DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Motor

Miért késik Rossi és Dovizioso szerződtetése?

Bár a legtöbben biztosra veszik, hogy a „Doktor” megy a Petronas Yamahához, míg honfitársa a megrekedő tárgyalások ellenére is marad a Ducatinál, egyelőre nem történt bejelentés egyik esetben sem.

Kezdjük Valentino Rossival, az ő esete lehet az egyszerűbb. Nem sokkal azután, hogy télen kiderült, hogy a Yamaha gyári csapata 2021-ben már Fabio Quartararót indítja Maverick Vinales oldalán, felmerült, hogy a 41 éves motoros a hangvillások támogatásával a Petronas SRT-hez, azaz a szatellit csapathoz kerülhet, éppen a fiatal francia helyére, a várhatóan hosszabbító Franco Morbidelli mellé. Azóta folyamatosan arról szóltak a hírek, hogy egyre közelebb a megállapodás, ám mindezidáig erről nem történt hivatalos bejelentés.

Az általában megbízható The-Race.com a minap arról számolt be, hogy Rossi aláírt, a szerződését pedig a jövő heti zárt kapus évadnyitón jelenthetik be Jerezben. Ez más sajtóorgánumok szerint is erősen valószínűsíthető, Razlan Razali, a Petronas SRT csapatvezetője azonban a Facebook-oldalán a híresztelésre reagálva azt írta: nem igazak a pletykák a megállapodásról, és a tárgyalások a szokottnál tovább tartanak, mert „nem átlagos versenyzőről” van szó a kilencszeres világbajnok esetén.

rossi-motogp-dppi



De vajon mi lehet a késlekedés oka? Állítólag két részlet körül megy még a tanakodás. Az egyik, hogy Rossi hány szerelőjét fogja átvinni magával a gyári csapatból. A „Doktor” több szerelője is az olasz karrierjének kezdetétől fogva mellette dolgozik, Razaliék viszont minél kevésbé szeretnék megbontani a saját csapatukon belüli egységet. A másik kérdéses témakör a szerződés időtartama lehet, ugyanis felmerült, hogy Rossi nem is egy évre, hanem rögtön kettőre szerződne le, így összhangba kerülve a mezőny nagy részével. Kétséges viszont, hogy a jövőre már 42 éves versenyző látatlanban aláírna két évre, így sokak szerint a legvalószínűbb forgatókönyv az 1+1 éves kontraktus.

Rossi esetén tehát lehet, hogy a Spanyol Nagydíjon tisztábban fogunk már látni (bár vannak olyan hangok is, hogy a bejelentéssel megvárják az első olyan versenyt, ahol már lesz érdemi sajtójelenlét), Andrea Dovizioso ügye azonban még nehezebbnek tűnik. Noha a sorozatos bejelentések okán egyre fogynak az előző három vb-ezüstérmesének opciói, mégis úgy hírlik, hogy az egyeztetések megrekedtek a Ducatival – a pletykák szerint mindenekelőtt az anyagiak okán.

Olyannyira igaz ez, hogy Dovizioso menedzsere már az egyéves kihagyást is belebegtette lehetőségként, pedig az sem lenne ideális a kétéves szerződések miatt, főleg nem egy karrierje vége felé araszoló motoros esetében. Ráadásul Dovizioso kezében az sem ütőkártya, hogy nincs jobb választása a Ducatinak, hiszen akár házon belül is előléptethetik Francesco Bagnaiát vagy Johann Zarcót, ahogy azt már Jack Millerrel meg is tették, de egyre több helyről hallani, hogy valóban folynak az egyeztetések Jorge Lorenzo esetleges visszatéréséről is.

A két olasz sorsára fókuszál elsősorban pillanatnyilag a MotoGP pilótapiaca, viszont egy pár mondat erejéig említsük meg Cal Crutchlow-t. Beszámoltunk már mi is róla, hogy a Hondán belüli mozgások miatt valószínűleg kiszorul az LCR-től, ahova Alex Marquez érkezhet a bátyja mellé igazoló Pol Espargaro miatt. Crutchlow azóta maga is elismerte, hogy ez a helyzet – bár minimális esélye van a maradásra abban az esetben, ha Takaaki Nakagami nem marad Lucio Cecchinello alakulatában –, és valóban az Aprilia lehet a fő opció számára. A többszörös futamgyőztes elmondta: jó mókának ígérkezik az RS-GP fejlesztése a már hosszabbított Aleix Espargaróval közösen, így szívesen menne az Apriliához. „Ezt egy lehetőségnek tekintem, hogy minden gyártóval dobogóra álljak, amivel elindultam” – tette hozzá a Honda mellett korábban Yamahával és Ducatival is pódiumra férő Crutchlow.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: