DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök

Megfosztották dobogós helyezésétől a Micheliszt kipöckölő pilótát

Több incidensben is érintett volt a WTCR Slovakia Ring-i versenyein Jean-Karl Vernay: a második versenyen Yvan Mullerrel, majd Nestor Girolamival ütközött – utóbbi hatalmas balesetet szenvedett ennek köszönhetően, s még a szalagkorlát is megrongálódott –, míg a harmadik futam elején a vezetésért harcoló Michelisz Norbertet pöckölte meg hátulról, aki emiatt szintén rengeteg pozíciót veszített (ez utóbbi a lenti videó 36. másodpercétől látható).

A felügyelők nem hagyták szó nélkül ezeket: a Muller-incidensért tíz másodperces időbüntetést kapott az Alfa Romeo pilótája, így a negyedikről a 14. helyre csúszott vissza a második versenyen, míg Norbi meglökéséért öt szekundumot írtak hozzá az idejéhez, így második helyett csak negyedik lett. A Girolami-esetért ugyanakkor nem szankcionálták Vernay-t.

Még karácsonykor is bicikliversenyen indult Valtteri Bottas

A finn versenyző ennyire nem tud elszakadni szeretett hobbijától: a téli szünidőt Ausztráliában töltő versenyző december 24-én még manóként fotózkodott, 26-án viszont már rajthoz állt egy kisebb, helyi érdekeltségű bicikliversenyen Adelaide-ben, az Ausztrál Nagydíj egykori helyszínén.

A rövid, technikás pályán a női mezőnyben Bottas párja, Tiffany Cromwell is elindult: a hivatásos kerékpárversenyző a győzelmet is megszerezte.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Látványos helyszínnel bővülhet az IndyCar versenynaptára

Igazi luxuskörülmények között tesztelhet majd az IndyCar mezőnye jövő februárban, miután a széria egyik szezont megelőző tesztjét a The Thermal Club road nevű pályán rendezik. A 2,9 mérföldes és 17 kanyarból álló aszfaltcsíkon azonban hamarosan akár versenyt is rendezhetnek a RACER beszámolója szerint. A portál úgy tudja, hogy a pálya akár már 2024-ben csatlakozhat, ha minden a tervek szerint alakul. A helyszínen ugyanis jelenleg nincsenek lelátók, így a tesztet is nézők nélkül rendezik, a rajongók pedig csak egy hivatalos stream által láthatják majd a történéseket.

Jos Verstappen: A Pirellinél azt hiszik, elég jó gumikat gyártanak

Több kritikát is kaptak idén a Pirelli esős abroncsai, amire az F1 hivatalos beszállítója is reagált azzal, hogy az esztendő vége felé két téli tesztet is kiírtak a Paul Ricard pályán és Fioranóban, jövő februárban pedig ismételten Franciaországban dolgoznak majd. Ezek ellenére nemrégiben a Viaplay F1 Talks című műsorában Jos Verstappen élesen kritizálta az olasz céget. „Erőfeszítéseket kellene tenniük. Szerintem tényleg úgy gondolják, hogy a gumik elég jók, de javulniuk kell. Amíg erről nincsenek teljesen meggyőződve, addig ez nem fog megtörténni” – mondta el véleményét az egykori F1-es pilóta.

Alexander Albont is legyőzné a világbajnok thaiföldi pilóta

2022-ben Enzo Tarnvanichkul lett az FIA Gokart-világbajnokság OK Junior kategóriájának legjobbja. A mindössze 13 esztendős tehetség már most a Red Bull támogatását élvezheti, és természetesen a Formula-1 a célja. A spanyol-thai versenyzőnek Alexander Albon a példaképe, aki 2010-ben hozzá hasonlóan szintén világbajnoki címet nyert ebben a kategóriában.

„Mindent beleadtam, és természetesen megpróbáltam a lehető legjobban képviselni az országomat. Azt hiszem, én voltam az egyetlen thaiföldi származású pilóta a világbajnoki döntőben. Alexhez hasonlóan én is megpróbáltam a legjobbat kihozni magamból, és végül a legjobb eredményt értem el. Szerintem egy olyan ország képviseletében, amely nem volt annyira sikeres, mint talán más országok, egy kicsit nagyobb nyomást helyezel magadra. Úgy akarsz teljesíteni, hogy büszke legyél magadra és a hazádra. Általánosságban azt hiszem, Alex a mérce. Ő az, aki eddig a legtovább jutott a F1-ben, ezért őt kell legyőzni” – mondta el a Motorsportnak adott interjúban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Enzo Tarnvanichkul (@enzo.tarnvanichkul) által megosztott bejegyzés

Michelisz Norbi mérnöke: Beállításokkal meg lehetett oldani a WTCR gumigondjait

Az év végén megszűnt Túraautó-világkupa utolsó idényének legemlékezetesebb botránya a Goodyear abroncsaihoz kötődtek: előbb a Nordschleifén törölték a gyártó szerint nem biztonságos gumik miatt a futamokat, majd Vallelungában a Lynk & Co bojkottálta a versenyeket és később a bajnokság hátralévő fordulóit is. Feltűnő volt azonban, hogy nem minden márkát sújtott egyformán a defektekkel és futófelület-leválásokkal tarkított jelenség: a Lynk & Co szenvedett a legtöbbet, valamint a Hondának is többször meggyűlt a baja a gumikkal, de például a Hyundainak kevesebb gondja akadt.

Michelisz Norbert versenymérnöke, Boriszov Dániel az Eurosport Magyarország stúdiójában beszélt arról, hogy igenis meg lehetett oldani beállításokkal a problémákat: „Itt nem szerénykednék, mert tényleg arról volt szó, hogy találtunk egy olyan ablakot a gumikkal és az autóval, amivel megbízhatóan tudtunk versenytávot teljesíteni. A nürburgringi események különösen azért voltak bosszantók, mert úgy éreztük, hogy mi Norbival az időmérős teljesítményünket is feláldozva csak azon dolgoztunk az edzéseken, hogy a versenytávot problémák nélkül teljesíteni tudjuk – és ez sikerült is” – fogalmazott a mérnök.

„Az a helyzet, hogy nem az autó konstrukciójában keresendő a megoldás – ezt az is bizonyítja, hogy egy évvel korábban Norbinak is volt ilyen problémája futamon” – mutatott rá Boriszov, hozzátéve: a szezon végéig maradt benne tüske, hogy nem mindig tudták kihasználni a jó munkájuk előnyét „mások politikai ereje és az egész közeg furcsa reakciója” miatt. A Michelisz mérnökével készült teljes beszélgetés, amelyben természetesen szó esik a Norbival közös munkáról és a 2022-es szezonról is, IDE KATTINTVA hallgatható meg.

wtcr-michelisz-boriszov-2022

A sportautózás csúcsát is célba venné a McLaren

Az utóbbi években egyre szélesebb portfólióval rendelkezik a McLaren: a Formula-1 mellett már jelen vannak az IndyCarban, az Extreme-E-ben, 2023-tól pedig immár a Formula-E-ben. Itt azonban nem állna meg a wokingi gárda: Zak Brown elnök-vezérigazgató álma, hogy a hosszútávú sportautózás világába is belekóstoljanak. Méghozzá a cél a Hypercar és az LMDh átjárhatóságával létrejövő csúcskategória, amely révén a géposztály szereplői az Endurance-vb-n és az amerikai IMSA-ban is rajthoz állnak. Brown szerint csak idő kérdése, hogy a McLaren is beszálljon a számos márkát – így a többek között a Peugeot-t, a Porschét, a Ferrarit, a BMW-t és a Lamborghinit is – bevonzó szakágba:

„Nagyon szeretném a McLarent a sportautózás csúcsszintjén látni. Úgy gondolom, ott kell lennünk, passzol a márkánkhoz. Biztosra kell mennem, hogy amikor – és direkt ezt a kifejezést használom a „ha” helyett – csatlakozunk, azt megfelelően tudjuk megtenni, és minden mással jól álljunk, amit csinálunk. Úgy vélem, ez még néhány év. Hamarosan döntést kell hoznunk, mert már tudjuk, mi kell ahhoz, hogy elhatározásra jussunk. Minden attól függ, mi zajlik a McLaren világában, hogy a legjobb időben szálljunk be” – mondta el a McLaren-vezér a Marshall Pruett podcastban.

f1-zak-brown-mclaren

Őrületes VIP-csomagot kínálnak a Las Vegas-i F1-re – ötmillió dollár az ára

Már a verseny bejelentésekor sejteni lehetett, hogy elképesztően drága jegyeket fognak árulni a 2023-as Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra, a Caesars Entertainment által kínált VIP-csomag ára és tartalma azonban egy teljesen más szintet jelent. A nem kevesebb mint ötmillió dollárba kerülő jegy tartalmazza az öt éjszakára szóló szállást a Nobu Hotel Caesars Palace-ban található Nobu Sky Villában, amely egy 40 méter magasságban lévő óriási teraszt is magában foglal, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a majdani F1-es pályára. Az árban benne van 12 ember belépője a Paddock Clubba és a bokszutcai sétára, de a jegy tulajdonosa egy saját sofőrrel „felszerelt” Rolls-Royce-t is kap a teljes ott-tartózkodása idejére. Ez pedig még mindig nem minden, a jegy ugyanis egy 12 fős magánvacsorára, valamint a hétvége során esedékes Adele-koncertre is belépést kínál.

f1-vegas-caesars

Több mint 3 millió dollárért árverezhetik el Alesi F1-es Ferrariját

Ismét árverésre bocsátanak rövidesen egy Formula-1-es Ferrarit: ezúttal az 1991-es versenygép, a 643-as egyik példányát, a Jean Alesi által a Francia és a Brit Nagydíjakon használt autó kerül kalapács elé. Az árverés az RM Sotheby’s vállalat szervezi, s a tervek szerint február 1-jén indul az aukció. Alesi a szóban forgó autóval egy negyedik helyet gyűjtött hazai nagydíján. Ez a bő 30 éves masina most a becslések szerint 3,1-3,6 millió dollárt ér és ennyiért kelhet el. A leírás szerint egyébként a versenygép továbbra is működőképes a benne dobogó 3,5 literes V12-es erőforrással.

f1-alesi-ferrari-1991

Szenteste napján jegyezte el kedvesét a MotoGP világbajnoka

Élete alighanem legboldogabb karácsonyát tölti épp Francesco Bagnaia, és nem csak azért, mert először ünnepelhet MotoGP-világbajnokként. Mint az az Instagramra feltöltött posztjából kiderült, a Ducati versenyzője december 24-én megkérte párja, Domizia Castagnini kezét, aki igent mondott:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Francesco Bagnaia (@pecco63) által megosztott bejegyzés

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ezek voltak Hamilton legjobb momentumai 2022-ben

Az F1 YouTube-csatornája gyűjtötte össze a hétszeres világbajnok legemlékezetesebb pillanatait a mögöttünk hagyott szezonból. Ugyan ez volt az első év, mikor Lewis Hamilton nem tudott versenyt nyerni, mióta megérkezett a száguldó cirkuszba, azért mégis volt miből válogatni!

Itt az F1 karácsonyi üdvözlőkártyája

A pilóták karácsonyi képei és a Red Bull üdvözlőkártyája után megérkezett a közösségi felületekre az F1 képeslapja is, melyen megannyi részletet lehet felfedezni. A bajszos-deszkás Bottas az egyik legjobb!

 

Videó: a 2022-es F1-es szezon montázsa

Az F1 a YouTube-on osztotta meg a 2022-es szeznról készült montázsvideóját. Tekintsétek meg a képre kattintva!

Így randalírozott Gasly és Tsunoda karácsony alkalmából

Az AlphaTauri továbbra sem áll le a Pierre Gaslyt és Yuki Tsunodát mutató tartalmakkal, noha a francia jövőre már az Alpine színeiben fog versenyezni. Akár a Mikulás krampuszai is lehetnének.

Durván odaszúrt a Ferrarinak a Red Bull a karácsonyi lapján

Ahogyan az ilyenkor szokás, a legtöbb Formula-1-es csapat saját üdvözlőkártyát készít, így cselekedett a Red Bull is. Az osztrák csapat karácsonyi lapján azonban olyan részleteket fedezhetünk fel, mely részrehajlástól függően felháborító, vagy akár vicces is lehet, tekintsük ezt inkább jó fajta humornak az év ezen szakaszában. A kéretlen játékok feliratú dobozban ugyanis egy F1-es Mercedes és Ferrari is található - utóbbi három felszerelt kerékkel, utalva Sainz elrontott zandvoorti bokszkiállására -, de ennél is nagyobb "beszólást" engedtek meg maguknak Christian Hornerék. A dobozban ugyanis található még egy könyv is, az olaszok logójával, amelynek címe: Stratégia. Persze azért némi önirónia is került a képre, hiszen a Mikulás szerint a pulyka már talán nem fért bele a büdzsébe...

Videó: ettől az ugratótól még Daniel Ricciardo is megijedt

Nem tipikus karácsonyi videót posztolt Daniel Ricciardo: az ausztrál krosszmotorozik, de az egyik ugratónak elsőre csak nekifutott, ám végül nem mert átmenni rajta. Később azért összeszedte magát...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

Így játszik karácsonyi dalt a Mercedes F1-es motorja

A Mercedes szerint ez a videó túl jó ahhoz, hogy ne ossza meg újra: a W03-as (amit 2012-ben használtak) motorjával játszottak el egy ismert karácsonyi dallamot.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Sainz: Az Audi előbb-utóbb mindig nyer

Idősebb Carlos Sainz versenyzett már a Dakaron a Volkswagennel, és pontosan tudja, hogy milyen komoly márkáról van szó: ennek kapcsán Andreas Seidl átigazolásáról mondta el a véleményét, aki a McLarent hagyta ott, méghozzá idő előtt a Sauber és az F1-be 2026-tól megérkező Audi kedvéért.

„Andreas Seidl átigazolása mutatja nekem, hogy az Audi mennyire komolyan veszi a Formula-1-es szerepvállalást. Seidl garanciát jelent a komoly munkára és a sikerre is: győzött a Porschével Le Mans-ban, és felpörgette a McLarent is. Jó kapcsolatban van a Volkswagen csoporttal, rengeteg tapasztalattal rendelkezik, beszél németül, minden összáll. Nem lepett meg a váltása, logikus. Minden alkalommal, amikor az Audi beszáll valamilyen sportágba, előbb-utóbb nyerni tud. Mindent meg fognak tenni a sikerért, bár kezdetben nem lesz könnyű egy ilyen erős mezőnyben” – mondta Sainz a Spoeedweeknek.

f1-2026

fotó: dppi

Marko: El kell fogadniuk, hogy nem győzhetik le Maxot

Kemény véleményt fogalmazott meg Dr. Helmut Marko, amikor arról kérdezte a Road and Track, hogy mit gondol a második számú pilóták helyzetéről a Red Bull esetében:

„A csapattársak összehasonlítják az autójukat Max Verstappenével, kérdezgetik, hogy egyforma-e az autó, hogyan lehet őt legyőzni? Egyenlő feltételek mellett egyszerűen nem lehet. Szóval elkezdik változtatgatni az autó beállításait vagy a vezetési stílust. Nyilván nem fogadhatod el, hogy nem tudod legyőzni a másik srácot. De egy bizonyos ponton tudnod kell, hogy az a másik srác különleges, és nem győzheted le. Az az én dolgom, hogy ezt világossá tegyem a versenyző számára. Ez kegyetlen dolog? Nem hiszem.”

f1-marko-redbull

fotó: dppi

Hamilton Eddie Murphyt, Russell Gordon Ramsay-t hívná meg vacsorára

Arra kellett válaszolnia a Mercedes két pilótájának, illetve Toto Wolffnak, hogy mely három hírességet hívná meg vacsorára. Wolff kicsit kikerülte a választ, mert azt mondta, hogy a családját, a két versenyző viszont megnevezett három-három celebritást:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

A sok-sok díj között Schumacher trófeáját is kiállította a Mercedes

A hétszeres világbajnok legenda visszatérésének évfordulóján, december 23-án posztolt egy videót a Mercedes arról, hogy még mindig különleges helyen tartja Michael Schumacher F1-es karrierjének utolsó trófeáját. A német klasszis azt az egy kupát nyerte a Mercedesszel, a 2012-es valenciai Európa Nagydíjon ért oda a dobogóra, a csapat pedig azóta is büszke erre az elnyert rengeteg vb-cím ellenére is.