DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

A sivatagi hideggel nem számolt az F1 – Brawn

A száguldó cirkuszban hosszú időt lehúzó szakember elmondta a Las Vegas-i Nagydíj kapcsán, hogy a szervezés alatt az időjárásra nem gondolt a menedzsment.

Ross Brawn a 2022-es év végén vonult vissza a csúcskategóriától, azt követően. hogy több, mint 40 évet dolgozott különböző csapatoknál (többek között a róla elnevezett Brawn GP-nél, amelyről nemsokára dokumentumfilmet mutatnak be), karrierje végén pedig a sportág ügyvezető igazgatói szerepét is betöltötte.

Utóbbi minősége kapcsán beszélt arról a talkSPORT számára adott interjújában, hogy az F1 idei legnagyobb attrakciójának számító futam szervezésénél az időjárással nem számoltak: „Az egyetlen dolog, amire eredetileg nem gondoltunk, az az, hogy éjszaka nagyon hideg lesz, de a gumiszállító cég foglalkozott vele” – kezdte Brawn a Pirellire utalva.



Az európai nézőközönség miatt a menedzsment igyekezett olyan időpontot találni, amely megfelel az itteni közvetítésnek is, így Las Vegasban helyi idő szerint késő este zajlanak majd az események, ami gondot okozhat, hiszen a sivatag közepén elhelyezkedő városban éjszaka nagyon lehűl az idő.

„Szóval, amikor szombat éjszaka zajlik a verseny, akkor 3-4 fokra is csökkenhet a hőmérséklet. Úgyhogy elég hideg lesz, és persze kihívást jelenthet az autókat ilyenkor működésre bírni” – folytatta Brawn. „Határozottan olyan új kihívásokkal nézünk szembe, amelyekkel eddig még sosem volt dolgunk, de szerintem látványos lesz.” 

A Mercedes szerint a téli teszthez hasonlítható a helyzet

Ross Brawn utolsó állomása a Mercedes istálló volt ügyvezetői posztja előtt, ahonnan a csapat vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin is kommentálta a várható éjszakai viszonyokat: „Minden azon fog múlni, hogy pontosan mennyire lesz hideg.”

„Mert ha a pálya hőmérseklete egy számjegyű lesz, akkor az olyan szint, mint amikor téli tesztelésre megyünk. Csinálsz egy etapot, nagyon nehéz a gumikat működésre bírni, vagy szemcsésedés és egyéb dolgok is lehetnek. Aztán néha inkább megvárod, amíg egy kicsit felmelegszik. Szóval érdekes lesz, hogy ilyen körülmények között kell versenyeznünk és kvalifikálnunk.”

„Megpróbálod beazonosítani az új pálya kockázatait, kitalálod, hogy mik lesznek a tartalékok, és hogy van-e szükség valamilyen különleges beállításra, hogy megbirkózz ezekkel. Jelenleg ezen dolgozunk. De ahogy mondtam, ha a nagyon hideg előrejelzés valósul meg, akkor nehéz megmondani, hogyan fognak működni a gumik” – összegzett Shovlin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: