DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Ricciardo úgy érzi, a szabályok „hiányosságának” esett áldozatául

A rajt után megsérült hátsó szárnyának javítása miatt csak körhátrányban folytathatta az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjat – pedig a tempója „frusztrálóan gyors” volt.

Bár a pénteki kvalifikáción már a Q1-ben búcsúzott az egy hete Mexikóvárosban brillírozó Daniel Ricciardo, a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíja igazából a start utáni pillanatokban pecsételődött meg. Ugyanis Alexander Albon és a két Haas balesetének következtében egy elrepülő gumi sérülést okozott az AlphaTaurija hátsó szárnyának, így a bokszba kényszerült az első kör végén.

Ám amikor a futamot a piros zászlós megszakítás után újraindították, Ricciardo csak a bokszutcából startolhatott, ráadásul a hasonlóan járó Oscar Piastrival együtt körhátrányban folytathatta csak a küzdelmet. Ugyanis amíg az ő autóikat a bokszutcában szerepelték, a mezőny többi része még megtett egy kört a safety car mögött – márpedig ez esetben a szabály a körhátrányból való újraindulást írja elő.

f1-ricciardo-alphatauri-interlagos-2



Az ausztrált persze bosszantotta, hogy így járt: „Szerintem először is felfedett egy hiányosságot vagy valamit a szabályokban, mert nem érzem úgy, hogy teljesítettünk volna egyetlen versenykört is, mégis egyből körhátrányba kerültünk. Oscar és én lettünk ennek az áldozatai ma” – idézi Ricciardót a RaceFans.net portál.

„Oké, ma csak két autóról volt szó, de ha 15 autónak lett volna sérülése és kellett volna azt tenniük, mint nekünk, akkor 15 autót körhátrányban indítanak újra? Nem hiszem. Szóval úgy gondolom, kicsit nyitottabbnak kellene lenniük. Úgyhogy ez frusztráló volt.”

Magát a start utáni incidenst így elevenítette fel a többszörös nagydíjgyőztes versenyző: „Hátul érkeztem, szóval elég hamar láttam a füstöt, a törmelékeket és a káoszt. Aztán csak arra emlékszem, hogy látok egy kereket, gondolom, a gumi lejött a felniről, mintha frizbi módjára repült volna a levegőben és közeledett. Ösztönösen lehúztam a fejemet.”

„Nem éreztem, hogy bármi is eltalált volna, szóval úgy voltam vele, hogy ’oké, ez klassz’. Aztán az első kanyar után ellenőriztem a tükröket, és láttam, hogy a hátsó szárny megsérült. Úgyhogy összeraktam, hogy a gumi eltalálta a hátsó szárnyat” – mesélte Ricciardo, hozzátéve: azt hitte, hogy a piros zászló megmentette a versenyét, csak később tudta meg, hogy körhátrányból kell újrarajtolnia.

f1-ricciardo-alphatauri-interlagos-1

Frusztrálóan gyors volt az AlphaTauri

Ricciardót különösen azért bosszantotta, hogy hátrányból vághatott neki a verseny érdemi részének, mert az AlphaTauri elképesztően gyorsnak bizonyult Interlagosban. Ezt jól mutatja Yuki Tsunoda kilencedik helyezése is, amellyel az alakulat két értékes ponttal gazdagodott és ennyivel közelített a Williamsre.

„Azt kell mondanom, kivételesen gyorsak voltunk ma. Nem mindig tudtuk ezt megmutatni, mivel körhátrányban voltunk és persze csapatjátékosnak kellett lennünk, nehogy Yuki versenyébe beleszóljunk. De amikor tiszta levegőben autózhattunk, főleg a vége felé, volt néhány kör, amikor meg tudtam mutatni a tempómat és… frusztrálóan gyors volt.”

„Úgyhogy sajnálom a csapatot. Én nem vagyok harcban semmiért a bajnokságban, de azért vagyok itt, hogy segítsem a csapatot a konstruktőri hetedik hely megszerzésében. És úgy érzem, komolyan hozzájárulhattam volna ehhez ma, úgyhogy kár érte, hogy úgy vannak jelenleg megírva a szabályok, ahogy, és úgy fest, nincs semmi rugalmasság benne” – nyilatkozta az ausztrál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: