DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Stroll: Én inkább Schumachernek drukkoltam, mint Alonsónak

Szenzációs jelenet az Aston Martin bemutatójáról! A csapattal első szezonját kezdő kétszeres világbajnok Fernando Alonso a nála jóval fiatalabb Lance Stroll társa lesz idén, aki nem kertelt, mikor egy fiatal rajongó megkérdezte tőle, ki volt a gyermekkori kedvence: "Michael Schumacher! Nem fogok hazudni. Azokban az időkben Fernando sorra nyerte a versenyeket és a világbajnoki címeket, de én Michaelnek drukkoltam" - mondta új csapattársának a kanadai, nagy derültséget okozva a helyszínen, amin még Alonso is csak nevetett. Ráadásul az említett fiatal rajongó utána elárulta, hogy neki viszont Alonso a példaképe, amire még zseniálisabb reakciót adott a spanyol:

 

„Máris április elseje van?” – Ralf Schumacher reagált Alonso nyilatkozatára

Igazán egyedi véleményt fogalmazott meg néhány napja az Aston Martin pilótája, Fernando Alonso: Világbajnok-alapanyagnak tartja a spanyol újdonsült csapattársát, Lance Strollt. Lehet csupán véletlen egybeesés, hogy a páratlan dicséretekkel illetett kanadai pilóta Alonso új főnökének, az Aston Martin csapatot birtokló Lawrence Strollnak a fia, mégis sokak felvonták a szemöldöküket a kétszeres világbajnok nyilatkozatát olvasva.

Így volt ezzel a volt Formula-1-es pilóta, Ralf Schumacher is: „Hát persze! Az F1-es autók meg tudnak repülni. Vagy máris április elseje van?” – reagált Instagram-posztjában Michael Schumacher fivére.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ralf Schumacher (@ralfschumacher_rsc) által megosztott bejegyzés

Még be sem mutatta, de már pályára vitte új F1-es autóját az Alpine

A csapatok közül utolsóként, csütörtök este tartja a csapat- és autóbemutatóját az Alpine, de a franciák nem várták meg a leleplezést azzal, hogy megtegyék az első métereket az A523-assal: a közösségi oldalukra feltett poszt alapján ma Silverstone-ban tartottak bejáratást a 2023-as versenygéppel (ahogy egyébként a Williams is így tett hétfőn). Persze a fotó távolról és naplementében, rossz fényviszonyok mellett készült, nehogy idejekorán eláruljanak bármilyen részletet is a gépről…

Az Alpine közleményéből az is kiderült, hogy Esteban Ocon kilenc, a csapat új igazolása, Pierre Gasly pedig nyolc kört tett meg az autóval a brit pályán. Mind a pilóták, mind Matt Harman technikai igazgató kiemelte: simán, problémáktól mentesen zajlott az A523-as shakedownja.

A Ferrari partnereként folytatja a Williamsnek hátat fordító szponzor

Zajlik az élet az F1 háza táján, az autóbemutatók mellett ugyanis a csapatok egyre-másra osztják meg a képeket az új autókról, csapatruházatokról, vagy épp sisakfestésekről. A sorból nem maradhat ki természetesen a Ferrari sem, a maranellói alakulat a hivatalos weboldalán jelentette be, hogy a 2023-as versenygépen a Bang & Olufsen logója is feltűnik majd. A hangtechnikai és elektronikai berendezéseket gyártó dán vállalat 2022-ben még a Williamsszel kötött hosszú távú szerződést, a jelek szerint azonban felek idő előtt megváltak egymástól.

„Nagy örömmel üdvözöljük a Bang & Olufsent a fedélzeten mint a csapat új hivatalos partnerét. A vállalat az elmúlt közel egy évszázadban egyet jelentett a legmodernebb hangtechnikával, a legfejlettebb dizájnnal párosulva. Akárcsak a Ferrari, a Bang & Olufsen is referanciaként szolgál a saját iparágában, a két vállalat pedig sokban hasonlít egymásra, épp ezért nagy várakozásokkal kezdjük el ezt az együttműködést” – reagált a Ferrari közleményében a Scuderia vezérigazgatója, Benedetto Vigna. A maranellóiak 2023-as versenygépe, az SF-23 február 14-én debütál a nagyközönség előtt.

Dobogóval tért vissza a nemzetközi versenyzéshez Nyikita Mazepin

Egy év óta először szerepelt Oroszországon kívül autóversenyen az ex-F1-es Nyikita Mazepin. Az orosz versenyző az ázsiai Le Mans-szériába nevezett be a 99 Racing csapatával. A rövidke bajnokság két egymást követő hétvégét ölel fel, február 11-12-én Dubajban tartották az első fordulót, 18-19-én pedig Abu Dhabiban zárul a sorozat, mindkét hétvégén két négyórás futammal.

Mazepin két csapattársa eredetileg Felix Porteiro és Ben Barnicoat lett volna, de előbbi helyére Goncalo Gomes érkezett, utóbbit pedig a 2016-os Le Mans-győztes, Neel Jani váltotta az LMP2-es Orecában. Bár csak nyolcadik helyről startoltak, a leintés előtt 80 perccel Mazepin vezette az első futamot, végül az egység tizedekre a második helytől a dobogó alsó fokán végzett. A második futamot hatodik pozícióban zárták, így ötödik helyen állnak az LMP2-es értékelésben. A kategória győztese automatikusan indulhat a Le Mans-i 24 óráson – kivéve, ha Mazepin lesz az, aki jelenleg ki van tiltva az Európai Unióból.

Az LMP2-es csúcskategória mezőnyében indult a Formula-3-ban két szezont töltő Tóth László is, aki az ARC Bratislavával hetedik és kilencedik helyet ért el.

Meg is mutatta a valódi FW45-öt a Williams, meg nem is

Pontosan egy hete, február 6-án mutatta be 2023-as F1-es autójának festését a Williams. A csapat a mai napon pályára is gurul az új autóval Silverstone-ban, ám mielőtt ezt megtették volna, közzétettek néhány képet a hivatalos oldalukon az FW45-ről. Illetve csak renderelt képeket, amiken minden bizonnyal még bőven vannak eltitkolt részletek, mindenesetre az alábbi képre kattintva láthattok néhány fotót a Williams által leleplezettnek titulált új autóról.

Itt követhetitek majd élőben a McLaren és az Aston Martin F1-es bemutatóját

Ahogy arról már korábban írtunk, hétfőn két csapat is megmutatja 2023-as versenygépét a rajongóknak. Előbb 18 órai kezdettel a McLaren rántja le a leplet 60. évfordulós autójáról, az MCL60-ról, melynek bemutatóját ide kattintva követhetitek élőben a YouTube-on. A csapat egyik versenyzője, Lando Norris már a bukósisakját is megmutatta az interneten. Ezt követően 20:00-tól az Aston Martin is életre hívja az AMR23-at, melyet szintén a legnépszerűbb videómegosztó oldalon lehet élőben nyomon követni.

 

Csütörtökig mindegyik F1-es autóról lehull a lepel, ma kettő is érkezik

Ezen a héten sem leszünk híján autóbemutatóknak, hiszen még a mezőny fele adós a 2023-as versenygépének felfedésével. Eddig - sorrendben - a Haas, a Red Bull, a Williams, az Alfa Romeo és az AlphaTauri festését mutatták be, a legtöbben pedig már be is járatták a 2023-as modelleket, a mai napon pedig előbb a McLaren (18:00-kor kezdődik a bemutató), majd az Aston Martin (20:00-tól) is bemutatkozik a nagyvilág számára. A hét további részében sem fogunk unatkozni, hiszen kedden a sokak által várt Ferrarit leplezik le (11:25), szerdán jön a Mercedes (10:15), csütörtökön pedig az Alpine (21:00) zárja a 2023-as bemutatók sorát.

Különleges sisakfestést használ idén Lando Norris

Bemutatta idei sisakdizájnját a McLaren fiatal pilótája. A 23 éves brit a közösségi oldalain mutatta meg követői számára a 2023-ban használatos festését, ami nem sokban különbözik attól, amit az előző esztendőben láthattunk sisakján, ám a fekete részek sokaknak szemet szúrhatnak. A legnagyobb különbséget ugyanis ezek jelentik, mivel nem festettek le minden felületet. Ez a hírek szerint a súlycsökkenést segítheti elő, Norris pedig csak „fedetlen karbonként” utalt rá a képekhez mellékelt leírásban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Az Ausztrál Nagydíj lehet a kulcs Ricciardo jövőjét illetően

Az idei évre már nem maradt hely az F1-es rajtrácson Daniel Ricciardo számára, aki így 2023-ban a Red Bull tartalékosaként tevékenykedhet. A 33 esztendős versenyző nemrégiben elárulta, szeretné kiélvezni a szabadságát, karrierje további részéről pedig érzése szerint a nyár kezdetével hozhat döntést. Ezzel szemben most a Speedcafe által lehozott interjúban már arról beszélt, hogy hazája futamán biztosan jelen lesz, az ottani élmények pedig sokat segíthetnek neki a döntés meghozatalában.

„Valószínűleg a televízióban fogom nézni az első futamot. Ez lehet, elindít majd bennem valamit, de Melbourne lesz az első olyan hétvége, amelyen ott leszek. Úgy gondolom, hogy az ottani légkör, a zajok, a hangok és ennek az egésznek a hangulata valószínűleg megteszi majd a hatását. Akár úgy érzem, hogy izgatott vagyok és vissza szeretnék térni, akár nem. Most örülök annak, hogy egy kicsit még rajongó lehetek, a többit pedig majd meglátjuk, de azt hiszem, Melbourne vélhetőleg elég sokat fog mondani nekem” – idézte Ricciardo szavait a weboldal.  

Vasseur már most lenyűgözte a Ferrari munkatársait

Az olasz sajtóban időnként érdekes pletykák jelennek meg, most például a La Gazetta dello Sport weboldalán írtak arról, hogy a maranellóiak nemrégiben kinevezett csapatfőnöke, Frederic Vasseur már néhány hét alatt kivívta új kollégái tiszteletét. A lap úgy tudja, ezt főként munkamoráljával sikerült elérnie, mivel hetente legalább négyszer jár tanárhoz azért, hogy olaszul tanuljon, a csapat főhadiszállására pedig minden reggel nagyon korán, általában hét óra előtt érkezik meg és csak este fél nyolc vagy nyolc előtt távozik. Bár a Gazetta sokszor elég kritikusan viszonyul a Ferrarihoz, ezúttal arról írtak, hogy az istállónál visszatért a nyugalom és a rendezettség, amit Vasseur érdemének tulajdonítanak.  

Ebben az F1-es szerepben tudja elképzelni volt főnöke Vettelt

Kevesen gondolják, hogy Sebastian Vettel végleg távozott a Formula-1-ből, úgy vélik, a német valamilyen státuszban vissza fog térni a királykategóriába – legutóbb az merült fel, hogy mezőnyből való távozása ellenére is marad a versenyzői szövetség, a GPDA igazgatója. Volt csapatfőnöke, Christian Horner pedig így fejtegette a kilátásokat:

„Nem tudom elképzelni Sebet egy 9-től 5-ig tartó állásban, vagy hogy Angliába költözzön. Sok mindenhez akar kezdeni az életében, de tekintve, hogy a családjával is törődni akar, kicsit szabad szellemben áll ehhez” – vélekedett az AMuS-nak Horner. Korábban arról beszélt, Helmut Marko autósport-tanácsadói állásra is ideális jelölt lenne Vettel, most azonban másféle szerepben vizionálta.

„Vannak egyes dolgok az F1-ben a vezetésen kívül, melyeket ellentmondásosnak érzett, ez nyilvánvaló. Talán az F1-ben egy környezeti tanácsadói szerepet elvállalna, ehhez tudná használni szenvedélyét. De nagyon meglepődnék, ha egy csapat napi vezetésére vállalkozna.”

Fotó: DPPI

Russell: Senki sem emlékszik rá, hogy Lewis előtt végeztem

Egy interjúban 2022-es szezonja fő sikeréről kérdezték George Russellt. A fiatal brit a Sao Pauló-i Nagydíjon szerzett futamgyőzelmet említette, nem azt, hogy szezon végén két hellyel megelőzte a bajnokságban Lewis Hamiltont.

„Számomra ez a győzelem Brazíliában fontosabb volt, mint a pontverseny. Végső soron senki nem emlékszik arra, hogy legyőztem Lewist a pontok tekintetében. Csak negyedik helyen végeztem, a senki földjén” – mondta Russell az Auto Motor und Sportnak. Ezzel az állásponttal azért vitatkoznánk – elvégre ő maga gyakran emlékeztet nyilatkozataiban arra, a tabellán megelőzte a hétszeres világbajnokot, például abban a kontextusban, hogy más években ez a relatív eredmény vb-címet szokott érni.

Franz Tost az F1 második legrégebb óta szolgáló csapatfőnöke – mi a titka?

A 2023-as szezonra négy alakulatnál is kicserélődött a csapatfőnök, ennek következtében pedig figyelem terelődött azokra a vezetőkre, akik már régóta szolgálják csapatukat. A bemutatóját szombaton tartó AlphaTauri első embere, Franz Tost, a motorszállítóként ténykedő BMW korábbi F1-es műveleti igazgatója 2006 óta vezeti az istállót, mióta a gárda Toro Rosso néven megjelent a rajtrácson. Nála csak a testvércsapat, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szolgál régebb óta – egy évvel előtte kezdett, szintén az alakulat debütálásakor.

„Élvezem a munkám és szeretem a Formula-1-et” – adott választ Tost arra a kérdésre, mi hosszú csapatfőnökségnek titka. „De természetesen gondoskodni kell a sikerekről is, jó szezont kell teljesítenünk, ez a folytonosság titka. Máskülönben a csapatnak újraszervezésre lenne szüksége. Így működik ez ebben az üzletben.”

Bűnösnek találták a Brit Nagydíj tüntetőit, szabadságvesztés várhat rájuk

A 2022-es Brit Nagydíj első körében két eset is borzolta a kedélyeket: egyrészt a nagy rajtbaleset, amelynek elsősorban Guanyu Zhou volt elszenvedője, de számos más autó is érintett volt, másrészt az ezt követő incidens, amely során öt tüntető hatolt be a pályára és ültek le az aszfaltra a Wellington egyenesben. A piros zászló miatt az autók nem teljes sebességgel érkeztek, de a Just Stop Oil szervezet tüntetőinek tette rendkívül veszélyes volt mind rájuk, mind a versenyzőkre nézve.

A Northamptoni Koronabíróságon januárban kezdték meg az ügy tárgyalását. A vádlottak négy férfi és két nő: a 24 éves Emily Brocklebank, a 22 éves Alasdair Gibson, a 22 éves Louis McKechnie, a 40 éves Bethany Mogie és a 29 éves Joshua Smith hatoltak be a pályára. A 47 éves David Baldwint a parkolóban találták ragasztóval, kötözőkábelekkel és a Just Stop Oil molinójával, a férfi pedig kijelentette, ő is a többiekkel van.

A vádakat ugyan tagadták, de RacingNews365 beszámolója szesrint a bíróság végül bűnösnek találta őket. A tervek szerint március 31-én kerül sor a hivatalos ítélethirdetésre, és bár az még nem dőlt el, hogy mi lesz a büntetésük, de állítólag a szabadságvesztés is benne van a pakliban.

Videó: pályán az idei Alfa Romeo, így rajtol

Zajlanak a filmforgatási napok, az Alfa Romeo pedig egy újabb videót osztott meg róla: egy rajtot nézhetünk meg a bokszutca végéről. Egyre közelebb a szezonkezdet...

 

Nézd élőben az AlphaTauri F1-es autóbemutatóját!

Az anyaistállóhoz, a Red Bullhoz hasonlóan az AlphaTauri is New Yorkban mutatja be idei F1-es autóját, pontosabban annak 2023-as festését. A csapat a New York-i divathét keretein belül leplezi le az AT04-es dizájnját, és már csak a helyszín miatt sem számíthatunk a valódi autóra, csak az idei színekre. 

A bemutató magyar idő szerint 23:30-kor kezdődik, és a csapat Youtube-csatornáján, erre a linkre kattintva követhető!

pf1_34

Egyelőre nem ülteti autóba Schumachert a Mercedes

Miután a Haasnál nem maradt hely számára, a Mercedes teszt- és tartalékversenyzőjévé vált Mick Schumacher: ebben a szerepkörben jelen lesz az összes nagydíjhétvégén beugrásra készen, a versenyek között pedig elsősorban a szimulátoros munkájával fogja segíteni Lewis Hamiltonék és George Russellék munkáját.

Egyelőre azonban az nincs tervben, hogy igazi F1-es autóba is üljön a német: a Mercedes az Auto Motor und Sport érdeklődésére megerősítette, hogy Schumacher nem fog autóba ülni a két hét múlva esedékes bahreini előszezoni teszten. Ez persze érthető, hiszen mindössze az a három nap áll a csapatok és a versenyzők rendelkezésére a felkészülésre az évad előtt, ezért azt végig Hamilton és Russell kapja majd. Pedig egyébként Schumacher nemrég már az üléspróbán is átesett új munkaadójánál, ahogy a velük a német pilóta szolgálatairól megállapodó McLarennél is (akiknél szintén nem várható a szerepeltetése Bahreinben, hiszen ráadásul a wokingiaknál Oscar Piastri révén egy újonc az egyik versenyző).

f1-schumacher-mercedes-ulesproba

Videó: Mozgásban az idei F1-es Haas

Azok után, hogy szombat délelőtt a renderfotók után végre megosztottak egy képet az igazi 2023-as versenyautójukról, a Haas máris pályára vitte a VF-23-ast Silverstone-ban. Az amerikai alakulat filmes napot tart a brit helyszínen, így ők lettek a harmadik csapat az Alfa Romeo és a Red Bull pénteki bejáratása után, akik kigurultak az idei versenygépükkel. Íme, mozgásban Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg idei masinája:

Ismét felújítási munkálatok zajlanak Spában – fotók

Nem állt meg az élen télen sem Spa-Francorchamps-ban: a pálya közösségi oldalaira feltöltött fotók tanúsága szerint javában zajlik a munka az F1-es Belga Nagydíjnak otthont adó helyszínen. A képek alapján főként az 1-es kanyar utáni lelátót újítják meg, amelyről a La Source mellett az Eau Rouge is jól látható a nézők számára.

A felújításnak alighanem köze van ahhoz, hogy Spa mindenképp meg akarja tartani a helyét a Formula-1-es versenynaptárban: a legendás és közkedvelt belga pályát már tavaly is a kikerülés veszélye fenyegette, s mivel Kyalami továbbra is pályázik a visszatérésre, ez továbbra is elmondható.