Módosult a 2026-os F1-es naptár, véglegesek a tesztek
Az F1 és az FIA hivatalosan bejelentette, amiről korábban mi is cikkeztünk: összesen három tesztet tartanak majd a 2026-os előszezonban. Ebből az első, ötnapos barcelonai gyakorlás január 26-tól 30-ig viszont privát teszt lesz, ezt követi majd két háromnapos bahreini körözés – a részletekről itt írtunk.

Ugyanebben a közleményben jelezte azt is az F1, hogy történt egy apró módosítás a 2026-os versenynaptárban: az Azerbajdzsáni Nagydíj vasárnapról szombatra, szeptember 27-ről 26-ra került át (és ezzel csütörtök–szombaton rendezik majd a versenyhétvégét), méghozzá a helyi promóter kérésére, mivel szeptember 27-én nemzeti gyásznapot tartanak az országban.
Kavar az Alpine: Bottas a listán, Aron Stake-et vezet
Az Alpine bejelentette, hogy megállapodást kötött a Stake istállójával, így Paul Aron vezetheti a hinwiliek autóját a hétvégi Brit Nagydíj első szabadedzésén Silverstone-ban, majd a Magyar Nagydíj péntekjén is. Ezen kívül az észt háromszor lehetőséget kap majd az Alpine-ban is, Flavio Briatore pedig a pályán töltött idő maximalizálásával magyarázta az együttműködést a két istálló között.
Közben pedig lapértesülések szerint Jack Doohan és Aron mellett Valtteri Bottas is esélyes lehet Franco Colapinto helyére: állítólag Briatore már meg is kereste a Mercedest a tartalékosuk kölcsönadása kapcsán – bővebben ide kattintva.

Tsunoda a Cadillac radarján?
A RacingNews365 szaklap arról számolt be, hogy immár Yuki Tsunoda szolgálatai iránt is érdeklődik a hamarosan 11. Formula-1-es csapatként csatlakozó Cadillac. A hírek szerint az amerikai alakulat több vezető tagja ott lesz a Brit GP-n, s tárgyalásokat fognak folytatni azokkal a pilótákkal, akiknek neve felmerült a Cadillac csapatával kapcsolatban: közéjük tartozik többek között Sergio Perez, Bottas, valamint több fiatal is, például az amerikai Jak Crawford.
S ha már Tsunoda: a japán egyszerűen nem érti, mit csinál rosszul a Red Bullnál, és elmondása szerint mérnökei sem képesek megfejteni, milyen okok állnak gyenge teljesítménye mögött a szörnyű Osztrák Nagydíj után.
Ekkorra dől el, ki vezeti a Mercedest 2026-ban
A nyári szünetig le akarja fixálni a Mercedes 2026-os pilótafelállását Toto Wolff csapatfőnök, aki szerint tisztelniük kell a tárgyalásokban érintetteket a folyamat során – részletek itt.

Fejlődik, de még mindig küszködik Hamilton
Lewis Hamilton szerint a Ferrari, valamint saját maga is fejlődik, és noha voltak problémái az Osztrák Nagydíjon, így is előrelépésnek könyvelte el az új fejlesztéseket – a nyilatkozat itt olvasható.
Mi a McLaren fő erőssége?
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kiemelte, miben rejlik a McLarenek fölénye a többi csapathoz képest: szerinte Piastri olyan közel követte Norrist, hogy a „kipufogójával szeretkezett” – az érdekes nyilatkozat itt olvasható.

Az említett csata kapcsán Oscar Piastri elismerte: egyszer-kétszer talán túlságosan is a határokat feszegette, különösen a 4-es kanyarban bemutatott elfékezés és kis híján koccanás során.
A győztes Norris pedig arról beszélt, hogy az eddiginél keményebb munkának és a tiszta hétvégének köszönheti spielbergi diadalát, nagyot dobott önbizalmán tegnapi sikere, saját magának bizonyított.
Az Osztrák Nagydíjról és a múlt hét híreiről természetesen szokásos hétfő esti műsorunkban, a Pitwall friss adásában is beszélgettünk: