Már pénteken eldőlt, hogy nem ússza meg rajthelybüntetés nélkül a Le Castellet-i hétvégét Carlos Sainz, akinek új vezérlő elektronikát szereltek be az autójába, amivel túllépte a szezonban megengedett keretet, így tíz rajthellyel hátrébbról indul a majdani kvalifikációs pozíciójához képest. Ennek ellenére a második szabadedzésen és ezáltal a Francia Nagydíj első napján is a Ferrari pilótája volt a leggyorsabb, amely után így értékelt a Formula1.com kamerái előtt:
„Egyértelműen biztató pénteken vagyunk túl. Nem túl sok kört tettem meg alacsony üzemanyagszinttel, de minden egyes köröm versenyképes volt, ami jól mutatja a megtett lépéseinket és azt, hogy a megfelelő irányba haladunk. Inkább a hosszabb etapokra fókuszálok, hiszen a büntetéseim fényében nem leszek harcban a pole-pozícióért.”
Sainz többes számban hivatkozott a büntetéseire, így meg is kapta a kérdést, hogy várható-e, hogy a Ferrari további erőforrás-alkatrészeket cserél-e ki az autójában a vasárnapi futam előtt, amelyre elég sokat sejtető választ adott: „Meglátjuk. Eddig tíz rajthelyet kaptam, szóval sejthető, mi következik.”
De vajon mindezeket figyelembe véve milyen felzárkózásra számít a futamon a spanyol? „Próbáltam néhány autóval az előzéseket, mert tudom, hogy sokra lesz szükségem, és azt kell mondanom, trükkösebb a dolog, mint vártam. Főként annak köszönhető ez, hogy hátszél van a hátsó egyenesben, s úgy fest, ezzel a szélárnyék és a DRS hatása kisebb. De nincs más választásom, meg kell találnom a módjait az előzésnek, erre pedig a legjobb gyógyszer, ha kicsit gyorsulunk vasárnapig. Meglátjuk, meglesz-e a végsebességünk vasárnap, amikor mindenki feltekeri a motorját. Én reménykedem ebben, mert sok helyet kell majd feljönnöm!”