Őrségváltás zajlik az F1-ben, hiszen jövőre jó néhány újonccal gazdagodik a mezőny: érkezik Jack Doohan, Andrea Kimi Antonelli és a két versenyre idén is beugró Oliver Bearman, már a soron következő nagydíjon újra ott lesz a mezőnyben Liam Lawson, a Williams pedig az idei utolsó szezon utolsó harmadára esélyt adott akadémistájának, Franco Colapintónak.
Helmut Marko pedig hangot adott azon meggyőződésének, hogy az argentin ifjonc remek debütálása és Bearman beugrásai bizonyították, hogy megéri bizalmat szavazni a fiataloknak, és nem kell éveket várni arra, hogy egy-egy juniorversenyzője „megérjen” az F1-es szereplésre:
„Oliver Bearman és különösen Franco Colapinto szereplései megmutatták, hogy a fiatalok készen állnak a feljebb lépésre, és hogy idejétmúlttá vált egyes csapatfőnökök filozófiája, miszerint csak három-négy éves tapasztalattal rendelkező pilótákat lehet előléptetni egy topcsapatba” – olvashatjuk Marko szavait a Speedweeken, majd Christian Hornerhez hasonlóan ő is dicsérte a Mercedest azért, hogy bevállalták Antonelli szerződtetését:
„A Mercedes most bebizonyította ezt a döntésével, ahogy a Red Bull Racing is többször megtette ezt a múltban, tehát lehet a fiatalokra támaszkodni. Van egy bizonyos kockázat, de ez kezelhető, és megéri” – fejtette ki Marko, hozzátéve, hogy a sportágnak és a szövetségnek gondoskodnia kell arról, hogy az elharapózó költségek ne lehetetlenítsék el az F1-be vágyó fiatalok helyzetét.
„Esélyt kell adni a fiataloknak, hogy miután végigjárták a szamárlétrát a juniorszériákban, F1-es autóban is bizonyíthassanak. Ez alapvetően rendben van, de sajnos túlságosan drága, ami már a gokarttól elkezdődik, és minden kategóriában folytatódik. Az FIA-nak ott kellene kezdenie, hogy megnézi, hogyan tudja kordában tartani a költségeket.”
A fiatal versenyzők helyzetével a múlt héten Pitwall című műsorunk különkiadásával is foglalkoztunk: