DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Leclerc nem tudja, hova tűnt a kerékcsere előtti előnye

Hat másodpercről másfélre olvadt a fórja Piastrival szemben a bokszkiállás után: a Ferrari F1-es pilótája szerint ki kell elemezniük, mi történt.

A Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első etapjában úgy tűnt, Charles Leclerc jó úton halad afelé, hogy végre győzelemre váltsa a bakui pole-ját. A bokszkiállása után azonban a hat másodperc körüli előnye másfélre olvadt Oscar Piastrival szemben, aki nemsokára DRS-távolságon belülre került hozzá képest, és egy merész bevetődéssel át is vette tőle a vezetést, amit a monacói már nem tudott visszaszerezni.

f1-leclerc-ferrari-baku



Leclerc maga is elismerte, hogy hiba volt, hogy nem védekezett komolyabban Piastri támadása ellen, mivel azt hitte, hogy könnyedén vissza tudja majd őt előzni. Ez volt az egyik, amit szerinte rosszul mért fel – a másik viszont a bokszkiállás után elolvadó előnyével kapcsolatos, amire a futam után nem is volt konkrét magyarázata a Ferrari versenyzőjének:

„Arra számítottunk, hogy roppant nehéz lesz ma az elévágás egyszerűen azért, mert azt gondoltuk, hogy valamiért rendkívül nehéz lesz bemelegíteni a kemény abroncsokat” – nyilatkozta Leclerc a verseny utáni sajtótájékoztatón.

„Nincs még igazából magyarázatom erre, mert nem merültem el a részletekben. Épp csak kiszálltam az autóból, de meg kell néznünk, hogyan csökkent a különbség hat másodpercről másfélre, mert határozottan nem erre számítottunk. És ez sok.”

f1-leclerc-ferrari-baku-1

„Még egy olyan pályán is az lenne, hiszen ez négy vagy négy és fél másodperc: ez sok köridőveszteség, és nem pontosan tudom az okát, miért és hol buktuk ezt el. Úgyhogy ezt ki kell elemeznünk. De úgy gondolom, egyértelmű lesz ez majd, és gyorsan látni fogjuk, hogy csak könnyebben fel lehetett melegíteni a keményeket vagy valahol máshol veszítettük el ezt az időt.”

Arra a kérdésre, hogy mely pontján változtatna a futamának stratégiai vagy bármilyen szempontból, Leclerc szintén a kerékcseréjét, pontosabban annak időzítését emelte ki, amellyel nagyobb előnyt tudott volna megtartani Piastrival szemben:

„Egy körrel előbb állnék ki. Szerintem ennyi: megpróbálnám megtartani az Oscarral szembeni előnyt, hogy ne legyek nyomás alatt, amikor egy ilyen pályán kell felmelegíteni a gumikat. Sosem akarsz ilyen helyzetbe kerülni. De persze mindig nagyon könnyű utólag változtatni a dolgokat. És ma Oscar és a McLaren jobb munkát végzett, mint én és a Ferrari, és megérdemelték a győzelmet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: