Mindössze egy pont választotta el egymástól a bajnoki összetett vezető Pascal Wehrleint és a második Jake Dennist a Formula-E idei szezonjának 12. fordulója előtt, amikor is a széria történetében először látogatott el a mezőny Portlandbe.
Az időmérő hatalmas meglepetéseket hozott, Wehrlein és a tabella harmadik helyezettje, Nick Cassidy is elvéreztek a csoportkörben, Mitch Evans pedig egy akkumulátorprobléma miatt ki sem gurulhatott a pályára a kvalifikáció során. Ez viszont nagyon jó hír volt Dennisnek, aki ki is használta az adódó lehetőséget, és a pole-pozíció mellett a vele járó három pontot is megszerezte, ezzel átvéve a vezetést a bajnokságban. Mögötte a Nissan párosa, Sacha Fenestraz és Norman Nato sorakozhatott fel a rajtrácson, a negyedik pozícióból pedig a McLaren pilótája, René Rast indulhatott.
Dennis jól kapta el a rajtot, megtartotta a vezetést, Rast pedig időlegesen feljött a harmadik helyre, Nato azonban hamar visszavette kiinduló pozícióját, majd pedig Fenestrazt is átugrotta. A harmadik körben a mezőny hátsó fele megkezdte a támadó mód felvételét. Cassidy rengeteg pozíciót javítva belekeveredett az élmezőny csatározásaiba, az ötödik körben pedig támadó móddal ált a negyedik helyen. Pont ekkor azonban begurult a pályára a biztonsági autó Roberto Merhi pályán megálló autója miatt. Az újraindításkor a Nato-Da Costa-Dennis hármas állt az élen, Fenestraznak pedig ki kellett állnia a bokszba sérült első szárnya miatt.
A kilencedik körre már az élmenők is felvették az extra energiát, és immár Günther került a harmadik helyre. Pár körrel később újra jönnie kellett a biztonsági autónak Nico Müller autótörése után: a svájci fékproblémára panaszkodott, a hatalmas ütközést azonban szerencsére sérülés nélkül megúszta. Az újraindításkor már Nato vezetett, mögötte Cassidy és Günther következett. A francia hamarosan aktiválta második támadó módját, így visszaesett pár helyet, Cassidy újra vezetett Da Costával a háta mögött. Másodpercenként változtak a pozíciók a széles célegyenesnek és az előzéseknek kedvező vonalvezetésnek köszönhetően.
Az utolsó körökben még mindig kérdéses volt, ki szerzi meg a győzelemért járó 25 pontot. A Porsche portugálja és az Envision új-zélandija egymással harcoltak az élen, Dennis pedig támadó móddal üldözte őket. Cassidy végül kemény csatában behúzta a győzelmet, az Andretti versenyzőjének be kellett érnie a második hellyel, Da Costa pedig a hetedik helyről rajtolva állhatott fel a dobogóra. Mitch Evans elképesztő teljesítménnyel, 16 helyet javítva lett negyedik. Mivel Wehrlein csak a kilencedik helyig tudta feltornázni magát, Dennis átvette a vezetést a bajnoki pontállásban, csupán egy ponttal megelőzve az immár második Cassidyt.
A futam végeredménye:
1. | Nick Cassidy | Envision | |
2. | Jake Dennis | Andretti | 0.294 |
3. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 1.140 |
4. | Mitch Evans | Jaguar | 1.758 |
5. | Sébastien Buemi | Envision | 2.220 |
6. | Maximilian Günther | Maserati | 2.307 |
7. | Lucas di Grassi | Mahindra | 2.982 |
8. | Pascal Wehrlein | Porsche | 3.684 |
9. | Norman Nato | Nissan | 3.961 |
10. | Robin Frijns | Abt | 4.300 |
11. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 4.718 |
12. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | 4.982 |
13. | Dan Ticktum | NIO | 5.470 |
14. | René Rast | McLaren | 6.115 |
15. | Sacha Fenestraz | Nissan | 6.699 |
16. | Sergio Sette Câmara | NIO | 7.167 |
17. | Sam Bird | Jaguar | 7.638 |
18. | Jake Hughes | McLaren | 12.977 |
19. | André Lotterer | Andretti | 16.051 |
Kiesett: | |||
Edoardo Mortara | Maserati | ||
Nico Müller | Abt | ||
Roberto Merhi | Mahindra |