Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hosszú hónapok óta húzódott a KTM dilemmája annak kapcsán, hogy öt versenyzőt kellett volna felültetniük négy motorra 2024-ben. Egy ideig a Dornánál is próbálták kijárni, hogy indíthassanak még egy extra szatellit csapatot, sőt egy másik privát istálló KTM-hez csábításával (az LCR-t bevallottan megkeresték, de Lucio Cecchinellóék maradtak a Honda partnerei) kísérleteztek, de ezek kudarcot vallottak.
A problémát Pedro Acosta személye idézte elő, aki 2021-ben üstökösként robbant be a gyorsaságimotoros-világbajnokságra azzal, hogy újoncként egyből vb-t nyert a Moto3-ban. Idén pedig már a Moto2-ben harcol a végső elsőségért, hat fordulóval a vége előtt kétgyőzelemnyi a fórja az összetettben.
Acosta már nyáron kijelentette, hogy nem áll szándékéban még egy évet lehúzni a középső géposztályban, szeretne fellépni a MotoGP-be. Így került nehéz helyzetbe a KTM, amelynek gyári párosa, Brad Binder és Jack Miller, valamint a GasGas Tech3-nél szereplő Pol Espargaro is szerződéssel rendelkezett a következő évadra, Augusto Fernandez pedig az előző hónapokban hosszabbíthatott a meggyőző újonc produkciója okán.
Az utóbbi hetekben számos forgatókönyv felmerült, hogy kit állíthat félre az osztrák gyártó Acosta érdekében: Fernandez és Espargaro neve egyaránt felröppent, de ideiglenesen még az éppen harmatosabban teljesítő Milleré is – sőt, a legutóbbi hétvégén még az is benne volt a pakliban, hogy végül maga Acosta veszíthet rajta a dilemmán.
Nos, pénteken a GasGas Tech3 végül bejelentette, hogy Fernandez és Acosta alkotja majd a 2024-es párosát, ezzel valószínűleg náluk fog szerepelni a legutóbbi két Moto2-es világbajnok, akik ráadásul tavaly a középső géposztályban ugyancsak csapattársak voltak.
Ezzel az is eldőlt, hogy Pol Espargarót állítja félre a KTM. A közlemény szerint „fontos és értékes” pozíciót szánnak a rutinos spanyolnak is, bár azt nem részletezték, hogy ez mit takar (valószínűleg tesztversenyzői szerepkört és szabadkártyás szerepléseket). Espargarót tehát az érvényes szerződése ellenére rakja ki az üléséből a csapat – és mindezt azok után, hogy a motoros a szezon teljes első felét kénytelen volt kihagyni a portimaói idénynyitó szabadedzésén elszenvedett sérülése után.
A mostani bejelentéssel egy újabb fontos kérdés eldőlt a 2024-es MotoGP-mezőnyt illetően, de néhány érdekes üresedés még van abból adódóan, hogy Marc Marquez néhány napja hivatalosan is szerződést bontott a Repsol Hondával. A spanyol szinte biztosan a Gresini Ducatihoz megy, de az még nem dőlt el, ki veheti át a helyét: a legtöbben azt valószínűsítik, hogy Johann Zarcót léptetheti elő a Honda az LCR-től, de előkerült az RNF Apriliánál szereplő Miguel Oliveira neve is, míg az LCR-nél pedig Zarco átigazolása esetén Iker Lecuona és a Marquez által kitúrandó Fabio di Giannantonio neve is felmerült a napokban.