DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Szakácsruhára cserélte szokásos szerelését Michelisz

A korábbi műrepülő Besenyei Péter, a motorosok között a 125 köbcentis kategória világbajnoka, Talmácsi Gábor, valamint a túraautó-világkupa magyar ásza, Michelisz Norbert a Costes Downtown konyhájában tüsténkedtek a poszt tanúsága szerint.

 

„Nyck tudja, hogyan kell versenyeket és bajnokságokat nyerni”

A 2023-as F1-es idény egyik legfőbb csalódása eddig Nyck de Vries: újonctársa, Logan Sargeant mellett a holland az egyetlen, aki még nem szerzett pontot, ráadásul az esetek többségében a teljesítménye elmarad házon belül Yuki Tsunodáétól. Ám mint arra az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost rámutatott: rendkívül nehéz egy debütáns dolga a száguldó cirkuszban. „Mindig is mondtam, hogy mostanság nehéz a Formula-1-be érkező újoncok dolga. Mert főleg a szezon elején nem ismerik az összes pályát. Nyck nem ismerte Melbourne-t, Szaúd-Arábiát, Miamit, Bakuban pedig sprintfutam is volt, vagyis egyetlen edzés után egyből jött az időmérő. Ez pedig rendkívül megnehezíti egy fiatal pilóta dolgát, aki új a Formula-1-ben” – idézi szavait a GrandPrix247.com.

Amikor arról kérdezték Tostot, hogyan támogatta De Vriest, így felelt: „Azt mondtam neki, koncentráltnak és magabiztosnak kell maradnia, mert mindnyájan tudjuk, hogy jó munkát tud végezni. Nyert futamokat a Formula-3-ban, a Formula-2-ben, nyert bajnokságokat is – megnyerte a Formula-E világbajnokságot. Ez azt jelenti, hogy tudja, hogyan kell versenyeket és bajnokságokat nyerni. Csak önbizalmat kell szereznie – nekünk pedig jó autóval kell kiszolgálnunk őt.”

f1-devries-alphatauri-kanada

Rekordbüntetéssel sújtották a DS Penske-t a Formula-E-ben

Érdekes mellékzöngéje volt a Formula-E portlandi fordulójának az, ami a DS Penske alakulatával történt: az időmérő során derült ki, hogy az elektromos szériában rekordot jelentő 25 ezer eurós bírságot kaptak, a két pilótának, Stoffel Vandoorne-nak és Jean-Eric Vergne-nek pedig a rajtrács végéről kellett startolnia. Történt ugyanis, hogy a második szabadedzés előtt egy szkennelő eszközt helyezett el a csapat a bokszutca bejáratánál, amely az FIA indoklása szerint három ponton is megsértette a sport- és technikai szabályzatot, valamint a nemzetközi sportkódexet. A felügyelők szerint az eszköz alkalmas volt „élő adatokat rögzíteni minden autóról”, de az is szabálytalan volt, hogy egyáltalán bármilyen eszközt elhelyeztek a bokszutcában.

A The Race úgy tudja, ez utóbbi kihágást el is fogadja a DS Penske, Vergne azonban azt cáfolja, hogy adatokat rögzített volna a szkenner: „Ez teljesen téves, a rendszerrel csak a gumik szériaszámát olvastuk, hogy tudjuk, milyen abroncsokat használnak a többiek. Ezt pedig minden csapat megteheti és bizonyára meg is teszi fotók készítésével” – írta a közösségi oldalán a kétszeres bajnok. Vergne később a The Race-nek nyilatkozott: „Úgy tűnik, hirtelen zseniális hekkerek lettünk, akik hozzáférnek az autók és a gumik adataihoz. Ez totál baromság. És az, hogy bűnözőkként kezelnek minket, nagyon kemény” – fogalmazott a francia.

fe-ds-penske-portland

fotó: DPPI

Ki pisilt már F1-es autóban és ki sírta el magát a King Kongon?

Újabb „én még soha” résszel jelentkezett a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája, amelyben többek között olyan kérdésekkel bombázták a pilótákat, mint hogy tréfálták-e már meg valamelyik csapattagjukat, sírtak-e filmen vagy pisiltek-e valaha F1-es autóba. Ez utóbbi kapcsán csak néhányan válaszoltak igennel – bár Yuki Tsunoda válasza a legérdekesebb, aki úgy felelt, hogy versenyautóban nem, egyébként viszont… –, ellenben azt sokan nem tagadták, hogy volt már mozifilm, amelyet megkönnyeztek – Pierre Gasly például a King Kongot, Carlos Sainz pedig még most is majdnem elpityeredett, amikor felelevenítette a saját sírós filmélményét. De azt is megtudhattuk, hogy ki volt az, aki a tükör előtt gyakorolt egy ünneplős mozdulatot – a videó ide vagy a képre kattintva nézhető:

f1-video-kerdesek

Marquez nem állhat rajthoz a Holland TT-n

Öt bukással zárta a múlt hétvégi Német GP-t Marc Marquez, aki a vasárnapi versenyt már ki is hagyta ujjtörés miatt. Mint később kiderült, a bokája és a bordája is megsérült, ám ennek ellenére elindult a Holland TT-n. A teljesítményén azonban érződött, hogy nincs jó állapotban: a sprintet csak a 17. helyen zárta – nem mellesleg újabb két bukást begyűjtött a hétvége első két napján, a másodikat egy Enea Bastianinivel történt bizarr ütközés során.

Vasárnap reggel érkezett aztán a hír, hogy az orvosok úgy ítélték meg a vizsgálatok során, hogy Marquez nem állhat rajthoz a vasárnapi futamon Assenben. Az ok a bordatörése, amely súlyosbodott az asseni hétvége során, ezért nem indulhat a nagydíjon – azaz továbbra sem lesz olyan vasárnapi versenye, amelyen célba ért volna a nyolcszoros világbajnok. Ráadásul ez azt is jelenti, hogy a négy állandó Honda-versenyzőből csak egy lesz ott a rajtrácson Takaaki Nakagami révén, hiszen Joan Mir és Alex Rins ugyancsak sérült, őket Iker Lecuona és Stefan Bradl pótolja Hollandiában.

motogp-marquez-assen

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Nem az én arcom és testem volt” – rehabilitációjáról beszélt Pol Espargaro

Pol Espargaro még a MotoGP évadnyitó Portugál Nagydíjának pénteki edzésén szenvedett súlyos sérülésekkel járó balesetet: több csigolyája és az állkapcsa is eltörött. Emiatt még mindig nem tudott visszatérni a pályára, viszont a hétvégi Holland TT-re kilátogatott Assenbe, ahol a sajtónak is nyilatkozott a sérüléséről és a rehabilitációjáról: „Amikor a bukás után a kórházban feküdtem, olyan sok törésem volt, hogy azt sem éreztem, melyik fáj. Az egekben voltak a fájdalmaim, pedig fájdalomcsillapítóval is teletömtek” – mondta a Gas Gas Tech3 spanyolja, aki elárulta: az első hetekben rengeteg izomtömeget veszített amiatt, mert nem tudott enni az állkapocssérülése okán:

„Azt hiszem, a legrosszabb az a négy hét volt, amíg el nem hagytam a kórházat. Addig teljesen csukva volt a szám, teljesen, egy milliméterre sem nyitottam ki. Négy hétig nem tudtam enni, szóval csak leveseket ittam, és hetente 2,5 kilót veszítettem, ami őrületes. Ráadásul 2,5 kiló izmot, hiszen év elején nem volt rajtam felesleg. Minden héten beugrott, hogy mennyit kellett dolgoznom télen azért, hogy felszedjek 3 kg izmot, most pedig 8-9 kilót kell visszaszednem. Ha pedig a tükörbe néztem, az nem az én arcom, nem az én testem volt. Ez pedig kemény.”

Espargaro hozzátette: a csigolyasérülései miatt nagyjából másfél centiméterrel a magassága is csökkent, de mint azzal viccelődött, „már van felesége és két gyermeke”, így ez már nem annyira érdekli. Azt is elismerte a spanyol, hogy volt pillanat, amikor felmerült benne, hogy félbehagyja a MotoGP-s karrierjét, de ez már a múlté, és feltett szándéka visszatérni a nyári szünetet követő Brit Nagydíjon, amely előtt még motorra – utcai KTM-re és supermotóra – fog ülni, hogy újra formába lendüljön.

motogp-pol-espargaro

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Jön a nyári szünet előtti utolsó MotoGP-futam – itt a vasárnapi menetrend

Következik a Holland TT versenynapja Assenben, zárul a WRC-ben a Kenya Rali, de lesz ezen kívül Kamion-Eb Poznanban, valamint DTM Zandvoortban, éjszaka pedig a NASCAR aktuális versenyét élvezhetjük majd:

Vasárnap (június 25.)  
05:55-13:15 WRC, 14-19. szakasz  
09:45-09:55 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:30 Kamion-Eb, 3. futam  
13:30 DTM, 2. futam  
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
15:35 Kamion-Eb, 4. futam  
     
Hétfő (jún. 26.)    
01:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

motogp-assen

Ricciardo teljesítményét is fel akarja mérni a Red Bull a gumiteszten – nyomás Perezen?

Sergio Perez az utóbbi futamokon meg sem tudta közelíteni Max Verstappen teljesítményét: miközben a holland sorban szerezte a győzelmeket, a mexikói többször is már az időmérő korai szakaszában kiesett, ahonnan csak mérsékelt felzárkózásokat tudott produkálni, így már le is szakadt csapattársáról a vb-tabellán. Bár a Red Bull továbbra is kiáll Perez mellett és Marko is elmondta, hogy nem tervezik lecserélni őt, folyamatosak a találgatások arról, hogy a pilótákkal hírhedten keményen bánó bikák mégis kirakhatják őt.

Az egyik opció erre az esetre akár Daniel Ricciardo is lehet, aki teszt- és tartalékpilótaként tért vissza idén a Red Bullhoz. Most Marko elismerte, hogy a Brit Nagydíjat követő Pirelli-teszten azért is ültetik az ausztrált az autóba, hogy felmérjék, valójában milyen szinten is állna a teljesítménye: „Ricciardo fog az autóban ülni három napig a silverstone-i gumiteszten, és akkor után felmérhetjük, hol is áll valójában” – mondta az ORF-nek Marko, aki Perez kapcsán hozzátette: „Az eredeti célja két vagy három év volt, az már amúgy is több lesz, és egyszerűen csak nyitva kell hagyni az opciókat az utódlást illetően.”

f1-ricciardo-redbull_2

„Vannak jelek” – visszatérhet a Német Nagydíj az F1-be?

Michael Schumacher visszavonulása után jelentős népszerűségcsökkenésen esett át a Formula-1 Németországban, így legutóbb 2020-ban rendeztek ott nagydíjat, akkor is a koronavírus-járvány által felforgatott naptárba ugrott csak be a Nürburgring. Tervezetten 2019-ben szerepelt utoljára a menetrendben a Hockenheimring – az ottani pályamenedzser, Jorn Teske azonban nem tett le a visszatérésről:„Természetesen óriási az érdeklődésünk a Formula-1 iránt. Továbbra is az autósport csúcsa, és remekül passzol a történelmünkhöz és ide is tartozik. A rajongók ugyancsak szeretnék, ha visszatérnénk az F1-es naptárba” – nyilatkozta a német Watson lapnak.

Teske hozzátette: az eddigi években az anyagi kérdéseken múlott, hogy nem tudtak versenyt rendezni, ugyanis pusztán jegyeladásokból nem tudják finanszírozni a jogdíjait, így partnerekre lenne szükségük. Viszont a hockenheimi vezető állítja: az F1 is érdeklődik a Német Nagydíj felélesztése iránt (amibe az Audi hamarosan történő beszállása is belejátszhat). „Jelenleg nagy a nyomás a Német Nagydíjért, úgyhogy megkeresett minket az F1. Vannak jelek a versenysorozat felől, hogy valami elképzelhető a jövőben. De ezek csak jelek, se több, se kevesebb. Ha ez lesz a helyzet, újra intenzívebbé válik majd a kapcsolatfelvétel. Az F1-nek magának kell döntenie arról, akar évenkénti versenyt Németországban, s utána kell anyagi megoldást keresni” – fogalmazott Teske. Megjegyezte: ők és a Nürburgring is nyitottak arra, hogy a korábbi szokáshoz hasonlóan felváltva rendezzenek futamot, viszont amennyiben az F1 csak kétévente látogatna Németországba, Teske mindent megtenne, hogy a Hockenheimring legyen a választott helyszín.

f1-hockenheim

fotó: DPPI

Fittipaldi Verstappen hét vb-címéről: „Minden sportban azt hisszük, lehetetlen megdönteni a rekordot”

A 2000-es évek közepétől egészen a hibrid éráig elképzelhetetlennek tűnt, hogy Michael Schumacher hét F1-es világbajnoki címének csúcsát megdöntse valaki, aztán jött Lewis Hamilton, aki alig másfél évtizeddel a német után beállította a rekordot. Ugyanígy valaki a jövőben is túlszárnyalja majd a párost, mondja Emerson Fittipaldi.

„Szerintem még korai lenne kimondani, hogy megdöntheti Michael Schumacher és Lewis Hamilton rekordját, de benne van a potenciál. Minden sportban, az olimpián, a labdarúgó-világbajnokságon, a teniszben, amikor valaki felállít a rekordot, akkor azt hisszük, hogy lehetetlen megdönteni. De a történelem azt mondja, hogy ez máshogy van” – idézi a GP247 a kétszeres világbajnok Fittipaldit.

Aki egyébként saját tapasztalatáról beszél, hiszen 1972 és 1974 első helyezettje a legfiatalabb F1-es világbajnok volt a maga 25 évével, amíg három évtized múlva nem jött egy fiatalabb Fernando Alonso személyében.

Nem elégedett a Red Bull az AlphaTauri teljesítményével, de…

Nem fennállása legjobb időszakát teljesíti az AlphaTauri: tavaly is csupán a kilencedik helyen végeztek a konstruktőrök között, jelenleg pedig a sereghajtó pozíció az övék Alexander Albon és a Williams montreali remeklése után. Az elmúlt hónapokban a gyenge szereplés kapcsán az is felmerült, hogy a Red Bull megválhat a faenzai alakulattól, de nemrég Helmut Marko megerősítette, hogy szó sincs erről, sőt szorosabbra fogják fűzni a kapcsolatot a két istálló között. Markót most az F1-Insider kérdezte ismét a Red Bull második csapatáról, a tanácsadó pedig rámutatott, hogy a sikertelenség ellenére az AlphaTauri még mindig ellátja a fő funkcióját:

„Nem vagyunk elégedettek az AlphaTauri teljesítményével, de ők maguk sem azok. Viszont a fő feladatuk, hogy képezzék a fiatal versenyzőinket, hogy meg tudják tenni a következő lépést. Ez jól működött a múltban, és Yuki Tsunoda jelenlegi példája mutatja, hogy még most is működik a sovány ponttermés ellenére is. Reméljük, az AlphaTauri javulni tud idén és a jövőre nézve is. A cél, hogy szélesítsük az együttműködést a Red Bull Racinggel – a szabályok adta kereteken belül –, hogy több erőforrást tudjunk hatékonyan felhasználni. Emiatt az a terv, hogy a csapat egyes részei Angliába költöznek.”

f1-alphatauri-kanada

Bottas ismét pucéran mártózott meg – fotó

Valtteri Bottas először a Netflix Drive to Survive című sorozatában villantott egy szanuás jelenetben, majd egy folyóban mártózott meg tavaly – ez utóbbiról készült képet el is árverezték. Az Alfa Romeót erősítő finn most kihasználta az egyhetes szünetet a Kanadai és az Osztrák Nagydíjak között, s ezúttal egy tóba sétált be pucéran, amit persze párja meg is örökített:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Asseni MotoGP-sprint, éjjel Formula-E – itt a szombati menetrend

Zajlik a Kenya Rali, újabb győzelmekre tör Kiss Norbert, a Formula-E pedig éjjel 2-kor versenyez majd az Egyesült Államokban – mutatjuk a programot:

Szombat (június 24.)  
02:00-02:45 Formula-E, 1. szabadedzés  
07:00-15:05 WRC, 8-13. szakasz  
10:10-10:40 MotoGP, Szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
12:15 MotoE, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
12:45 Kamion-Eb, 1. futam  
13:30 DTM, 1. futam  
15:00 MotoGP, Sprintfutam (arena4plus.network4.hu, előfizetéssel élő)
15:55 Kamion-Eb, 2. futam  
16:10 MotoE, 2. futam (arena4plus.network4.hu, előfizetéssel élő)
19:30-20:15 Formula-E, 2. szabadedzés  
21:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
21:40-22:55 Formula-E, Időmérő  
     
Vasárnap (június 25.)  
02:00 Formula-E, Futam (tv: Eurosport 1, élő)

fe-portland

fotó: DPPI

 

 

Marko: Nem tudom, Toto mit nézett, ha nem látta meg, hogy Max különleges

A Red Bull tanácsadója Toto Wolff egyik korábbi nyilatkozatára reagált: a Mercedes-főnök azzal magyarázta, hogy 2014-ben nem igazolták le Max Verstappent, mikor lehetőségük lett volna rá, hogy a holland tehetsége nem volt egyértelmű. „A bennfentesek talán tudták, hogy Max egy gyengébb autóban ül és az első évében jár, s ők talán látták, hogy egy nagyon jó pilóta érkezik, de akkoriban nem volt egyértelmű, hogy ennyire jó” – fogalmazott Wolff, ezen azonban Helmut Marko csak nevet.

„Ha a tehetsége nem volt elég megfigyelhető a Formula-3-ban, akkor nem tudom, hogy Toto pontosan mit nézett” – mondta a Verstappen szolgálatait annak idején megszerző Marko az Algemeen Dagbladnak. „Mert amikor én láttam Maxot akcióban egy rövid időre a Norisringen, akkor rögtön egyértelművé vált számomra, hogy valami különleges van benne.”

Ahhoz persze a sors játéka is kellett, hogy rögtön ennyire nyilvánvalóvá váljon Verstappen tehetsége Marko számára – az említett norisringi hétvége, amelyre Marko éppen kilátogatott, és amelyen az ifjú holland mind a három futamot megnyerte, legnagyobb bravúrja volt abban az évben a Spában elért szintén tripla győzelem mellett.

Fotó: DPPI

Bezzecchié az asseni péntek, Marquez bukott és csak 19.

Szokás szerint két edzést rendeztek pénteken a MotoGP-sek számára a nyári szünet előtti utolsó fordulón, a Holland TT-n. Az első nap egyértelműen Marco Bezzecchiről szólt: délelőtt és délután egyaránt a VR46 Ducati versenyzője volt a leggyorsabb Assenben. Mögötte a múlt vasárnapi győztes, Jorge Martin zárt, majd jött a KTM-es Jack Miller. A vb-éllovas Francesco Bagnaia az első tréning után még a tízen kívül tartózkodott, de végül negyedik lett. Őt a két gyári Aprilia és az általuk közrezárt yamahás Fabio Quartararo követte, míg a top 10-be és ezáltal a szombati Q2-be Brad Binder, Luca Marini és Alex Marquez fért még be.

Q1-re kényszerül viszont többek között Johann Zarco, Enea Bastianini, Franco Morbidelli, valamint a csupán a 19. időt motorozó, a második gyakorlás hajrájában egy esést is begyűjtő Marc Marquez is. A Honda összességében is újabb pocsék napot tudhat maga mögött, hiszen Takaaki Nakagami lett a legjobb közülük a maga 14. helyével. Az elesők listájára Marquez mellett egyébként Bastianini, Zarco, Miguel Oliveira és Augusto Fernandez is feliratkozott a pénteki nap folyamán – utóbbi duplán is. Folytatás szombat délelőtt az időmérővel, majd délután a sprintfutammal.

A pénteki edzések összesített eredményei:

motogp-assen-day1

motogp-bezzecchi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hangosabb motorokat ígér 2026-tól az F1 vezére

Amikor 2014-ben bevezették a V6-os hibrid turbómotorokat, a Formula-1-es erőforrások hangja sokkal halkabbá vált a korábbi érákhoz képest, ami sok rajongót elszomorított. Bár arra nincs reális esély a közeljövőben, hogy az F1 visszatérjen a korábbi V8-as vagy V10-es motorokhoz, hiszen a 2026-os új hajtásláncszabályok alapját is a V6-os hibrid adja, csak épp kikerül a komponensek közül az MGU-H, de még nagyobb szerepet kap az elektromos rész, azt viszont most megígérte Stefano Domenicali, a sportág vezérigazgatója, hogy igyekeznek elérni, hogy valamit visszanyerjenek a régi hangzásból: „A szándék az, hogy elérjük, hogy az új szabályokkal a motorhang is hangosabb lesz, hiszen az is része az érzelmeknek. Ezt akarják hallani a rajongóink, nekünk pedig az a feladatunk, hogy elkötelezettek legyünk ez iránt.”

Domenicali azt is határozottan kijelentette, hogy az elektromos komponens térnyerése ellenére sem fognak elmenni a halkabb erőforrások irányába, mint amit például a Formula-E-ben hallhatunk: „Nem, ez nagyon világosan egy nem. Másfajta hang kell nekünk, ami zene a füleinknek. Tény, hogy voltak anno 12 hengeres motorjaink, amelyeknek más volt a frekvenciája és roppant hangosak voltak. Utána jöttek a tízhengeresek, majd a nyolc és hat, de nem fogunk tovább lefelé menni. Egyszerűen más a helyzet. Természetesen szükségünk van a hibridre, maradunk a hibridnél a jövőben.”

f1-autok-2023-kanada

„Sebastian nélkül nem tartana itt az Aston Martin”

Sebastian Vettel F1-es karrierje utolsó két évét töltötte az Aston Martinnál, ám ez idő alatt csak egyetlen dobogós helyezésre futotta neki (illetve kettőre, de a 2021-es Magyar Nagydíjról utólag kizárták az üzemanyaggal kapcsolatos szabálytalanság miatt), valamint két konstruktőri hetedik helyre. Az istálló 2023-ra viszont hatalmasat lépett előre, a német helyére érkező Fernando Alonso révén sorra szállítja a dobogós helyezéseket és harcban vannak az összetett ezüstéremért a Mercedesszel.

Christian Horner, Vettel korábbi Red Bull-os csapatfőnöke szerint a négyszeres világbajnokot bosszanthatja az Aston mostani sikere – de közben pedig úgy véli, a németnek is része van a jelenlegi eredményekben: „Frusztráló lehet Sebastian számára látni, hogyan teljesít jelenleg az Aston Martin. Neki nem volt túl könnyű időszaka nálunk. Az igazság az, hogy nélküle nem tartanák ott, ahol az idei szezonban. Megosztotta velük a sikeres tapasztalatait, most pedig már nincs a Formula-1-ben és élvezi a családjával töltött időt” – fogalmazott Horner a Sport BILD hasábjain.

f1-vettel-aston-2022_2

fotó: DPPI

Rákkal küzdő kisfiún segített a Mercedes F1-es csapata

Rákkal diagnosztizálták a három esztendős Morgan Ridlert, a családja támogatására pedig egy komoly összefogás alakult ki: több mint 20 ezer fontot gyűjtöttek össze nekik egy közösségi adománygyűjtésen keresztül.

Ehhez csatlakozott a Mercedes F1-es csapata is, amely azt tervezte, hogy meghívja magához a kisfiút, de sajnos az ő állapota ezt már nem teszi lehetővé, így az istálló ment el hozzá: egy jótékonysági esemény keretein belül elvitte megmutatni az F1-es autót, a pilóták sisakjait, kormányát, versenyöltözetét és kesztyűjét is, ezek mellett pedig Lewis Hamilton, George Russell és Toto Wolff is üzent Morgannek.

 

A Pirelli-teszten találta meg a megoldást a Ferrari?

Az Auto Motor und Sport jelentette, hogy információi szerint a Spanyol Nagydíj utáni Pirelli-tesztet tudta felhasználni arra a Ferrari F1-es csapata, hogy megtaláljon egy új beállítást az SF-23-hoz, és emiatt sikerült sokkal versenyképessebbre az autó Kanadában.

A csapat új fejlesztési csomagja Barcelonában érkezett meg, de főleg Charles Leclerc alatt borzasztóan viselkedett azon a hétvégén, ezt követően azonban a Ferrari és a Mercedes ott maradt Spanyolországban, hogy a Pirelli gumitesztjén vegyen részt: a német portál pedig úgy tudja, hogy eközben jöttek rá egy fontos változtatásra a beállításokkal kapcsolatban. Kanadában már sokkal-sokkal jobban bánt a gumival az autó, és bár az időmérőt elrontották, de a futamon abszolút partiban tudtak lenni a tempót illetően a riválisaikkal, ami idén eddig nem sokszor fordult elő.

A Pirelli-teszt során rengeteg kilométert és adatot gyűjthettek azon a pályán, amelyen pár nappal korábban még szenvedtek, a kipróbált változtatások pedig működtek: ugyan az a teszt nem erről szólt, de sikerült előnyt kovácsolniuk belőle a maranellóiaknak.

f1-ferrari-sainz

fotó: Ferrari

„Azért vagyok itt, mert maximálisan elkötelezett vagyok a Honda iránt” – Marquez

Karrierje egyik legpocsékabb hétvégéjét teljesítette néhány napja Marc Marquez a Sachsenringen, ahol 2010 és 2021 között verhetetlen volt: összesen ötször bukott a három nap során – ebből hármat az időmérő fél órája alatt gyűjtött be –, s a vasárnapi bemelegítésen elszenvedett esése és ujjtörése után végül a visszalépés mellett döntött, így rajthoz sem állt a Német GP-n. Assenben viszont ott van a repsolos, akivel kapcsolatban felmerült, hogy egyre inkább a szakítás felé tarthat a kapcsolatuk a Hondával, ám Marquez hangsúlyozta: a Holland TT-s szerepvállalása is egyértelmű üzenet.

„Ha itt vagyok, az azért van, mert maximális az elkötelezettségem a Honda iránt, és dolgozni akarok velük, hogy fejlődjünk a jövőre nézve. Jelenleg azért vagyok itt, hogy együtt dolgozzunk velük a jövőt szem előtt tartva, ami a következő szezont jelenti. Idén már nem sok minden fog változni, de maximális az elköteleződésem” – jelentette ki a nyolcszoros világbajnok csütörtökön a MotoGP.com kamerái előtt.

Marquez amúgy elárulta: az említett hüvelykujjtörése mellett a bokája is megsérült – az itt érzett fájdalmak miatt lépett vissza vasárnap –, valamint a bordájában is keletkezett egy repedés, s a spanyol szerint ez utóbbi lehet a leginkább zavaró majd a számára Assenben, mert a levegővétel során is érzi.

motogp-marquez-honda_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff: Nem csak rajtam múlik Hamilton szerződése

Bár rendre mindkét fél elmondja, hogy csak idő kérdése, hogy megszülessen a megállapodás a szerződéshosszabbításról Lewis Hamilton és a Mercedes között – amely pletykák szerint akár öt évre is rúghat –, az ügy még mindig nem zárult le, hanem hetek, sőt hónapok óta húzódik. Most Toto Wolff csapatfőnök árult el néhány részletet arról, hogy a kontraktus véglegesítésénél nem csak ketten vannak jelen Hamiltonnal, viszont a legfontosabb dolgokban ketten szoktak megállapodni a hétszeres F1-es világbajnokkal:

„Természetesen több ember is érintett, hiszen ott van Lewis menedzsmentje, jogászok a mi oldalunkról, így sosem csak rajtam múlik. De azt mondanám, hogy amikor az alapvető részletekről esik szó, amelyek a legfontosabbak, akkor Lewis és én eltöltöttünk egy délutánt New Yorkban egy kanapén ülve. Sör ugyan nem volt, csak ásványvíz” – idézi Wolffot a RacingNews365.com szakportál.

Hamilton elhúzódó és potenciálisan öt évre szóló szerződéshosszabbításáról Pitwall című hírműsorunk e heti adásában is részletesen beszéltünk: