DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Verseny nélkül veszített egy pontot az előnyéből Michelisz

Ez persze benne volt a pakliban, hiszen lassan három hónapja tudni lehetett, hogy az Audi fellebbezett a Vila Real-i kizárásaik ellen. Jean-Karl Vernay-t és Frederic Vervischt azért diszkvalifikálták Portugáliában, mert a turbónyomásuk átlépte a BoP által megengedett értéket. A fellebbezés azonban sikeresnek bizonyult, miután az Audi rámutatott: az FIA és a TCR-promóter WSC Ltd. mérési módszerei nem egyeznek meg. Így a pilóták visszakapták a helyezéseiket, s ennek Vernay esetén volt jelentősége, hiszen ő egy ötödik és egy tizedik pozícióval gazdadogott.

Mindez pedig Michelisz Norbertre is hatással van, mivel a harmadik Vila Real-i futamon így nem a kilencedik, hanem a tizedik helyen végzett hivatalosan. Ez pedig azt jelenti, hogy mivel Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, Yvan Muller pedig Vernay előtt futott be, mindkét riválisával szemben egy pontot bukott az előnyéből a BRC Hyundai magyarja, így Norbi 15, illetve 16 egységnyi fórral várhatja a suzukai folytatást.

michelisz-vilareal-1

michelisz-polo-1

D’Ambrosio is távozik a Venturi Formula-E csapatától

Mint ismert, a ROKit Venturi Racing a következő idénytől Maserati MSG Racing néven fog versenyezni, miután az olasz gyártó felvásárolta a csapatot, amely a nemrég véget ért szezonban a második helyen végzett a konstruktőri pontversenyben. A csapat vezetője, Susie Wolff már korábban egyértelművé tette, hogy nem lesz részese a Maserati projektjének, most pedig a csapatfőnök, Jerome d’Ambrosio is bejelentette távozását.

„A csapattal való közös utazásunk két hihetetlen szezon után véget ér. Én most új lehetőségek után nézek, de szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a csapatnál a kemény munkáért, valamint az elhivatottságért, ami lehetővé tette, hogy az elmúlt szezonban az eddigi legversenyképesebb teljesítményünket tegyük le az asztalra. Szeretném megköszönni Susie-nak, illetve a részvényeseknek a belém vetett bizalmat. Hatalmas megtiszteltetés volt, és a versenyzői karrierem befejezése után nem is kívánhattam volna ennél jobb környezetet a fejlődésre. Az új éra kezdetével mindenkinek a lehető legjobbakat kívánom a csapatnál” – zárta üzenetét d’Ambrosio, aki a Virgin és a Lotus színeiben korábban 20 Formula-1-es nagydíjon is részt vett versenyzői pályafutása során.

Éles kritikák érik az F1-et Herta elutasítása kapcsán

Mint beszámoltunk róla, gyakorlatilag biztossá vált, hogy az FIA nem fogja különleges bánásmódban részesíteni az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez nem elegendő mennyiségű ponttal rendelkező Colton Hertát, akiről ezzel a Red Bull is letett, mint Pierre Gasly helyettese. 

A hír hallatán több IndyCar-versenyző is kiállt Herta mellett, és éles kritikákkal illették a Formula-1-et. A hatszoros futamgyőztes Graham Rahal például egy indulatos hangvételű Twitter-posztban tette egyértelművé véleményét: „Az F1 egy elitista sport. Nincs szükségük ránk. Emlékezzetek erre. Nekik csak a gazdag amerikai cégek és személyek pénze kell, a többiekkel nem törődnek. Ez mindig is így volt, és sosem lesz másképp. Ami pedig azokat illeti, akik szerint Colton Herta nem érdemelte ki a lehetőséget az F1-es szerepléshez: hatalmasat tévedtek. Legalább olyan tehetséges versenyző, mint a többiek, ha nem tehetségesebb. Bizonyítottan győztes típus. Megérkezett a csúcsra, és kivételes teljesítményt nyújtott. Az F1-ben vannak olyan fizetős versenyzők, akik a közelében sincsenek Colton tehetségének. Ezek tények.”

Az idei szezont a bajnokság negyedik helyén befejező Scott McLaughlin szűkszavúan ennyit reagált: „Az ő veszteségük. A srác egy főnyeremény.” Eközben az Arrow McLaren SP versenyzője, Felix Rosenqvist egyszerűen “hülyeségnek” titulálta az FIA döntését.

Albon a közösségi médiában jelentkezett be, Szingapúrban már versenyezne

Alex Albonnak vakbélgyulladás miatt kellett kihagynia a monzai Olasz Nagydíjat, a műtétet követően pedig komplikációk léptek fel, a thai versenyző azonban néhány napja immár saját otthonában lábadozhat, ahonnan most egy videóban igyekezett megnyugtatni az érte aggódó rajongókat.

„Jól érzem magam. Szombaton akadtak apróbb problémák, de az orvosok nagyszerű munkát végeztek, és nagyon hálás vagyok nekik, hogy ismét jó egészségnek örvendhetek, és keddre már a kórházat is elhagyhattam. Azóta Monacóban lábadozom, és már sétálgatni is elkezdtem. A célom, hogy készen álljak Szingapúrra, ami a legkeményebb futamok egyike, de meglátjuk, hogy alakulnak majd a dolgok.”

„Szeretnék köszönetet mondani a rengeteg kedves üzenetért, amit kaptam. Elolvastam, amennyit tudtam, és nagyon sokat jelentettek számomra. Köszönöm szépen, remélhetőleg Szingapúrban ismét találkozunk majd” – üzente Albon a rajongóinak az alább megtekinthető videóban.

Közleményben kértek bocsánatot az Olasz Nagydíj szervezői

Három nap alatt 336 000 néző volt jelen Monzában a Formula-1-es Olasz Nagydíj helyszínen, a kilátogató nézők közül viszont többen is panaszkodtak a hosszú sorok vagy éppen a jegyrendszer problémái miatt. A történtek miatt a szervezők nemrégiben egy közleményt adtak ki, amelyben igyekeztek leszögezni, hogy a körülmények szigorú ellenőrzése folyamatban van.

„Az Autodromo Nazionale Monza sajnálatát fejezi ki azon szurkolók számára, akik a legutóbbi Olasz Nagydíjon némi kellemetlenséggel szembesültek. A létesítmény alkalmazottai mindent megtettek azért, hogy egy olyan eseményt hozzanak létre, mely felülmúlja a korábbi látogatottsági rekordokat. Az Autodromo Nazionale Monza számára a szurkolók élménye kiemelt szempont, ezért a partnerekkel együtt is szigorú ellenőrzésbe kezdtek, hogy megállapítsák és kivizsgálják a kritikus problémák eredetét, valamint megtegyék az ebből következő intézkedéseket annak érdekében, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő újra” – írták a közösségi médiában.

Valtteri Bottas és párja ismét kerékpártúrára mentek

Ha szünet van, akkor a finn versenyző és kedvese, Tiffany Cromwell bicikliznek egy nagyot. Ez szinte már kőbe van vésve, ami nem véletlen, hiszen a hölgy profi kerékpárversenyző, Bottas pedig szintén szívesen űzi ezt a sportot. Az állandósághoz még a lenyűgöző tájról készült képek is hozzátartoznak, ha kettejükről van szó, az Alfa Romeo pilótája pedig a legutóbbi kalandjukról megosztott néhány fotót.

MotoGP és WRX - itt a szombati program!

A pénteki szabadedzéseket követően szombaton már beindulnak az izgalmasabb események is a motorsport világában. Lássuk, mi a szombati program!

 

9:00-9:40 Moto3, harmadik szabadedzés (Aréna4)

9:05-12:10 WRX, szabadedzés és Super Pole

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:55-11:35 Moto2, harmadik szabadedzés (Aréna4)

12:10-16:00 WRX, előfutamok

12:35-13:15 Moto3, időmérő (Match4)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Match4)

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Match4)

15:10-15:50 Moto2, időmérő (Match4)

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

Helmut Markóval látták De Vriest Ausztriában!

Nemrég beszámoltunk róla, hogy miután Colton Herta nem kapja meg soron kívül az F1-es versenyzéshez szükséges szuperlicenszt, a Red Bull úgy döntött, nem forszírozzák tovább az amerikai pilóta megszerzését. Az viszont továbbra sem egyértelmű, Pierre Gasly marad-e az AlphaTaurinál jövőre is, most pedig a Motorsport azt állítja - szemtanúkra hivatkozva -, hogy pénteken, dél körül Marko és De Vries Grazban találkoztak, ahol történetesen a Red Bull főtanácsadójának irodája is található.

A múlt hétvégén a Williamsszel berobbanó De Vries korábban a McLaren juniorja volt, majd a Mercedes tartalékpilótája lett, mígnem az Ezüst Nyilak Formula-E-ből való idei kiszállásával meg nem szűnt az együttmáködés a holland versenyző és a stuttgartiak között. Korábban már Toto Wolff is megerősítette, hogy De Vriest nem köti szerződés a Mercedeshez 2023-ra semmilyen formában. Nyck de Vries neve egyébként több másik csapatnál, így a Williamsnél és a jövő héten a Hungaroringen tesztelő Alpine-nál is felmerült, ahol ő maga is a 2021-es autó volánja mögé ül majd.

Schumacher menedzsmentje is cáfolja a tesztet

A sportsajtó korábbi értesülései szerint a Haas istállótól távozni tűnő Mick Schumacher is részt vehetett volna az Alpine jövő heti tesztjén, melyet a Hungaroringen tartanak. Nem titkolt szándéka a csapatnak a teszttel, hogy kipróbálja a jövő évre megüresedett ülésre esélyes pilótákat, így ha minden igaz, részt vesz majd Jack Doohan, Nyck de Vries, Colton Herta, illetve Antonio Giovinazzi is. Korábban Sebastian Vettel neve is felmerült a jövő héten megtartott privát eseménnyel kapcsolatban, azonban a Formula.hu értesülései szerint nem fog a négyszeres világbajnok Mogyoródon a 2021-es Alpine volánja mögé ülni.

Vettel mellett Schumacher is azok között volt, akik esetleg jövő héten Magyarországra látogathattak volna, hiszen az Alpine ülésével kapcsolatban a jelenlegi Haas-versenyző is szóba került. Azonban ezúttal maga a pilóta menedzsmentje cáfolta az értesüléseket, vagyis az F2 2020-as bajnoka nem vesz részt az eseményen, ahogyan a Formula.hu azt már korábban megírta.

Otmar Szafnauer lenyűgözte az Alpine vezérigazgatóját

Az idei évben kezdte meg tevékenységét csapatfőnökként a francia alakulatnál Otmar Szafnauer, ám a munkásságával abszolút elégedettek a vezetőségben. A csapat vezérigazgatója, Laurent Rossi beszélt erről nemrégiben a The Race számára adott interjúban. „Otmar az egyik olyan alkalmazott, akire a legbüszkébb vagyok, mert minden nap teljesít, amióta megérkezett. Teljes mértékben megbízom benne, kiváló munkát végez, ami nyugalmat ad nekem, így bízom benne, hogy tovább fogja növelni a csapat teljesítményét” – árulta el vezérigazgató. Az Alpine mögött elég mozgalmas hetek állnak, hiszen a nyári szünet kezdetén hivatalossá vált, hogy elveszítették Fernando Alonsót, majd az is egyértelmű lett, hogy tehetségük, Oscar Piastri szolgálataira sem számíthatnak, miután az ausztrál a McLarenhez szerződött 2023-ra.  

Így zárkózott fel Monzában Lewis Hamilton

A maximumot hozta ki versenyéből az Olasz Nagydíjon a hétszeres világbajnok, aki a rajtbüntetéseknek köszönhetően az utolsó sorból volt kénytelen elindulni Monzában. A Mercedes pilótája ezek után folyamatosan nyerte a pozíciókat, végül az ötödik helyen intette le a kockás zászló. Csapata most megosztotta azt a videót, mely bemutatja, hogyan jött fel az élmezőnybe a brit versenyző.

Elkelt az utolsó ülés a MotoGP-ben: a Moto2-es vb-éllovas a Gas Gas Tech3-nél

Az Aragóniai Nagydíj pénteki napján bejelentették, amit már egy ideje biztosra lehetett venni: Augusto Fernandez lesz Pol Espargaro csapattársa 2023-ban a Gas Gas Tech3-nél. A spanyol idén a Moto2-ben vitézkedik a KTM színeiben, a gyengébb szezonkezdet után remek formába lendülve jelenleg vezeti a világbajnoki összetettet. Fernandez – aki csak névrokona az éppen a Tech3-től az RNF Apriliához igazoló Raulnak – lesz az egyetlen újonc a királykategória jövő évi mezőnyében, amely a mostani bejelentéssel egyébként teljessé is vált.

A minap egyébként az is eldőlt, hogy a Tech3-től és a KTM-től távozni kényszerülő tavalyi Moto2-es világbajnok, Remy Gardner a Superbike-világbajnokságban folytatja Yamahával.

augusto-fernandez-gasgas-tech3

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff Abu Dhabi esetleges megnyeréséről: „Semmi sem hozza vissza a tavalyi vb-címet”

Már csak hat verseny van hátra a 2022-es Formula-1-es évadból, de továbbra is futamgyőzelem nélkül áll a Mercedes. A szezon elejéhez képest azonban egyértelmű a címvédő istálló előrelépése, nem véletlen, hogy a gyorsabb autóval rendelkező, de a hibák miatt rengeteg pontot elszóró Ferrarit is célkeresztjébe vette már Toto Wolff. A csapatfőnök ugyanakkor a konstruktőri második helynél is fontosabbnak találja, hogy még idén újra nyerni tudjanak: Szingapúrra például a hepehupák ellenére is jobb esélyeket lát, mint a legutóbbi monzai fordulón.

De akár az is előfordulhat, hogy az idényzáró Abu Dhabi Nagydíjon győz a Mercedes – ennek kapcsán pedig nekiszegezték Wolffnak a kérdést, hogy elégtételt jelentene-e számukra, ha azon a helyszínen diadalmaskodnának, ahol tavaly drámai-vitatott körülmények között elbukták a vb-címet Lewis Hamiltonnal: „Hogy igazságszolgáltatás lenne-e? Szerintem semmi sem fogja visszahozni azt a bajnokságot” – zárta rövidre a témát Wolff.

wolff-dppi-2022-f1

fotó: DPPI

F1-esek is méltatták, Marquez a tenisz Rossijának nevezte a visszavonuló Federert

A sportvilág kétségkívül legnagyobb híre volt csütörtökön, hogy bejelentette visszavonulását a 20-szoros Grand Slam-győztes és sokak által minden idők legnagyobb teniszezőjének tartott Roger Federer. Természetesen az F1-es mezőny néhány tagja sem ment el szó nélkül a svájci legenda búcsúja mellett: spanyolként a nagy rivális Rafael Nadalnak szurkoló Fernando Alonso egy „köszönömöt” posztolt a közösségi oldalára, míg George Russell és csapata, a Mercedes is közös fotót tett közzé Federerrel. „Roger, gratulálok a figyelemre méltó pályafutásodhoz! Megtiszteltetés volt nézni téged a pályán. Élvezd a visszavonulást, és várom, hogy a jövőben is találkozzunk néhány F1-es futamon” – írta a brit pilóta.

 

A MotoGP Aragóniai Nagydíjának sajtótájékoztatóján is előkerült a téma, az éppen visszatérő Marc Marquez pedig a tavaly visszavonult Valentino Rossival állította párhuzamba Federer érdemeit. „Mit mondhatnék? Olyan ez, mint amikor tavaly itt visszavonult Valentino Rossi: ők valami mást tettek a sporttal – nem is csak a teniszt vagy a MotoGP-t illetően. Nyilván mindig Rafa Nadalnak szurkoltam, de Roger Federer klasszisa más. És tény, hogy ezek a sportolók nem is csak a teniszrajongókhoz vagy a sportrajongókhoz jutnak el, hanem mindenkihez” – fogalmazott a nyolcszoros világbajnok motoros.

Drugovich: Ha a bajnok nem jut az F1-be, maradhasson az F2-ben

Felipe Drugovich már a monzai hétvégén, egy fordulóval a szezon vége előtt bebiztosította a Formula-2-es bajnoki címét. Ennek ellenére nem volt esélye igazából F1-es ülésre 2023-ban, így az is bizonyos szempontból pozitív fejlemény, hogy az Aston Martin tartalékversenyzőnek leigazolta őt. Emellett viszont versenyezne is majd a brazil, az viszont még kérdés, hogy hol: az F2-be ugyanis bajnokként nem térhet vissza a szabályok szerint. Drugovich azonban változtatna ezen, felhozva a MotoGP ranglétrájának a példáját, ahol a kisebb géposztályokban tovább szerepelhetnek a győztesek, ha nem jutnak üléshez a felsőbb kategóriákban:

„Véleményem szerint bajnokként vagy nem maradhatsz és akkor fel kell lépned az F1-be, vagy maradhass az F2-ben. Azt hiszem, valahogy így működik a Moto3-ban és a Moto2-ben is. Szerintem elsősorban azon kell változtatni, hogy aki megnyeri a bajnokságot, annak lehetőséget kellene kapnia az F1-ben” – fogalmazott a Motorsport.com által idézett Drugovich, aki hozzátette: bár nem az IndyCar a fő célja, hanem az F1, opció lehet számára a versenyzésre.

Nem értett egyet azonban az újdonsült bajnokkal az F2 elnök-vezérigazgatója, Bruno Michel: „Szerintem ez egy piramis, egy olyan rendszernek kell lennie, ahol egy ponton vagy fellépsz, vagy kikerülsz. Nem örülnék, ha az F2 vagy az F3 profi bajnoksággá válna, mert épp az jelentene problémát, hogy lennének pilóták, akik örökké ugyanabban a sorozatban maradnak, és azok óriási előnybe kerülnének a tapasztalatuk révén az érkező fiatalokkal szemben. Olyanokkal harcolnának, akik nem biztos, hogy jobbak náluk, csak rutinosabbak, és ez sem a saját karrierjüknek, sem a fiataloknak nem lenne jó” – vélekedett.

drugovich-f2-monza-dppi

fotó: DPPI

Kinevezte története első vezérigazgatóját az FIA

Mohammed Ben Sulayem elnök a tavaly decemberi megválasztásakor megígérte, hogy megreformálja a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőségét. Ennek egy lépéseként az FIA bejelentette, hogy kinevezte története első vezérigazgatóját Natalie Robyn személyében. A közlemény szerint Robyn a közeljövőben csatlakozik a Szövetséghez, és komoly, 15 éves tapasztalattal rendelkezik mind az autóipari, mind a pénzügyi szektort illetően: felsővezetőségi pozíciót töltött be a Volvónál, a Nissannál és a DaimlerChryslernél is.

Az FIA-nál az amerikai születésű Robyn felel majd a Szövetség sikeres adminisztrációs működéséért és pénzügyi teljesítményéért, valamint ő fogja irányítani a vezetőség stratégiáját a Szövetség reformját illetően, emellett pedig új kereskedelmi növekedési terveket várnak tőle, amellyel növelhetik az FIA bevételi forrásait. „Natalie Robyn kinevezése az első vezérigazgatónkká egy meghatározó pillanat a szövetségünk történetében” – kommentálta a bejelentést Ben Sulayem elnök.

natalie-robyn-fia-1

Program: ez vár ránk pénteken

A hétvége főfogása a MotoGP lesz, de emellett folytatódik a WRX és a NASCAR szezonja is. Itt a pénteki program:

Péntek

9:00-9:40 Moto3, első szabadedzés (Aréna4)

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

10:55-11:35 Moto2, első szabadedzés (Aréna4)

13:15-13:55 Moto3, második szabadedzés (Aréna4)

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:10-15:50 Moto2, második szabadedzés (Aréna4)

22:25-00:30 NASCAR, utolsó edzés és időmérő

Nagy előrelépést ígér Szingapúrra és Japánra a még mindig fejlesztő Alpine

Monzában egyik autójával sem szerzett pontot az Alpine, így csökkent a csapat előnye a McLarennel szemben a konstruktőri negyedik helyen, pedig az elmúlt időszakban folyamatosan nyílt az olló a felek között. AZ enstone-iak hónapok óta folyamatosan hozzák a fejlesztéseket, talán ők a legaktívabbak ezen a területen és ígérik: Szingapúrban ismét odacsapnak.

„Nyilvánvaló, hogy a monzai eredmény 100%-ban kilóg a sorból. Viszont jön egy új padlólemezünk Szingapúrban, ami masszív előrelépést jelent majd a leszorítóerő terén. Újra ott leszünk, ahol lennünk kell és nagyon várjuk már Szingapúrt, majd főleg Suzukát is ezzel az autóval. Ez jó móka lesz” – ígéri Alan Permane, az Alpine sportigazgatója. (autosport)

ocon_5

fotó: dppi

Világhírű lemezlovassal találkozott Verstappen

Martijn Gerard Garritsen, vagyis Garrix holland lemezlovas, zenei producer, 2016-ban a DJ Magazine Top 100-as listáján az első helyezett DJ. Magyarországon is fellépett már, többek között a Club Playben, Balaton Soundon, illetve a Szigeten és a VOLT Fesztiválon is. Most pedig Max Verstappennel találkozott, aki posztolt erről a közösségi oldalán:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

 

Először vezetett F1-es autót az IndyCar tavalyi bajnoka

Túlesett Formula-1-es tesztdebütálásán Alex Palou, aki négy nappal az IndyCar Laguna Seca-i szezonzárójának megnyerése után a McLaren 2021-es MCL35M modelljét vezette a barcelonai pályán. Palou különös szerződéses helyzetben volt, mivel 2023-ra eddigi csapata, a Ganassi, valamint a McLaren is igényt tartott rá szerződés alapján. A két csapat bírósági ügy nélkül végül a teszt előtti nap jutott megegyezésre: a spanyol a Ganassinál folytatja, de közben a McLarennel tesztelhet.

A barcelonai gyakorláson feltűnik a McLaren IndyCar-pilótája, Pato O’Ward is, aki már korábban debütált teszten, tavaly Abu Dhabiban vezette ugyanezt az autót.

Az USA Nagydíj szabadedzésén szokatlan név tűnik fel a Ferrariban

Már korábban is ismert volt, hogy az újoncok két szabadedzésen való beültetésére vonatkozó szabálynak eleget téve a Ferrari Robert Svarcmannak ad majd lehetőséget: a Formula-2 2021-es második helyezettje idén nem versenyez egyetlen szériában sem, teljes munkaidőben a Ferrari tesztpilótája, Fioranóban és Mugellóban is vezette a csapat autóját.

A Ferrari csütörtökön bejelentette az első bevetés helyszínét: Svarcman az austini első szabadedzésen debütál Formula-1-es versenyhétvégén. A második lehetőségről még nem született döntés, értelemszerűen Mexikó, Brazília és Abu Dhabi jöhet szóba. A 2019-es F3-as bajnok korábban orosz zászló alatt versenyzett, de a szabadedzéseken izraeli licensszel vesz részt.

Egy másik debütálásra is sor kerül ugyanezen a szabadedzésen Texasban: a Williamset az F2 jelenlegi harmadik helyezettje, Logan Sargeant vezeti hazai pályán. A csapat akadémistája Nicholas Latifi autóját veszi át – ezzel a Williams eleget tesz az előírásnak, mivel a barcelonai első edzésen Nyck de Vries kapott lehetőséget tőlük. Az Autosport szerint lehetséges, hogy az USA Nagydíjon Colton Herta is edzésen vesz részt – az IndyCar-versenyző az AlphaTaurihoz, McLarenhez és Alpine-hoz is kapcsolódik különböző minőségben.

Fotó: Ferrari