DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Irreális háttérsztori: Brad Pitt karaktere 30 év után fog visszatérni az F1-be

A Formula-1-ről készülő hollywoodi produkció kapcsán okkal szúrhatja a motorsport-rajongók szemét, hogy Brad Pitt 59 évesen fogja eljátszani egy versenyző, Sonny Hayes karakterét. A film producereként ténykedő Lewis Hamilton ezt még annyival elintézte, hogy a színész „mintha visszafelé öregedne”, „és hát végső soron ez egy film”, Pitt azonban elárult néhány morzsát a háttérsztoriból, ami magyarázni igyekszik életkorát a filmben.

Eszerint – írja a The Race – Sonny Hayes még a 90-es években versenyzett a Formula-1-ben, de egy szörnyű baleset miatt a fiatal elhagyta a királykategóriát. Más szériákban versenyzett, de végül barátja, az APX GP tulajdonosa (őt játssza Javier Bardem) rábeszéli, hogy legyen tehetséges fiatal, Joshua Pearce csapattársa. A Silverstone-tól fogva forgatás kedvéért valódi F1-es bokszutcába költöző APX GP-ről tudni érdemes még, hogy az utolsó helyezett csapat, amelyik még sosem szerzett pontot. Hogy innen merrefelé fog kanyarodni a sztori, egyelőre még mindenki fantáziájára van bízva.

A McLaren a bokszban is a Red Bull fő F1-es kihívójává vált?

Az elmúlt években a Red Bull volt a leggyorsabb a kerékcserék során, idén viszont eleinte a Ferrari is felvenni látszott velük a versenyt a bokszban. Most viszont úgy fest, nemcsak a pályán, hanem ezen a téren is szintet lépett a McLaren: Spielberg után az F1-es Brit Nagydíjon is a wokingiak produkálták a leggyorsabb szervizelést. A szerelők konkrétan 2,23 másodperc alatt cserélték le a közepes keverékű abroncsokat keményekre Lando Norris autóján – hogy miért nem a lágyakra váltottak, arról itt beszélt Andrea Stella csapatfőnök –, ami ugyan 16 századdal lassabb a Red Bull idei 2,07-es legjobbjánál, amit Barcelonában állítottak be, de Silverstone-ban elegendő volt az első helyre a Ferrari és az Aston Martin előtt. Ezzel immár a McLaren két elsőséget számlál e tekintetben a Red Bull (5) és a Ferrari (3) mögött. Videón Norrisék vasárnapi kerékcseréje:

„Jól érzem magam a csapatnál” – De Vries reagált a nyomásra

Egyre élénkebbek azok a hangok, hogy a Red Bull akár már szezon közben lecserélheti Nyck de Vriest az AlphaTaurinál, aki a vele szemben támasztott elvárásoktól és a csapattárs Yuki Tsunodától is elmarad. A két fő jelölt erre Liam Lawson és Daniel Ricciardo, Helmut Marko pedig már nem is tagadta határozottan azt, hogy akár az ausztrál is esélyes lehet a holland ülésére. Mindenesetre amikor De Vriest a jövőjét illetően egyre jobban rá nehezedő nyomásról kérdezték az F1-es Brit Nagydíj után, az újonc igyekezett hűteni a kedélyeket:

„Boldog vagyok azzal, ahol vagyok, még mindig jól érzem magam a csapatnál, imádom, amit csinálok. A legjobbamat nyújtom, és ez minden, amit tehetek, nincs mit mondanom erről. Nem változott sem a hozzáállásom, sem az elkötelezettségem és a munkamorálom, szóval csak a lehető legjobban kell teljesítenünk” – fogalmazott a RacingNews365.com hasábjain De Vries.

A holland egyébként utolsóként ért célba Silverstone-ban, közvetlenül Tsunoda mögött, így úgy fest, az AlphaTauri fejlesztései, közte az új padlólemezzel, nem váltak be: „Nagy reményeink voltak, de senki sem ül a babérjain, mindenki növeli a teljesítményt” – mondta erről De Vries.

f1-devries-alphatauri-brit

„Sosem használtam DRS-t”: zseniális önirónia az egykori F1-estől

A Brit Nagydíj nézése közben a 2015-ben a Manor színeiben pár F1-es futamot is teljesítő IndyCar-pilóta, Alexander Rossi rövid és velős véleményt fogalmazott meg az állítható hátsó szárnyról a Twitteren: „A DRS béna.” Az amerikai versenyző hamar megkapta a magáét a kommentek között, mindenekelőtt az IndyCarban működő hasonló előzéssegítő rendszer, a push to pass kapcsán, de egy tweetelő azt is bedobta, hogy Rossi is használta a DRS-t, amikor még a Manornál versenyzett.

A válasz egészen szenzációsra sikeredett: „Nem használtam. Sosem voltam egy másodpercen belül az előttem lévőhöz képest.”

rossi-manor

Új alelnökkel erősíti a motorsportos projektjeit az Alpine

Némileg átalakítja a vállalati struktúráját az Alpine: a Renault viry-chatilloni motorrészlegének eddigi ügyvezető igazgatója, az ezt a posztot továbbra is megtartó Bruno Famin lesz mostantól az Alpine Motorsports új alelnöke. Ezzel a francia márka az autósportos tevékenységét igyekszik erősíteni: Famin fogja átfogni az összes projektet, beleértve a Formula-1-es alakulatot, a WEC-es programot, a terepralit – ahol a 2025-ben beszálló Dacia Dakar-projektjében segédkeznek –, valamint az Alpine Akadémiát is. A szakember közvetlenül a vezérigazgató Laurent Rossinak fog jelenteni, míg az említett projektek vezetői, így az F1-es istálló csapatfőnöke, Otmar Szafnauer pedig neki.

famin-alpine

Kötelessége a celebeknek megszólalni a rajtrácson?

Megan Thee Stallion után újabb hírességgel keveredett összetűzésbe rajtrácssétái során a riporterként dolgozó egykori versenyző, Martin Brundle. A Brit Nagydíj előtt a modellként és színészként is roppant népszerű Cara Delevingne-t próbálta megszólítani, de nem kapott engedélyt erre egy Delevingne közelében álló férfitól, majd miután hiába próbálta meggyőzni arról, hogy jogában áll megszólaltatni a hírességet, duzzogva elsétált egy cinikus megjegyzést mormolva: „Pedig biztosan hihetetlenül érdekes lett volna…”

A színésznő később a Twitteren (amit nem használ túl gyakran, hiszen két hónap után először posztolt), ezt írta: „Azt mondták nekem, hogy mondjak nemet, szóval így is tettem” – majd hozzátette egy újabb posztban: „Egyébként pedig nagyon jól éreztem magam ma, és örülök, hogy ott lehettem, nem érdekel, más mit gondol.”

Delevingne később retweetelt egy posztot, mely leszögezte, hogy a rajtrácssétára feljogosító pass átvételével az átvevő csak abba egyezik bele, hogy lefilmezhetik, de nem kötelessége interjút is adni, éppen ezért a színésznőnek minden joga megvolt nemet mondani, ráadásul egy F1-es személy mondta neki, hogy utasítsa vissza Brundle-t, kiemelve a kulcsmondatot: „A nem az nem”.

Horner BBQ-bulira hívta az összes F1-es pilótát

A Brit Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján ejtette el azt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy múlt héten barbecue-partyra hívta az F1-es mezőny minden tagját saját otthonába. Állítólag a mezőny nagyjából fele jelent meg végül, és Horner ezt annak kapcsán említette meg, hogy Max Verstappen és Lando Norris milyen jól kijön egymással: szerinte ott is rögtön a versenyzésről kezdtek beszélni, élvezik egymás társaságát.

f1-redbull-horner

NASCAR: Az időjárás miatt meglepő eredmény született Atlantában

A Chicagóban tett utcai pályás kitérő után az atlantai oválon folytatódott a száguldás a NASCAR Cup Series mezőnye számára. Ezen a pályán a hétvége korábbi alakulása miatt nagyon jó esély mutatkozott arra, hogy valamelyik Fordban ülő pilóta ünnepelhet a végén, mivel az időmérő edzésen az első hat helyet a kék oválos márka versenyautói foglalták el. A pole-pozíciót Aric Almirola szerezte meg, mellőle pedig Ryan Blaney indulhatott, aki az első szakaszt meg is nyerte, de a középső etapban is egy Ford zárt az első helyen, miután Brad Keselowskit intették le elsőként.

Ekkor még úgy látszott, semmi sem állítja meg a Fordot használó csapatokat, ám egy komoly vihar közeledett a pálya felé. A csapadék végül 75 körrel az eredeti táv befejezte előtt érkezett meg, ám ekkorra már túl voltak a futam felén, ami elég volt ahhoz, hogy kihirdessék a végeredményt. Ezzel William Byron kaparintotta meg a győzelmet, begyűjtve idei negyedik sikerét, ami viszont elképesztő ebben, hogy kétszer is a mezőny végén járt, egy alkalommal pedig körhátrányban is volt. A Hendrick Motorsports pilótája egyszer büntetés miatt került hátra, miután elgurult egy kereke a pitben, majd később Corey LaJoie autójával ütközött. A kiállások miatti kavarodás, valamint a nagy sietség azonban a segítségére volt, a versenyt pedig az ő szempontjából nézve a legjobbkor szakították félbe. Ehhez persze sokat tett hozzá Ryan Preece és Bubba Wallace ütközése is, ami miatt jöhetett a sárga zászló, kicsivel később pedig a piros is, ami már a viadal végét jelentette. 

Szintén örülhetett még a második és a harmadik helyen záró Daniel Suarez és AJ Allmendinger, mögöttük pedig Michael McDowell és Kyle Busch zárt még a legjobb ötben, noha korábban egyikük sem rendelkezett túl jó esélyekkel. A folytatás július 16-án következik a New Hampshire Motor Speedwayen.

Min fejleszt a Red Bull a Magyar Nagydíjra? Verstappen megválaszolta…

Az RB19 újításokat kap a soron következő versenyre. A silverstone-i futamgyőztesnél az FIA-sajtótájékoztatón próbáltak puhatolózni, milyen területeken igyekszik javítani a csapat eleve kiválóan működő, szezon 10. nagydíját is megnyerő autóját. Max Verstappen frappáns választ adott:

„A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!”

Fotó: DPPI

Verstappen közel száz pont előnyben, nagyot ugrott a McLaren – így áll a világbajnokság az F1-es Brit Nagydíj után

Max Verstappen győzött Silverstone-ban (is), ezzel pedig 99 pontnyira növelte az előnyét a vb-tabella élén a csapattárs Sergio Perezzel szemben. Fernando Alonso a haloványabb hétvége ellenére is őrzi a harmadik helyét Lewis Hamilton előtt. A hétvége nagy nyertese persze a két McLaren-pilóta: Lando Norris már konkrétan a kilencedik a négy élgárda versenyzői mögött.

A konstruktőrök között pedig az ötödik helyre kapaszkodott fel a wokingi istálló, megelőzve a most nullázó Alpine-t, de a Williams is előretört a remek Brit Nagydíjnak köszönhetően a hetedik helyre, pontegyenlőséggel ugyan, de előzve a Haast. Itt a Red Bull még hatalmasabb előnyben a Mercedesszel szemben.

Az F1-es világbajnoki pontversenyek állása a Brit Nagydíj után:

VERSENYZŐK   CSAPATOK
1. Max Verstappen Red Bull-Honda RBPT 255   1. Red Bull-Honda RBPT 411
2. Sergio Perez Red Bull-Honda RBPT  156   2. Mercedes 203
3. Fernando Alonso Aston Martin-Mercedes 137   3. Aston Martin-Mercedes 181
4. Lewis Hamilton Mercedes 121   4. Ferrari 157
5. Carlos Sainz Ferrari 83   5. McLaren-Mercedes 59
6. George Russell Mercedes 82   6. Alpine-Renault 47
7. Charles Leclerc Ferrari 74   7. Williams-Mercedes 11
8. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 44   8. Haas-Ferrari 11
9. Lando Norris McLaren-Mercedes 42   9. Alfa Romeo-Ferrari 9
10. Esteban Ocon Alpine-Renault 31   10. AlphaTauri-RBPT 2
11. Oscar Piastri McLaren-Mercedes 17        
12. Pierre Gasly Alpine-Renault 16        
13. Alexander Albon Williams-Mercedes 11        
14. Nico Hülkenberg Haas-Ferrari 9        
15. Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari 5        
16. Guanyu Zhou Alfa Romeo-Ferrari 4        
17. Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda RBPT 2        
18. Kevin Magnussen Haas-Ferrari  2        
19. Nyck de Vries AlphaTauri-Honda RBPT 0        
20. Logan Sargeant Williams-Mercedes  0      

f1-brit-podium

A többi versenysorozat összetett pontversenyeinek állása IDE KATTINTVA érhető el!

Russell: A McLaren az ellenfél, nem fognak hátracsúszni

A Brit Nagydíj időmérője óta foglalkoztatja az F1 közönségét a kérdés, a McLaren bravúrja – Norris második és Piastri harmadik helyezése – egykörös csoda volt-e, vagy versenytempóban is felzárkózott fejlesztéseinek köszönhetően a wokingi csapat. George Russell, aki a hatodik rajthelyről indul, utóbbira számít:

„Rendkívül meglepődtem rajtuk, lenyűgöző munkát végeztek, nem is tudom, honnan jött az a teljesítmény, ha a múlt hétvégét nézzük is. És a versenytempójuk is gyors volt. Érdekes lesz a futamon, mert sokszor előfordul, hogy egy-egy csapat gyors szombaton, vasárnap viszont hátrafelé lépdel. Most viszont van egy olyan sanda gyanúm, hogy a McLarennel nem feltétlenül ez fog történni. Tehát harc vár ránk” – jósolt a kvalifikáció után nyilatkozó Russell McLaren–Mercedes küzdelmet a dobogós helyekért.

A két brit csapat autói között ott lesznek a rajtrácson még a Ferrarik, de hozzájuk képest Russell jobb versenytempóra számít: „Nagyjából tudjuk, hol lesz a Ferrari: talán egy-két tized az előnyünk hozzájuk képest, kérdés, elég lesz-e ez a pályán előzni, vagy a bokszutcában kell. De a McLarenek ott lesznek.”

Fotó: DPPI

„Most már félek kihajtani a bokszból!” – Verstappen elviccelte az időmérős bakiját

Pole-t szerzett ugyan az F1-es Brit Nagydíjra Max Verstappen, de neki is volt egy necces momentuma a szombati kvalifikáción. Még a Q1 végén, a piros zászlós megszakítás alatt találta el a bokszutca falát, ahogy ki akart kanyarodni a garázsából, ami miatt első szárnyat is kellett cserélni a Red Bullján. A sajtótájékoztatón így elevenítette fel a történteket, megidézve az interneten sok éve elterjedt, fiatalkori Charles Leclerc-esetnél a monacói által használt akcentust is: „Volt az a kis ’incsidensem’ a bokszban, ahol megsérült az első szárnyam. Egy kis alulkormányzottság lépett fel, ahogy kijöttem a garázsból. Túl sok volt a hátsó tapadás, szóval új szárnyat kellett feltennünk, de ez természetesen azt jelentette, hogy a sor végéről kellett indulnom az utolsó köröm előtt” – fogalmazott a vb-éllovas, aki ezután előzte meg Lewis Hamiltont is a pályán.

Amikor arról kérdezték Verstappent, hogy a bokszbaki hatással volt-e az önbizalmára, viccelődve reagált: „Hogy eltaláltam a falat a bokszutcában? Azt hiszem, most már félek kihajtani a bokszból! Nem, ennek semmi köze az önbizalomhoz. A mérnököm kérdezte, mi történt, mondtam neki, hogy alulkormányzottság. Előfordul néha. Legutóbb épp itt találtam el egy igazi falat néhány éve” – utalt az emlékezetes Hamiltonnal történt 2021-es ütközésre. „Egyszer már ütköztem a bokszutcában is, de nem az F1-ben.”

f1-verstappen-pit-video

Formula-3: Taroltak a Trident újoncai

Kisajátította a Formula-3 silverstone-i főfutamának első rajtsorát a Trident: az újonc Leonardo Fornaroli a szezonban először indulhatott a pole-pozícióból, őt csapattársa, Oliver Goethe követte.

Fornaroli elhúzott a rajtnál, Pepe Martí és Goethe pedig egymást szorongatták a második helyért. Pár kör eltelte után jönnie kellett a biztonsági autónak, mivel a pálya több pontján is kisebb összeérések történtek, a Williams-junior Luke Browningnak fel is kellett adnia a futamot. A tridentes páros jól kapta el az újraindítást az élen, Martít Paul Aron üldözte mögöttük. Az utolsó helyről induló Ferrari-akadémista Dino Beganovic szépen lopta magát előre a mezőnyben, a tizedik körre már 14 pozíciót javított.

A futam kétharmadához közeledve elkezdtek kopni a gumik, Fornaroli az élen feltűnően lelassult, így Goethe le is hagyta csapattársát. Plusz izgalmakat hozott a végére a csepergő eső, ennek esett áldozatául Roberto Faria is, aki egy összeérés után a pályaszéli falnak csapta autóját, megint jöhetett a biztonsági autó. Az utolsó két körben aztán a gyenge esőben próbáltak a pilóták a pályán maradni, az élen nem is történt változás. Oliver Goethe első futamgyőzelmét aratta, valamint Bahrein óta első pontjait szerezte. Fornarolinak be kellett érnie a második hellyel, míg Martí a dobogó alsó fokára állhatott fel.

Kézsérülés is hátráltatja Verstappent az F1-es Brit Nagydíjon

Max Verstappen a silverstone-i időmérőn sem talált legyőzőre, ismét pole-pozíciót szerzett. Ám mint az a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón kiderült: minimális sérülés is hátráltatja őt az F1-es Brit Nagydíjon. A holland ugyanis egy kötéssel a kezén jelent meg a médiaeseményen, amelyre természetesen rákérdezett egy újságíró. Verstappen azonban nem tulajdonított túl nagy jelentőséget a dolognak és a pontos részleteket sem árulta el:

„Kicsit érdekesen néz ki, nem igaz? Ez csak egy kézsérülés” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében. „Megsérült egyszerre az ujjam és a kezem, de rendben van vezetés közben. Először nem tudtam rendesen összeszorítani a kezem, de ez is újra rendben van most. Nem tudom, pontosan hogyan, nagyon furcsa. Az adrenalin persze segít, de vezetés közben amúgy sem igazán gondolok rá. Pénteken még nehezebb volt az ügy, de a szombat már nagyjából rendben volt megint.”

f1-verstappen-redbull-silverstone

fotó: Red Bull Content Pool

Helyszíni: ezt tapasztaltuk a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton

McLaren-bravúr, Verstappen-pole, lógó orrú Perez, egymással kedélyesen elbeszélgető Wolff és Leclerc, megjelenő Vijay Mallya: Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója foglalta össze legutóbbi videós bejelentkezésében, hogy mi történt a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton.

A videó megtekinthető ezen a linken a YouTube-csatornánkon (amelyre érdemes feliratkozni), vagy az alábbi képre kattintva is!

mclaren_1

F1-es Brit Nagydíj, monzai 6 órás, F2, F3, DTM: a vasárnapi menetrend

Elérkeztünk az igazi futamnaphoz: több kategóriát és szériát is nézhetünk ma, íme a menetrend.

Vasárnap (július 9.)  
09:20 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:55 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:30-18:30 WEC, Monzai 6 órás, Futam (eurosport.hu, előfizetés után élő)
13:30 DTM, 2. futam  
16:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
16:00-18:00 Extreme-E, 2. versenynap, döntők  

f1-britishgp_1

Mi történt megint Verstappen és Hamilton között az időmérőn?

Egy hete Spielbergben is egymásra talált a két többszörös F1-es világbajnok a kvalifikáción: akkor Toto Wolff meg is jegyezte, hogy Max Verstappen szerinte revánsot akart venni Lewis Hamiltonon az 1-es kanyarban a feltartásával, amiért előtte pedig a holland érte utol a pálya végén a Mercedest. Most a Q1 hajrájában történt majdnem incidens közöttük, amikor Verstappen úgy előzte meg Hamiltont, hogy a brit közben a gumiját melegítette a kivezető körön. Ezt az esetet azonban egyik érintett sem lihegte túl:

„Ez csak a kivezető kör volt, nekem meg nagyon hidegek voltak az abroncsaim, mert a legtöbbek előttem friss szettet raktak fel, én viszont maradtam a használtakon. Csak próbáltam elmenni mellette, de nyilván ő pedig igyekezett felmelegíteni a gumikat, úgyhogy beletelt egy kis időbe, mire találtam helyet, ahol megelőzhettem” – magyarázta el az eseményeket Verstappen az időmérő utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. Hamilton is úgy fogalmazott, hogy ő „nem versenyzett senkivel”, s ezúttal Wolff is úgy vélte, hogy semmi szokatlant nem láthattunk a Q1 végén.

f1-verstappen-hamilton-silverstone-video

Bottast kizárhatják az F1-es Brit Nagydíj időmérőjéről

Nem elég, hogy a Q1 végén leálló autója miatt nem tudott részt venni a kvalifikáció második felvonásában, így eredetileg csak a 15. rajthelyet szerezte meg Silverstone-ban, valószínűleg azt sem tarthatja meg Valtteri Bottas. Az utólagos mintavételnél ugyanis nem tudtak a szabályokban előírt egy liternyi mennyiségű üzemanyagot kinyerni az Alfa Romeójából: az FIA közlése szerint csupán 0,090 liternyi mintát tudtak kinyerni a finn autójából. Jo Bauer technikai delegált szerint az egyliteres előírás és a bokszba való visszatéréshez szükséges üzemanyag együttesen 2,39 litert tett volna ki, ezért az ügyet jelentette a felügyelőknek. Márpedig ha a csapatot vétkesnek találják, az ilyenkor járó büntetés a kizárás, így Bottas alighanem a mezőny végéről startolhat majd csak a vasárnapi Brit Nagydíjon.

FRISSÍTÉS: Bottast végül ki is zártak a kvalifikációról.

f1-bottas-silverstone

fotó: DPPI

A Balaton Park Circuiten tesztelte a Hyundai TCR-autóját Bucsi Attila

„A vadonatúj Balaton Park Circuiten teszteltünk a M1RA-val. Ismeretlen pálya nekem is, a csapatnak is, és egyelőre mindenkinek. Összehasonlíthatatlan a Hyundai i30 N TCR változata mindenhez képest amit eddig vezettem, ez már igazi versenyautó. Persze nem ok nélkül tesztelünk, több informacióval később jelentkezünk” – írta közösségi oldalán Bucsi Attila, a M1RA fiatal túraautósa.

 

17 ezred döntött a WEC monzai időmérőjén a Toyota és a Ferrari között

Kiélezett küzdelmet hozott a WEC monzai hatórás versenyének időmérője: végül a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t Kamui Kobayashi kezei között, de a japán veterán csak 17 ezredmásodperccel előzte meg Antonio Fuocót és az #50-es Ferrarit.

Kobayashi 1:35,358-as idejéhez végül többen is közel tudtak menni: a másik Toyotával Brendon Hartley lett a harmadik, a #93-as Peugeot-val remek eredményt ért el Jean-Eric Vergne és behozta a negyedik helyre a franciák sokat szapult autóját, de a #2-es Cadillac is négy tizedmásodperces lemaradáson belül zárt a pole-hoz képest. Antonio Giovinazzi nem tudott igazán jó kört futni az #51-es Ferrarival, így csak hatodik lett, majd jön a másik Peugeot, és ezúttal a Porsche tűnt lassabbnak a top öt gyártó közül. A Glickenhaus és a Vanwall a várt tempót produkálta.

Az LMP2-ben a Team WRT #41-ese szerezte meg a pole-t Robert Kubicával a #28-as Jota előtt (három és fél tizeddel), míg a GT-autók között az Iron Dames női egysége volt a leggyorsabb, méghozzá több mint négy tizedmásodperccel.

A Hypercar kategória végeredménye:

1. #7 Toyota Kamui Kobayashi 1:35,358
2. #50 Ferrari Antonio Fuoco +0,017
3. #8 Toyota Brendon Hartley +0,102
4. #93 Peugeot Jean-Eric Vergne +0,304
5. #2 Cadillac Alex Lynn +0,362
6. #51 Ferrari Antonio Giovinazzi +0,413
7. #94 Peugeot Gustavo Menezes +0,422
8. #5 Porsche Penske Frédéric Makowiecki +0,615
9. #38 Jota Porsche Yifei Yei +0,830
10. #6 Porsche Penske Kevin Estre +1,139
11. #708 Glickenhaus Olivier Pla +1,256
12. #99 Proton Porsche Harry Tincknell +1,310
13. #4 Vanwall Esteban Guerrieri +2,731

wec-toyota-kobayashi-monza

fotó: dppi