenlítenünk a számlát. Ekkor szerzett tudomást mindenki a történtekről, de ez is szörnyű volt, sőt néha még ma is az, mivel sokan nem értik meg a helyzetet, és anélkül ítélkeznek, hogy ismernék a teljes történetet” – mondta a brazil, aki az F1-et követően érte el karrierje legnagyobb sikerét azzal, hogy a Formula–E történetének első szezonjában bajnoki címet nyert.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: