A McLaren „mini-DRS-e”
Kezdjük keddi hírösszefoglalónkat a legújabb technikai nyalánksággal, amelyre Bakuban figyeltek fel. A McLaren ugyanis trükkös megoldást alkalmaz a hátsó szárnyán: nagy tempónál és terhelésnél a felső légterelőelem sarka elhajlik és felfelé kunkorodik, ezáltal némi rés keletkezik a két lap között. Ez pedig hasonló hatást eredményez, mintha egy „mini-DRS-t” működtetnének – részletek itt olvashatók.
Talán az idei eredményeiknek is köszönhető, de Zak Brown McLaren-vezérigazgató nagyon élvezi az idei szezont: szerinte idén sokkal izgalmasabb és érdekesebb az F1, mint az utóbbi években bármikor, beleértve a 2021-es Verstappen-Hamilton csatát is.
A McLarenhez kapcsolódó nyilatkozat még Mark Webberé, Oscar Piastri menedzsere ugyanis „világklasszisnak” minősítette védence bakui győzelmet eredményező produkcióját, és úgy látja, a fiatal pilóta megérkezett az élmezőnybe.
Már tavaly Barcelonában félrement a Red Bull
Míg a McLaren szárnyal, a Red Bull továbbra is szenved. Viszont Christian Horner szerint talán rátaláltak arra, hogy hol mentek félre: „A fejlesztési lépéseket visszakövetve az derült ki, hogy az első hibát még tavaly, a 2023-as Spanyol Nagydíjon követtük el az akkor hozott padlólemezzel. Ez volt az a futam, amikor Checo problémái kezdődtek az autóval, de mivel Max továbbra is nyert, így nem vettük annyira komolyan” – magyarázta a csapatfőnök.
Horner amúgy arról is beszélt, hogy mivel mostantól ők az üldözők – legalábbis a konstruktőri harcban –, támadó szellemben fognak dolgozni, és egyúttal azt is tisztázta, hogy náluk nem kérdés, mi a csapatsorrend: „Van egy pilótánk, aki a világbajnoki címért harcol, és ez egy csapatsport. Szóval nagyon egyértelmű, hogy Checo dolga az, hogy támogassa Maxot az év végéig.”
Ennek kapcsán a Red Bull-vezér picit próbálta is destabilizálni a McLarent, ahol szerinte Piastri szereplése nehézségeket okozhat: „Futamokat nyer és nagyon jó teljesítményt nyújt. Ez néha fejfájást tud okozni…”
Ralf Schumacher viszont a Red Bull esélyei kapcsán fogalmazott borúlátóan: szerinte az energiaitalosok számára jelenlegi formájukban csak a harmadik hely lehet a realitás a csapatértékelésben.
Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint pedig Max Verstappen hozzáállása is megváltozott: „Az utóbbi pár futamon Max nagyon lehangoltnak hangzik, mintha nem is izgatná a futam. Nem is küzd olyan keményen. Még a rádióban is ritkán halljuk, valami megváltozott” – fogalmazott.
Leclerc nem érti, a Mercedes nem optimista
Charles Leclerc arról beszélt, nem tudja, hova tűnt az előnye a bokszkiállás során Bakuban: hat másodpercről másfélre olvadt a fórja Piastrival szemben, ezért a Ferrari F1-es pilótája szerint ki kell elemezniük, mi történt.
Eközben a Mercedesnél nem áltatják magukat a bakui dobogó után: Toto Wolff csapatfőnök szerint igazából már csak két helyszín lehet olyan idén, amely az előző évek tapasztalatai alapján kedvezhet nekik – részletek itt.
Wolff emellett arról is beszélt, miért nem szálltak harcba Adrian Newey-ért: James [Allison, technikai igazgató – a szerk.] és én alaposan átbeszéltük, és arra a következtetésre jutottunk, hogy a jelenlegi struktúrában hiszünk, és azzal akarjuk folytatni. Úgyhogy bár nagyon tiszteljük Newey-t, passzoltuk ezt, mert hiszünk jelenleg a csapatunkban.”
Perez apja rosszul lett, dolgozóival tárgyal a Renault-vezér
A mexikói El Heraldo lap szerint a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után eszméletlen állapotban találták otthona fürdőszobájában Antonio Perezt, Sergio Perez édesapját. A 65 éves mexikóit azonnal kórházba szállították, ahol az értesülések szerint azt állapították meg nála, hogy a tünetei szívinfarktusra utalnak – bővebben ide kattintva.
Az Alpine dolgozóinak a társadalmi és gazdasági tanácsukon keresztül találkozót kértek Luca de Meo Renault-vezérigazgatótól, hogy megvitassák a terveket, miszerint bezárnák az F1-es motorrészleget. A tanács kedden közleményben jelezte: De Meo belement a találkozóba, amelyre most pénteken, szeptember 20-án kerül sor.
Negyedik DRS-zónával jön az F1-es Szingapúri Nagydíj
A hétvégi versenynek otthont adó szingapúri pálya utcai jellegéből adódóan azok közé tartozik, amelyen hagyományosan nehéz előzni. Annak érdekében, hogy még egy plusz lehetőség nyíljon a versenyzők számára, az FIA az idei futamra egy negyedik zónát is kijelölt, amely a 14-es és 16-os kanyarok között található – a részletek itt olvashatók.
Végezetül pedig ha kedd, akkor természetesen hoztuk az előttünk álló hétvége teljes menetrendjét az F1-es Szingapúri Nagydíj, a MotoGP második misanói fordulójának és minden további fontos versenynek a legfontosabb időpontjaival.