DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Raikkönen felesége balettozni küldte Hamiltont

Ahogy arról beszámoltunk, Lewis Hamilton meglehetősen feldúlt volt a Brit Nagydíj után, hiszen a rajtnál elvesztette az első helyét, majd nem sokkal később Kimi Raikkönennel ütközött, az eset nyomán pedig a 18. helyről kellett felzárkóznia. Hamilton a futamot követően arról beszélt, hogy ez talán már "taktika" a Ferrari részéről, amit természetesen a Scuderia pilótái elutasítottak, majd jött a meglepő kiosztás...

"„Ha úgy sírsz, mint egy lány, amikor veszítesz, akkor menj balettozni!” – írta közösségi oldalán Minttu Raikkönen, Kimi Raikkönen felesége.

 

Wolff: Hamilton akár 400 nagydíjig is eljuthat

A Francia Nagydíjon teljesítette F1-es karrierje 300. versenyhétvégéjét Lewis Hamilton. A hétszeres világbajnok jelenlegi szerződése a 2023-as szezon végén jár le, s mivel akkor már 38 éves lesz, felmerülhet, hogy szögre akasztja a bukósisakját. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azonban nem úgy tűnik, mintha Hamilton a közeljövőben távozni szeretne – így felelt arra a kérdésre, hogy szerinte Hamiltonban benne van-e még újabb száz futam:

„Beszéltünk néhány hete, hogy meddig tarthat az együttműködésünk, és nagyjából öt-tíz évet emlegettünk, szóval eljuthat akár 400 nagydíjig is! Valaki egyszer azt mondta, nem csak a nyolcadik címet kell megnyernie – miért ne nyerne tízet? Mondjuk ezt úgy, hogy egy másodpercre voltunk az időmérőn…” – tette hozzá nevetve még az időmérőt követően Wolff (a versenyen aztán Hamilton második lett, a Mercedes pedig kettős dobogót ünnepelt). A csapatvezető szerint Fernando Alonso formája az ékes bizonyíték rá, hogy 40 év fölött is jól lehet teljesíteni. Csak érdekességképp: a legtöbb nagydíjrajt rekordját Kimi Raikkönen tartja 350-nel (bár ezt négy futam múlva utoléri Alonso), szóval még bőven van lemaradása e tekintetben Hamiltonnak.

wolff-hamilton-dppi-francia-1

Marko: Checo bealudt, biztos harmadik helyet bukott el

Sergio Perez a harmadik helyen haladt a Formula-1-es Francia Nagydíj végjátékában, amikor Guanyu Zhou leálló autója miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. A VSC végén aztán szokatlanul sok idő telt el a „VSC vége” üzenet és a zöld jelzés között, ez pedig megtréfálta a Red Bull-ost, akit így szemfüles módon megelőzött George Russell.

A verseny után az így negyedikként befutó Perez és főnöke, Christian Horner is a két üzenetet is kiküldő rendszert hibáztatta, s maga az FIA is közleményt adott ki, amelyben elmagyarázták, mi is történt. Ennek ellenére a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Servus TV-nek adott nyilatkozatában Perezt kritizálta: „Rendkívül sajnálatos, hogy Checo bealudt az újraindításnál. Egy biztos harmadik helyet buktunk el ott” – fogalmazott Marko.

perez-russell-dppi-paulricard-f1

fotó: DPPI

Newgarden eszméletét vesztette és összeesett az IndyCar-futam után

A szombati verseny megnyerése után vasárnap is vezetett Iowában Josef Newgarden, amikor balesetet szenvedett. Az incidens után hamar kiengedték az orvosi központból egy gyors vizsgálat után, ám csapata, a Team Penske közleménye szerint később eszméletét vesztette a korábbi kétszeres bajnok, elesett és megvágta a fejét, amely miatt kórházba szállították.

„Josef Newgarden érintett volt egy balesetben az Iowa Speedwayen rendezett vasárnapi futam késői szakaszában, amely után megvizsgálták és kiengedték a pálya orvosi központjából. A verseny után Newgarden elvesztette az eszméletét és elesett, amely következtében egy vágást szenvedett el a feje hátsó részén. Mivel 45 perc lett volna az autóút a kórházba és nagy volt a forgalom, az orvosi helikopter tűnt a legjobb szállítási módnak. Miután megvizsgálták, minden eredménye negatív lett. Newgardent megfigyelésre bent tartják éjszakára is” – írta a csapat. Az IndyCar részéről hozzátették: a pilóta magánál volt a helikopterrel való szállítás közben.

newgarden-ic-iowa

Három kilót fogyhatott Hamilton a futamon, mert nem tudott inni

A pilóták igazán nehéz körülmények között teljesítették a Francia Nagydíjat köszönhetően a kifejezetten meleg időjárásnak, ami a gumikat, és az autókat sem kímélte. A hőségben Lewis Hamilton dolga talán még nehezebb volt, mivel nem tudott inni a verseny alatt. Bár mint azt a hétszeres világbajnok később elárulta, ez nem okozott neki olyan nagy gondot: „Hogy őszinte legyek, nagyon ritkán iszom futam közben, gyakran elfelejtem. Alaposan hidratálni szoktam a verseny előtt. A 20. körre már nem működött, de régen nem próbáltam előtte, szóval lehet, hogy már jó ideje nem volt használható. Talán elpárolgott a víz belőle, ki tudja? De nem volt nagy gond, szerencsére a futam után tudtam inni” – fogalmazott a dobogósoknak tartott sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is jelen volt.

Hamilton azt is elárulta, hogy bár nem látta a mérlegelésnél a súlyát, de nagyjából három kilogrammot fogyhatott az itatórendszer hibája és a hőség miatt. Azért a Mercedes-pilóta rettentően elfáradt a végére, aminek egyik jele volt, amikor a díjátadó ceremónia előtt leheveredett a földre, miközben csapattársával, George Russell-lel beszélgetett. Az ominózus pillanatot a hétszeres világbajnok maga is megosztotta közösségi oldalán.

Mikel Azcona tarolt az ETCR legutóbbi fordulóján

Vallelungában vendékeskedett a hétvégén a WTCR és az ETCR mezőnye. Míg előbbi botrányos futamokat szolgáltatott, utóbbi a megszokott rend szerint haladt, így vasárnap délelőtt izgalmas futamokat láthattak a rajongók az elődöntők során. A Pool Fast nevű csoportban Mikel Azcona és Adrien Tambay, míg a Pool Furiousban Maxime Martin, és Tom Blomqvist örülhettek. Előbbi csoport szuperdöntőjében Azcona később is megtartotta kiváló formáját, és simán győzni tudott, ezzel pedig maximális pontszámot ért el a hétvége során. Ebben a futamban Tambay lett a második, megelőzve Jordi Genét, Michelisz Norbert pedig az ötödik lett. Érdekesnek bizonyult még a másik oldal döntője is, ahol Mattias Ekström bizonyult a legjobbnak, Blomqvist és Jean-Karl Vernay előtt. A pontokat tekintve senki sem férkőzhetett Azcona közelébe ezen a helyszínen, aki abszolút a hétvége legjobbja lett, de az összetettben még mindig 67 pontos lemaradásban áll a harmadik helyen Tambay és Ekström mögött.

azcona-etcr-2

Az egy kiállás futama: A bokszstratégiák Paul Ricard-on

A mezőny többsége csak egyszer cserélt kereket a Francia Nagydíjon, ráadásul ezek többsége „ingyen” kerékcsere volt a 18. kör végén, a biztonsági autós fázis alatt. Carlos Sainz, Valtteri Bottas, Mick Schumacher, valamint a végül célba nem érő Guanyu Zhou, Nicholas Latifi és Kevin Magnussen álltak kétszer a bokszba, igaz, közülük többeknél baleset miatti kényszerkiállás rendezte át a lapokat. Az ötödikként végző spanyol esetében kérdés, jobban járt-e volna egy kiállással, hiszen harmadik pozícióban haladt, mikor a futam hajrájára friss közepesekért érkezett. Összesen 25 kerékcsere történt a Paul Ricard-on, ami a legkevesebbek egyike idén.

Charles Leclerc egy elit társaságba került a Ferrarinál

A Francia Nagydíj szombati napján Charles Leclerc karrierje során 16. alkalommal szerezte meg a pole-pozíciót, ezzel pedig a Ferrari harmadik legsikeresebb versenyzője lett ebben a tekintetben. A monacói pilótát már csak Michael Schumacher, és Niki Lauda előzik meg. A hétszeres világbajnok 58, míg a háromszoros bajnok 23 alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak időmérő edzésen a maranellóiak színeiben.

Ocon szívesen látná a Francia Nagydíjat Le Mans-ban

Egy hosszabb szünet után 2018-ban tért vissza Franciaország a Formula-1 versenynaptárába, ám könnyen lehet, hogy egy időre ismét búcsúznunk kell a Francia Nagydíjtól. Mivel a jelenlegi helyszín, vagyis a Paul Ricard pálya szerződését nem fogják meghosszabbítani, így rengeteg kérdőjel van a verseny körül, Esteban Ocon viszont javasolt egy izgalmas lehetőséget a folytatásra. „Azt hiszem, több lehetőségünk is van. Nem hiszem, hogy Párizs környéke reális lenne, ahogyan az ottaniak vezetik a területet. Van néhány szép pálya, amelyek működhetnek, persze Magny Cours egy kicsit nehezen megközelíthető, de én Le Mans-ra gondoltam, ami reálisabb lenne. Szerintem fantasztikus lenne egy Francia Nagydíj Le Mans-ban” – idézte az Alpine versenyzőjét a Motorsport Week.

Valtteri Bottasnak egy másik verseny is fontos Franciaországban

Miközben az autósport rajongók a Paul Ricard pályára figyeltek, nem szabad elfelejteni, hogy Franciaországban éppen a végéhez ér a világ egyik legnagyobb országúti kerékpáros versenye, a Tour de France. Utóbbi vasárnap fejeződik be, ezzel pedig szinte egyszerre kezdődik meg a történelem első női Tourja. A Tour de France Femmes avec Zwift elnevezésű nyolc napon át tartó körversenyen jelen lesz az Alfa Romeo pilótájának párja, Tiffany Cromwell is, ezért a finn versenyző Twitter-oldalán osztotta meg a legfontosabb tudnivalókat.

Óriási baleset történt a NASCAR Xfinity Series legutóbbi versenyén

A Pocono Racewayen vendégeskedik ezen a hétvégén a NASCAR. A másodosztálynak számító Xfinity Series versenyére szombaton került sor, melyet a Ty Gibbs ellen vívott hatalmas csatája után Noah Gragson nyert meg, ám valószínűleg nem erről marad emlékezetes a viadal, mivel két nagyobb balesetet is láthattak a rajongók. A rajt után nem sokkal a második körben Rajah Caruth és Alex Labbe ütköztek össze, végül mindketten a falban kötöttek ki, de a legrémesebb jelenetre a 46. körben került sor. Ekkor Santiago Ferrucci hibázott, akit a mögötte érkező Ricky Stenhouse Jr. már nem tudott kikerülni. A Cup Seriesben is szereplő pilóta innentől kezdve tehetetlen volt, és a falnak nyomta Jeb Burton autóját, aki a levegőbe repült. Bár ez egy hatalmas bukás volt, ennek ellenére senki sem sérült meg az esetben.

Ha lemaradtál a francia időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

A Le Castellet-i kvalifikáció videós összefoglalója IDE vagy a képre kattintva nézhető:

francia-idomero-f1-video

Jön a versenynap Le Castellet-ben, WTCR és IndyCar a desszert – itt a vasárnapi menü

Mozgalmas vasárnapunk lesz, hiszen jön a Formula-1-es Francia Nagydíj, amelyet még megelőz az F2-esek főversenye, de szurkolhatunk Michelisz Norbiéknak a WTCR és az ETCR vallelungiai futamain, este pedig zárásként következik egy újabb IndyCar-verseny – mutatjuk a programot:

9:30-9:55 ETCR, A csoport, elődöntő
9:35 Formula-2, második futam (M4 Sport)
11:15 WTCR, első futam (Eurosport 1)
12:45-13:10 ETCR, B csoport, elődöntő
15:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
15:50-16:05 ETCR, A csoport, szuperdöntő (18:00-tól Eurosport 2)
17:10 WTCR, második futam (Eurosport 2)
18:45-19:00 ETCR, B csoport, szuperdöntő (Eurosport 2)
21:25 IndyCar, második futam (hétfő 20:15-től Aréna4)

f1-program-paulricard-dppi

Liam Lawson nyerte az F2-esek sprintfutamát Le Castellet-ben

A Carlin új-zélandi versenyzője szerezte meg a győzelmet a Paul Ricard-on, ahová 2019 után tért vissza az F2 mezőnye. A sokáig eseménytelenül csordogáló versenyt a tizedik körben egy safety car-fázis tette izgalmasabbá, amikor Amaury Cordeel ütközött az előtte megpördülő Enzo Fittipaldival. A brazil ideális íven megálló autója miatt a versenyirányítás a pályára vezényelte a biztonsági autót, amely három körön keresztül vezette a mezőnyt.

Az újraindítást követően a gumijait jobban beosztó Lawsonnak sikerült megelőznie a fordított rajtrácson a pole-pozícióból induló Daruvalát, majd magabiztos vezetést bemutatva szerezte meg pályafutása harmadik F2-es futamgyőzelmét, annak ellenére, hogy az indiaival vívott csatában megsérült a padlólemeze.

A verseny utolsó körei ádáz küzdelmet hoztak a dobogós pozíciókért, miután a szenvedő Daruvalát többen is utolérték. Az indiai azonban sikerrel védekezte ki Marcus Armstrong támadását, így övé lett a második hely, a pódium legalsó fokára pedig a hazaiak kedvence, Théo Pourchaire állhatott fel, miután egy agresszív manőverrel sikerült megelőznie Armstrongot.

A bajnoki éllovas Felipe Drugovich a negyedik helyen végzett, ezzel továbbra is megnyugtató előnnyel áll a tabella élén. A brazilt Jack Doohan, Jüri Vips, valamint Frederik Vesti követte a pontszerző helyeken. Az F2-esek főversenyét vasárnap reggel 10 órakor rendezik meg, a pole-pozícióból az amerikai Logan Sargeant indulhat majd.

Biztos benne az Alpine, hogy Alonsónak és Piastrinak is lesz helye 2023-ban

Kellemes problémával kell szembesülnie az Alpine-nak, amelynek a szerződéssel rendelkező Esteban Ocon mellett a visszavonulni láthatóan még nem szándékozó és jó formában vezető Fernando Alonsónak, valamint a feltörekvő fiatal tehetségüknek, Oscar Piastrinak is helyet kellene csinálnia valahogy a Formula-1-ben. A téma előkerült a Francia Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján is, ahol Laurent Rossi Alpine-vezér így beszélt minderről a Formula.hu jelenlétében: „Nos, Fernando szerződése lejár az év végén, úgyhogy nyilván beszélünk vele róla. Készítünk opciókat neki és Oscarnak, ahogy gondolom, azt majd szintén megkérdezitek. Az elképzelésünk az, hogy mindketten méltó pilóták az F1-re, ezért szeretnénk, ha versenyeznének jövőre.”

Arra a kérdésre, hogy biztos-e ezzel kapcsolatban, hogy 2023-ban Alonso és Piastri is a mezőnyben lesz-e, így felelt Rossi: „Úgy gondolom, igen” – mondta. Az Alpine vezérigazgatója ugyanakkor hangsúlyozta: Piastrit legfeljebb kölcsönadni szeretnék, nem pedig véglegesen elengedni, mert sokat fektettek az F3-ban és F2-ben is bajnoki címig jutó ausztrálba, így egy ponton szeretnék majd őt visszakapni. Erre a kölcsönadásra a leginkább a Williams tűnik esélyesnek, sőt egyes hírek szerint közel van már a megállapodás. Mindenesetre Jost Capito, a Williams főnöke elmondta: nyitottak egy kölcsönbe kapott pilóta szerepeltetésére, ha azt tartják a legjobb opciónak a 2023-as felállásukat illetően.

piastri-alpine-f1-dppi

Chadwick nyerte a balesetekkel teli futamot

Jamie Chadwick nyerte a W Series idei ötödik futamát Le Castellet-ben, melyen a biztonsági autó kétszer is a pályára látogatott, így valódi versenyt csupán a futam második felében láthattunk. Először a rajtot követően akadt össze Abbie Eaton és Marta García, másodszor pedig az újraindításnál találkozott Emely de Heus és Chloe Chambers. A nyertes Chadwick a harmadik helyről indulva szerezte meg a győzelmet, idén már ötödik, sorozatban pedig hetedik alkalommal. A Jensen pilótáját a spanyol Belén García követte a második helyen, míg a dobogó harmadik fokára a szintén spanyol Nerea Martí állhatott fel. A pole-pozícióból induló Beitske Wisser a negyedik helyen futott be Alice Powell előtt. Őket követte a CortDAO csapatának párosa García-Wohlwend sorrendben, akik a futam biztonsági autótól mentes időszakában az izgalomról gondoskodtak, hiszen folyamatosan egymást próbálták megelőzni. A pontszerzők sorát Moore, Pulling és Hawkins zárta. A pontversenyt a nyertes brit versenyző 70 pont előnnyel vezeti a második Abi Pulling előtt.

 

WTCR: Honda-pole a Hyundaiok előtt, gumigondok a Lynk & Cónál

Vallelungában vendégeskedik a hétvégén a Túraautó-világkupa mezőnye, ahol szombat délután került sor a háromrészes kvalifikációra. A rajtelsőséget Nestor Girolami kaparintotta meg a Hondával, megelőzve a BRC Hyundai duóját, a bajnokságot vezető Mikel Azconát és az ezzel a legjobb magyar eredményt szállító Michelisz Norbertet, aki így a harmadik és nyolcadik helyekről startolhat vasárnap. Tassi Attila épp csak nem jutott Q3-ba, ám nem hatodikként indulhat a vasárnapi első versenyen, mivel kapott egy háromhelyes rajtbüntetést, miután nem lassított eléggé sárga zászló hatálya alatt a szabadedzésen. Ami pedig a Zengő Motorsportot illeti: a Nagy Dániel kézsérülése és főleg Vila Real-i autótörése miatt a csapatot egyedül képviselő Rob Huff már a Q1-ben búcsúzott, csak a 14. lett az összetettben negyedik helyen álló brit.

A nap krónikájához tartozik még, hogy a nürburgringi blama után ismét problémák vannak a gumikkal, ám ezúttal csak a Lynk & Co autóinál: már a pénteki teszten gondokkal szembesültek, ma délelőtt pedig Yvan Muller szenvedett nagy tempónál balesetet az egyik abroncs hibája miatt. A Cyan Racing jelezte, hogy az illetékesek lépéseitől teszik függővé, hogy egyáltalán rajthoz állnak-e a vasárnapi versenyeken. Amelyek közül amúgy a fordított rajtrácsos futamon az első sort kisajátították Yann Ehrlacher és Santiago Urrutia révén, de az ő kilencedik-tizedik helyük volt amúgy a maximum kompenzációs súllyal megpakolt kínai márka legjobb eredménye az időmérőn.

girolami-wtcr-paulricard-day1

Hivatalos: Sainz a rajtrács végéről indul vasárnap – Magnussennel együtt

Az már pénteken biztossá vált, hogy nem ússza meg hátrasorolás nélkül a Francia Nagydíjat Carlos Sainz, hiszen a vezérlő elektronikából már a megengedetten számon túli alkatrészt szerelték be az autójába. Ám ahogy az várható volt, nem állt meg ennyinél a Ferrari: szombat délutánra kiderült, hogy a spanyol új belső égésű motort, MGU-K-t, MGU-H-t és turbófeltöltőt is kap. Mindegyikkel túllépi az idényben megengedett limitet, ami így együttesen azt jelenti, hogy Sainz a rajtrács végére kerül hátra vasárnap.

De nem lesz ezzel egyedül: Kevin Magnussen Haasába ugyanebből a négy erőforrás-komponensből szereltek be újat, így a dán is megy majd hátra a rajtrács végére. Érdekesség, hogy két Ferrari-motoros autóról van szó, ami erősíti a tény, hogy valóban vannak megbízhatósági gondjaik. Sainz és Magnussen közül egyébként az indulhat előrébbről a futamon a szabályok értelmében, aki az időmérőn jobb pozícióban végez.

sainz-paulricard-day1-dppi-f1

„Ha nem tudjuk az F1-be juttatni, el kell engednünk De Vriest”

A Francia Nagydíj pénteki napján ismét Formula-1-es autóba ülhetett az első edzésen Nyck de Vries, aki a Williamsnél teljesített barcelonai szolgálat után ezúttal a Mercedest vezethette. A regnáló Formula-E-világbajnok az elektromos szériában is értelemszerűen a Mercedest erősíti, és bár tavaly röppentek fel olyan pletykák, hogy esetleg az F1-ben is esélye nyílhat az ülésre, ez a lehetőség távolodni látszik. Márpedig Toto Wolff csapatfőnök szerint ez esetben szabadon kell engedniük a fiatal hollandot, akinek pénteki munkájával egyébként elégedett volt:

„Úgy gondolom, ha nem tudunk egy érdekes Formula-1-es projektet kínálni neki, akkor el kell engednünk őt. Figyeli a különböző lehetőségeket, kezdve a sportautózással, aztán talán a Formula-E-vel. De sosem szabad feladni, hogy egyszer adódik a lehetőség és megnyílik egy F1-es ajtó” – idézi a RaceFans.net szaklap Wolffot, aki hozzátette: nem igazán tudnak ebben segíteni De Vriesnek. „Nem igazán mondhatjuk egyik csapatnak sem, hogy nézzék és fontolják meg őt, mert az olyan lenne, mint egy beavatkozás.”

De Vries jövője a Formula-E-ben is a levegőben lóg, hiszen a Mercedes csapatát átvevő McLaren már jelezte, hogy nem tartja meg a német márka jelenlegi versenyzőit. Arról, hogy a holland egyszerre indulhat az elektromos sorozatban és a WEC-ben, itt írtunk.

devries-f1-paulricard-dppi

Ki nyert a legrosszabb helyről rajtolva a mezőnyből?

A 2022-es Formula-1-es mezőny több, mint fele, egészen pontosan 11 pilóta nyert már versenyt pályafutása alatt, de vajon kinek sikerült ezt a legrosszabb rajthelyről indulva elérnie? Nos, a válasz: Fernando Alonsónak, aki a 2008-as Szingapúri Nagydíjat nyerte meg a 15. rajtkockából indulva, őt Lewis Hamilton követi, aki a 2018-as Német Nagydíjat húzta be a 14. helyről rajtolva. Érdekesség, hogy a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel egyszer sem tudott futamot nyerni, mikor a harmadik helynél hátrébbról indult, de még Charles Leclerc sem győzött olyan futamon, amin ne az első sorból vághatott volna neki a versenynek.

A legrosszabb rajtpozíció, amiből futamot nyertek:

Fernando Alonso: 15.
Lewis Hamilton: 14.
Daniel Ricciardo és Pierre Gasly: 10.
Esteban Ocon: 8.
Sergio Perez: 6.
Max Verstappen: 4.
Sebastian Vettel és Valtteri Bottas: 3.
Charles Leclerc: 2.
Carlos Sainz: 1.

Verstappen: Nem akarok csak utcai pályákon versenyezni!

Az elmúlt években egyre több utcai helyszín került be a Formula-1-es versenynaptárba, ráadásul a trend jelenleg is folytatódik: idén Miami csatlakozott a menetrendhez, jövőre pedig Las Vegasszal lesz ugyanez a helyzet. Mindeközben olyan pályákat fenyeget az F1-es körforgásból kikerülés veszélye, mint az épp a hétvégi Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Ricard – sőt, a Formula Podcast értesülései szerint ez már gyakorlatilag eldöntött tény, miközben lehet, hogy rövidesen egy nizzai utcai pályán rendezhetik a francia futamot – vagy épp a pilóták és a rajongók körében is a kedvencek közé sorolt Spa-Francorchamps. Ez utóbbi kapcsán emelte fel a szavát a regnáló világbajnok Max Verstappen is, amikor a Belga Nagydíj esetleges kieséséről kérdezték Le Castellet-ben a Formula.hu jelenlétében:

„Szomorú. Először is, az a kedvenc pályám. Úgy gondolom, nagyszerű rajta vezetni. Persze megértem, hogy olykor nehéz kijutni oda más helyszínekhez képest a forgalom miatt. De egy ikonikus pálya, és nem akarom azt, hogy 2028-ban vagy bármikor csak utcai pályákon versenyezzünk, közel egy városhoz, hogy ezzel vonjuk be a rajongókat vagy bármi ilyesmi, mert szükség van az ilyen legendás helyszínekre a naptárban. És persze megértem, hogy mindenki pénzt akar, de ennek meg kell húzni egy határvonalat, mert fontos, hogy megtartsuk ezeket a klassz pályákat a menetrendben ahelyett, hogy csak utcai helyszíneken versenyezzünk, miközben nem is arra találták ki az F1-es autókat.”

verstappen-miami-f1-dppi