DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd
07:50

Kezdjük az időjárással: az előrejelzések alapján a harmadik edzéshez hasonlóan nem várható eső - ugyanez viszont nem mondható el a vasárnapi futamról, a legfrissebb jóslatok szerint ugyanis épp a futam idején növekszik meg a csapadék esélye holnap Suzukában.

Ez volt tehát a Japán Nagydíj időmérője, itt mostanra köszönjük a figyelmet, de jövünk rögvest a legfontosabb értékelésekkel - holnap reggel 7-kor pedig jön a futam, amelyen akár világbajnokot is avathatunk, tartsatok akkor is velünk!

Egyetlen század döntött tehát a pole-ról, 57 ezreden belül az első három - nemigen alakulhatott volna ennél szorosabban az eleje!

Itt van tehát a Q3 végeredménye:

"Nem indult jól a kör, de nem volt rossz" - üzente a rádión Verstappen. A visszajátszásból látszott, hogy egy apró darab le is repült az autójáról.

Verstappen nem javít, de ez így is elég a pole-pozícióra a Red Bull-osnak! Idén az ötödik, összességében a 18. a pályafutása során. Leclerc, Sainz, Perez a további sorrend, utána sormintában az Alpine-ok és a Mercedesek Ocon vezetésével. Vettel kilencedik, Norris tizedik.

És nincs meg Leclerc-nek, egyetlen századdal elmarad Verstappentől! Sainz javít, de 57 ezredes hátránnyal csak a harmadik!

Leclerc lilul a második szektorban, két tized az előnye!

Na jönnek az utolsó körök! Leclerc 33 ezred lemaradásban az első szektorban, Sainz csak 11 ezredesben!

"Köszönöm, srácok. Nagyon élveztem. Ez a pálya sokkal jobb, mint a többi" - lelkendezett a rádión az utolsó japán futamán szereplő Vettel.

Vizsgálni fogják az imént említett Verstappen-Norris esetet az időmérő után.

Vettel feljön hatodiknak Russellék elő. Jön az utolsó öt perc.

Nagyon necces helyzet a 130R kijáratán: Verstappen melegítette a gumikat, mögötte pedig Norris érkezett hatalmas tempóval, a britnek le kellett szaladnia félig a fűre.

Leclerc 1:29,5-ös idővel adja meg az alaphangot, de Verstappen még gyorsabb, 1:29,304-gyel az élen a holland. Sainz a harmadik, Perez a negyedik, mögöttük pedig Alonso a Mercedesek előtt.

Kicsit szorosabb volt az ideálisnál a helyzet a bokszban Leclerc és Verstappen között, de nem tűnt veszélyesnek azért a Red Bull kiengedése.

Elindult a mindent eldöntő 12 perc, a Q3. Jönnek rövidesen az első próbálkozások.

Bejutott tehát a Q3-ba a két Red Bull, a két Alpine - méghozzá nem is akármilyen helyeken -, a két Ferrari, a két Mercedes, valamint Norris és Vettel.

A Q2 végeredménye - Ricciardo kiesése a negatív, Vettel továbbjutása a pozitív meglepetés:

Érdekes jelenet a boksz végén az utolsó körökre való kijövetelkor: Tsunoda nagyon lassan jött ki, Schumacher majdnem a fűre leérve ment el mellette.

Tyű, micsoda tűzijáték volt itt a végén! Perez bejön 1:30 alá, ő zárta az élen a Q2-t. Alonso a második, Ocon a negyedik az Alpine-nal, a Ferrarik csak a 6. és 9. helyeken. Ricciardo végül három ezreddel (!) kiesik, Bottas, Tsunoda, Zhou, Schumacher búcsúznak még.

Utolsó perc közben, sokan gyorsulnak, Perez konkrétan lilul az első szektorban.

Hölgyeim és uraim, az év trollja díj egyértelmű győztese:

Három perc még a Q2-ből, jönnek az utolsó körök rövidesen.

Az első próbálkozások után Norris (pedig az első szektora még lila volt), Vettel, Zhou, Schumacher és Tsunoda áll az utolsó öt helyen.

Ocon, Ricciardo, Hamilton és Alonso is befér Perez elé! Elképesztően szoros az eleje, Russell-lel bezárólag az első kilenc három és fél tizedmásodpercen belül.

Verstappen az élen 1:30,346-os körrel. Perez viszont csak a Ferrarik mögött.

Sainz az élen elsőre 1:30,444-es idővel, 42 ezreddel előzve Leclerc-t. Egyelőre amúgy a spanyol minimálisan jobban megy a száraz pályán, mint a csapattársa.

Közben már indul is a Q2, a Ferrarik az elsők, akik pályára hajtanak. Tizenöt perces ez az etap.

Mindenképp ki kell emelni Schumacher továbblépését, főleg Magnussen kiesése fényében: jó munkát végzett az autótörése után a német. Más kérdés, hogy számít-e ez bármennyit is a jövő évi ülés szempontjából...

Gasly igencsak ingerülten panaszkodik a fékekre, ennek is köszönhető a francia 17. helye. Itt egyébként a teljes Q1-es sorrend:

Nagy hajrá volt, a végén Albon, Gasly, Magnussen, Stroll és Latifi az öt búcsúzó. Továbbmegy viszont Vettel és Schumacher is.

Lejár lassan az idő, jönnek még az utolsó körök, zöld szektorok mindenhol.

Javítanak a Mercedesek: Russell a hatodik, Hamilton a nyolcadik helyre jön be, mindketten megmenekülnek a korai búcsútól. Ezzel Zhou, Magnussen, Vettel, Latifi és Albon az utolsó öt. Két perc még a Q1-ből.

Russell, Magnussen, Vettel, Hamilton és Latifi egyébként az utolsó öt helyen öt perccel a Q1 vége előtt. Közben pedig Tsunoda mutatott be egy látványos-füstölős elfékezést a sikánnál. A japán és Gasly egyébként egyaránt a fékekre panaszkodott a rádión.

Alonso jön egy erős időt: negyedik a spanyol, megelőzve Perezt is. Erős egyelőre az Alpine. Russell és Hamilton viszont a kiesőzónában, muszáj lesz jönniük a lágy gumikon is.

Megérkeztek a Ferrarik is, Sainz és Leclerc beékelődött Verstappen és Perez közé.

Megjöttek a Red Bullok, egyből az élre: Verstappen 1:30,224-es körrel vezet. A Mercedesek a közepes keverékű abroncson az 5-6. helyeken Norris és Tsunoda mögött.

Az AlphaTaurik futották az első mért köröket, Tsunoda 1:31,631-gyel az élen, Gasly négy tizedre tőle. Nem mindenki rohant ki viszont egyből a pályára, úgyhogy várnunk kell még az érdemi sorrendre.

Elindult a Q1, szokás szerint 18 perc áll a pilóták rendelkezésére, hogy elkerüljék az utolsó öt pozíciót.

Közben megszületett az ítélet az imént említett Albon-ügyben: 1000 eurós bírságot kapott a Williams. Az egyik gumi ugyanis egy másik szettből került az autóra, nem ugyanabból, mint a másik három abroncs.

Ha valaki esetleg most ébredt volna, a nap legfontosabb hírei, hogy az Alpine bejelentette Pierre Gaslyt, az AlphaTauri pedig Nyck de Vriest. Érdemes végigböngészni a híreinket, mert már több nyilatkozatot is hoztunk a csapatvezetőktől és maguktól a versenyzőktől egyaránt.

Az FP3 után egyébként vizsgálatot indítottak Alexander Albon és a Williams ellen, mivel összekevertek valamit a brit-thai által használt abroncsokkal. Egyelőre nincs ítélet ez ügyben, de az időmérő eredményét és a rajtrácsot aligha fogja befolyásolni egy ilyen vétség.

A kvalifikáció szempontjából egyedüli, legalább részben támpontnak tekinthető harmadik szabadedzésen Max Verstappen volt a leggyorsabb a Red Bull-lal, három tizeddel megelőzve a Ferrari duóját. Összefoglaló és eredménylista ITT.

Köszöntjük ismét - vagy a most ébredőket először - az olvasókat, tíz perc múlva jön az F1-es Japán Nagydíj időmérő edzése, kövessétek velünk!