Négy csapat tartotta meg eddig bemutatóját a téli szünet végéhez közeledve, de ezek közül csak egy nevezhető igazi autóbemutatónak: az Alfa Romeo volt az egyedüli csapat, amely nem tavalyi versenygépét vagy egy ahhoz képest minimálisan módosított koncepciót mutatott be, hanem a tavalyi C42-höz képest egy tényleg átalakított konstrukciót. Jan Monchaux technikai igazgató külön rámutatott, az autó hátsó traktusában végeztek jelentős átalakításokat – az új forma a Red Bullt idézi.
Valójában azonban a bemutatott C43 valódiságát is övezik jogos kérdőjelek. A csapat maga gondoskodott arról, hogy összezavarja a megfigyelőket, a kiadott renderképek és a Svájcban leleplezett modell között ugyanis jelentős műszaki jellegű különbségeket lehetett felfedezni. Ide tartozik, hogy a renderen a tavalyi tolórudas hátsó felfüggesztést láthattuk, a fizikai autón viszont vonórudat. A leglátványosabb különbség pedig a render fogazott padlója volt – a bemutatóautón megszakítás nélküli padlószegély szerepelt. A szakértők véleménye szerint a bemutatóautó állhat közelebb a valósághoz – de jó eséllyel ez sem a végleges konstrukció, amit jelez, hogy a csapat licitet hirdetett az autóra, melyet a legnagyobb ajánlatot tevőnek ad el.
A C43 bejáratásán azonban minden logika szerint már a tényleges új konstrukciót (legalábbis annak egy alapverzióját) láttuk: az Alfa Romeo a többi csapatot megelőzve pénteken megjáratta 2023-as versenygépét, az eseményre Barcelonában került sor. Ezekre a téli rövid próbaüzemekre filmforgatási nap címmel kerülhet sor: az engedélyezett táv 100 kilométer, ami a katalán pályán 21 körnek felel meg.
Érdemi felvételt az autóról a csapat még csak egyet mutatott, egy 12 másodperces videót, melyen látható, hogy Valtteri Bottas gurul ki a garázsból – az istálló posztjai szerint a finn után Guanyu Zhou is volánhoz ült. Az viszont a felvétel képkockáin is megfigyelhető, hogy a C43 padlójának szegélyén nem a fogazott megoldás látható, de az árverés alatt levő bemutatóautóval szemben a szegély nem is egységes, vannak rajta bemetszések, mégpedig a tavalyi Red Bull mintájára – azaz a két kedden megmutatott verzió egyike sem volt valódi, egy harmadik került fel az autóra.
Ami a felfüggesztést illeti, a Barcelonában köröző autón tolórudas felfüggesztés látható, azaz ebben az esetben a render volt valós.
Your first look at #F1 2023 on track. #GetCloser pic.twitter.com/P3oMh0xtqk
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeof1) February 10, 2023
Melyik csapatok tartanak még bejáratást?
Várhatóan az összes istálló megmozgatja új autóját a következő időszakban, hogy kiszűrje az alapvető problémákat a február 23-i teszt előtt. A Haas szombatra tűzte ki a VF-23 első gurulását, várhatóan ez lesz a második versenygép, amelyet látunk. Az amerikai csapat, amelynek Banburyben is van egy bázisa, Silverstone-t választotta helyszínnek: a Motorsport.com szerint a brit székhelyű istállókat szintén ezen a pályán láthatjuk.
A Ferrari sajtóhírek szerint már a február 14-i bemutató napján köröz Fioranóban, majd Imolában szintén. Több csapat második filmnapját – kettő lehetőség engedélyezett egy évben – Bahreinben, közvetlenül a teszt előtt használja fel, ezek közé tartozik a Williams és Aston Martin.