Oscar Piastri elismerte: egyszer-kétszer talán túlságosan is a határokat feszegette a Lando Norris elleni összecsapás során az F1-es Osztrák Nagydíjon, különösen a 4-es kanyarban bemutatott elfékezés és kis híján koccanás során.
A spielbergi futam első fázisában Piastri folyamatosan igyekezett nyomás alatt tartani a pole-ból indulva vezető Norrist, és néhány komolyabb támadási kísérletet is tudott indítani DRS-sel. Egyszer az élre is került az ausztrál, de brit kollégája hamar visszaelőzte, később pedig a vb-éllovas a 4-es kanyarban próbálkozott, ám elfékezte magát és kis híján belecsúszott a másik McLarenbe.

Ez utóbbi megmozdulás során a wokingi istálló jelezte Piastri felé, hogy határeset volt a manővere, a leintést követően – miután be kellett érnie a második pozícióval Norris mögött, így 15 pontra csökkent az előnye az összetettben – pedig a pilóta is elnézést kért a majdnem-balesetért.
A futam utáni sajtótájékoztatón így értékelte a Norris elleni harcot: „Volt már néhány csatánk a múltban, nemcsak két hete, hanem tavaly és előtte évben is. Szóval szerintem mindketten tudtuk, mire számítsunk. Kemény csata volt.”
„Néhány ponton szoros is volt, valószínűleg egyszer vagy kétszer túlságosan is feszegettem a határokat. De futamgyőzelmekért csatázunk a Formula-1-ben. Rendkívül kemény munka lesz. Úgy gondoltam, szórakoztató verseny volt.”
Piastrit később külön is kérdezték a 4-es kanyaros megmozdulás utáni kommunikációról: „Szerintem fair megjegyzés volt. Az elfékezés és az, hogy nem sokkal kerülted el a csapattársad autójának hátulját, határozottan a határok feszegetése. Ha nem mondtak volna semmit nekem, akkor sem gondoltam, hogy bölcs döntés lett volna újra megpróbálni.”
Stratégiailag rontották el?

Az ausztrál versenyző arról is beszélt a pódiumceremónia után, hogy talán nem volt jó döntés, hogy az első kerékcserénél négy körrel tovább kint maradt, mint ellenfele: „Az első kerékcserénél talán nem döntöttünk helyesen, amikor némi lélegzetvételnyi előnyhöz juttattuk Landót, de az első 20 kör rendkívül intenzív volt. Úgyhogy jó csata volt.”
Amikor a taktikai lépés okáról kérdezték, Piastri így magyarázta a döntésüket: „Tudtam, hogy ebben a helyzetben másodikként fogok kiállni” – utalt arra, hogy a csapatoknál rendszerint az előrébb haladó élvez prioritást a bokszkiállásoknál.
„Úgy éreztem, ha nem tudok DRS-távolságon belül maradni, akkor nagyon-nagyon nehéz lesz újra másodpercen belülre kerülnöm. Úgyhogy valami mást akartam csinálni és frissebb gumikat biztosítani magamnak, hogy remélhetőleg kihasználhassam őket az etap végén.
„Nem így alakult sajnos, de legalábbis ez volt az elgondolás. Megnézzük majd, hogy ez volt-e a helyes döntés. Akkortájt mindenképp veszítettem volna némi időt azzal, hogy később állok ki, szóval úgy voltam vele, hogy miért ne próbáljunk meg valami mást.”