DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Az igazi Alfát láttuk? A szakértőket is összezavarta a csapat

Az Alfa Romeo C43 leleplezését az első igazi 2023-as autóbemutatónak tartják. A renderképek és a Zürichben kiállított modell között azonban jelentős különbségek vannak.

 A Haas és a Williams bevallottan csak 2023-as fényezését mutatta be a múlt keddi és hétfői eseményeken, míg a Red Bull az RB19-nek titulálta New Yorkban prezentált versenygépét, de keveseket tévesztettek meg – be is vallották, az igazi autó „kicsit más” lesz. A kedden megmutatott Alfa Romeo C43-at azonban az első valódi 2023-as versenygépként titulálja a szaksajtó, és tény, hogy mind a renderképek, mind a bemutatón ténylegesen leleplezett autó jelentősen eltérnek a C42-től. A gond, hogy egymástól is.

A Sauber mérnökgárdája elsősorban az autó hátsó traktusára összpontosított: a műszaki igazgató, Jan Monchaux arról beszélt, ez a szekció változott jelentősen, továbbá természetesen a padlólemezhez is hozzányúltak, alkalmazkodva az új szabályhoz, amely 15 milliméterrel megemelte a padló élét. Az oldaldobozt láthatóan a Red Bull inspirálta, és a megváltozott motorborításon található hátsó nyílást is a bajnokcsapattól kölcsönözték.

Eltérő első szárny



Hol keressük a különbségeket a bemutatóautó és a render között? Bár az autó első traktusa, az orrkúp és az első felfüggesztés jelentősen hasonlít a C42-ére, a fizikai autó és a képek között találunk különbséget is, eltérő az első szárny lapjainak formája, a véglapok külső oldalán végigfutó elem íve, valamint az orrkúp görbülete is, amely a bemutatóautón szabályosabb. Hátrébb – és lent – ennél nagyobb különbségeket is kiszúrhatunk.

Túl bonyolult padlólemez

Drasztikusan eltér egymástól a modell és a digitális kép a padlólemez területén, ahol az említett 15 milliméteres szabályváltozás történt. A padló élén a renderen pengeszerű terelőelemek sorakoznak: első ránézésre azt gondolnánk, hogy az Alfa Romeo ezzel a megoldással alkalmazkodott az új szabályhoz, de a The Race szaklap felhívja a figyelmet, a megoldás minden bizonnyal nem szabályos, hiszen olyan légáramlatokat generálna, amelyeket a jelenlegi aerodinamikai szabályok épphogy kiiktatni akarnak.

Ezzel szemben a bemutatóautón az említett területen gyakorlatilag egységes a padlólemez. Az a furcsa helyzet áll fenn, hogy az autó túl egyszerű, a render pedig túl bonyolult ahhoz, hogy a végső megoldást mutassa. Az Alfa célja a megtévesztés lehet ezzel a húzással, a padlólemez kialakítását egyelőre titkolni akarják a riválisok és a nyilvánosság elől – ismét, ugyanis már egy évvel ezelőtt sem a valódi kialakítás szerepelt a bemutatóra szánt képeiken a padló élénél.

Tolórúd vagy vonórúd?

A modell és a render teljesen ellentmond egymásnak abban, hogy az Alfa Romeo melyik megoldást használta a hátsó felfüggesztésnél. A digitális képeken ugyanis a 2022-ben használt tolórúd szerepel, a kiállított autón viszont vonórudas megoldás figyelhető meg. Kiindulva azonban abból, hogy Monchaux arról beszélt, sokat dolgoztak a felfüggesztésen, valamint hogy a csapatnak tavaly sok gondja volt a tolórúddal, minden bizonnyal vonórúd lesz a tényleges C43-ason.

A felsorolt különbségekből fakadóan a szakértők feltételezik, hogy a bemutatóautón szereplő megoldások az Alfa Romeo valódi 2023-as fejlesztései (leszámítva a padló szegélyét), a renderen fellelhető különbségek pedig a megtévesztést szolgálják. Persze ne lepődjünk meg azon, ha a bahreini teszten egy harmadik verziót is látunk a szóban forgó részletekből…

Több részlet megegyezik a fizikai és digitális autón. Ide tartozik a Red Bull-féle oldaldoboz és a középső légbeömlő szokatlan formája: ez utóbbi feltehetően az átalakított Ferrari-motor hűtéséhez igazodott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: