Rövid közleményben jelentette be szombat délelőtt a WTCR, hogy biztonsági okokból nem rendezik meg az idei szezon harmadik és negyedik futamát a Nordschleifén. A döntés a helyszíni beszámolók szerint kevesebb mint egy órával az első versenyt megelőzően született meg.
A törlés ugyanakkor nem váratlan, a csütörtöki szabadedzéseken és a pénteki időmérőn is több csapatnál jelentkeztek problémák az abroncsokkal: defekt, vibráció és rétegleválás egyaránt fellépett az autóknál – ez utóbbi például Tassi Attilát is érintette a kvalifikáción.
A Túraautó-vk hivatalos gumiszállítója, a Goodyear péntek kora este még közleményt adott ki, amelyben arról írtak, hogy a jelenség csak a Honda és a Lynk & Co autóit érintette. Ez viszont nem volt teljesen igaz, a Zengő Motorsportot erősítő Rob Huff például ugyancsak a vibrációt nevezte meg a balesete okaként. A Honda szombat délelőtt pedig arról adott ki közleményt, hogy az ő csapataik minden előírást betartottak, így nem arról volt szó, hogy túl agresszív beállításokat választottak volna a legendás Zöld Pokol vonalvezetéséhez.
Később a WTCR egy hosszabb közleményt is kiadott, amelyben úgy fogalmaztak, hogy a Goodyear nem tudta garantálni, hogy az eseményre elhozott abroncsok megfelelően teljesítenek, a problémák okait feltáró vizsgálat pedig még folyamatban van.
A WTCR mezőnye így legközelebb két hét múlva, a Hungaroringen csap össze egymással – arról, hogy pótolják-e esetleg a németországi fordulót később, egyelőre nincs hír, azt viszont már bejelentették, hogy az időmérőn szerzett pontokat megtartják a pilóták (a legtöbb vb-egységgel így a pole-t megszerző Mehdi Bennani távozhat a Nürburgringről).