Komoly pofonba szaladt bele Brazíliában az előző két versenyhétvégén biztató teljesítményt nyújtó Mercedes. Már a sprinten látszott, hogy nagyon nincs meg a versenytempójuk és szokatlanul komoly gumikopással küzdenek, a futamon pedig George Russell célba sem ért, míg Lewis Hamilton mindössze a nyolcadik helyen futott be.
Riccardo Musconi, a csapat autóteljesítményért felelős vezetője a Mercedes szokásos verseny utáni videójában beszélt arról, hogy a pénteki egyetlen edzésen még biztatónak látszott a formájuk, a sprint után pedig egy extra szimulátoros edzéssel igyekeztek javítani, amit a sprintes parc fermé-szabályok lehetővé tettek:
„A szabadedzésen futott hosszú etapunk eléggé megnyugtató volt. Nem gondoltuk, hogy változtatnunk kellene az autón, úgyhogy ráfordultunk az időmérőre, és a harmadik sor környékén végeztünk. Bizonyos tekintetben nem voltunk elégedettek ezzel, és úgy éreztük, többet érdemelt az autó.”
„A vészcsengők aztán a sprinten szólaltak meg, mert a biztató első két kör után nagyon komoly volt a gumikopásunk, főleg a hátsó tengelyen. Azon a ponton már aggódtunk a vasárnapi teljesítményünk miatt.”
„Szerveztünk egy szimulátorozást a gyárban, megnézve azokat a paramétereket, amelyeken változtathattunk szombatról vasárnapra, hiszen a parc fermé hatálya alatt voltunk a sprintformátum okán. Emiatt nem sok eszközünk maradt.”
„Reméltük, hogy megoldhatjuk néhány problémánkat, amellyel szombaton szembesültünk, például azzal, hogy nem nyomjuk meg túlságosan az első köröket, egy kicsivel jobban kíméljük a gumikat, és némileg állítva az autó egyensúlyán elegendő lett volna ahhoz, hogy komfortosabb helyzetben legyünk vasárnapra.”
„Viszont a vasárnap látottak is meglehetősen zord képet festettek, eléggé emlékeztettek a szombatunkra. Javítottunk kicsit a hátsó tengely gumikopásán, de ezzel egyidejűleg elkezdtünk alulkormányzottságtól szenvedni, azaz nehezen kanyarodott az autó. Így nem volt meg a tempónk és nem tudtunk az elejében harcolni.”
Két futammal korábban, a szintén sprintes USA Nagydíjon az Aston Martin és a Haas úgy döntött, hogy kikéri parc fermé alól az autókat, hogy változtathassanak a beállításokon. Musnoci szerint azonban a Mercedesnél ez nem merült fel opcióként: „Ez azt jelenti, hogy azután engednek ki, hogy az összes autó elhaladt a bokszkijárat mellett. Utána utol kell érned a mezőnyt és keresztülhámoznod magad rajtuk, ami további gumikopást jelent. Úgyhogy stratégiai szempontból ez nem volt terítéken számunkra.”
De miből adódott a brazíliai szenvedés?
A szakember arra is próbált választ adni, hogy minek volt betudható az interlagosi küszködésük, és bizony egyik tényezőként említette azt, hogy túl óvatosak voltak a hasmagasság beállítását illetően azok után, hogy Austinban a túlságosan elvékonyodó kopólemez miatt Lewis Hamiltont kizárták a második helyről:
„Először is, újfent szembesültünk a gumik rejtélyével. Láttuk, ahogy ki- és bekapcsolnak néhány fok eltérésnél, úgyhogy nagyon-nagyon nehéz volt úrrá lenni rajtuk. A második tényező a kopás volt. Nem voltunk a legjobbak benne, mint általában, úgyhogy ez újdonság volt számunkra, amit meg kell vizsgálnunk és értenünk.”
„Harmadrészt pedig valószínűleg túl konzervatívak voltunk a hasmagasságot illetően Austin után. Talán a válaszok egy része itt rejtőzik, de nem hisszük, hogy az egész képet megmagyarázná, amit a hétvégén láthattunk kirajzolódni.”