Chrisian Horner leismerte, hogy már tavaly mellényúltak az autó fejlesztésével a Red Bullnál, csak akkor a sikerek és a nagy előny hatására nem tulajdonítottak neki különösebb jelentőséget.
Ugyan Sergio Perez teljesítménye drasztikusan visszaesett, de ezt nem kötötték össze az autó problémáival, és bár a McLaren elindult a jó irányba, de mivel Szingapúrt leszámítva minden futamot megnyertek Max Verstappennel a nyár utáni időszakban is, így nem érezték úgy, hogy nyomás helyeződne rájuk.
„A fejlesztési lépéseket visszakövetve az derült ki, hogy az első hibát még tavaly, a 2023-as Spanyol Nagydíjon követtük el az akkor hozott padlólemezzel. Ez volt az a futam, amikor Checo problémái kezdődtek az autóval, de mivel Max továbbra is nyert, így nem vettük annyira komolyan” – idézi Horner szavait az Auto Motor und Sport.
Ugyan őszre már csökkent a Red Bull előnye tavaly, de még így is elég maradt belőle, és nem érezték azt, hogy rossz irányba mennének – ez az idei év elején is így volt, aztán tavasztól kezdve minden rosszra fordult.
„Nagyon rossz felé indultunk idén Imolában” – erősített rá erre dr. Helmut Marko.
Ez ráadásul egybeesett a riválisok fejlődésével is, Miamiban némi balszerencsével együtt már vereséget szenvedtek, de mivel Kanadában és Barcelonában Verstappen a saját remeklésének, valamint a riválisok hibáinak köszönhetően így is nyerni tudott, még mindig nem kezdtek pánikolni.
A júliusi európai őrület során azonban világossá vált, hogy a probléma valós, az utóbbi futamok pedig könyörtelen ébresztőt fújtak az édes álomból – most viszont már elvesztették vezető helyüket a konstruktőri bajnokságban.
Pierre Wache technikai igazgató szerint a probléma megértésével viszont haladtak – Verstappen autóját azzal rontották el péntekről szombatra, az időmérő előtt, hogy túlkeményítették a hátsó futóművet, ami így túl sokat járt a levegőben.
Perez autója emellett másik hátsó szárnyat kapott, amivel stabilabbá vált, és bár az egyenesekben minimálisan lassabb volt, mint Verstappené, de sokkal kíméletesebben bánt a gumikkal és kiszámíthatóbban lehetett vezetni.
A csapat úgy számol, hogy Szingapúrt még „túl kell élni”, Austinra viszont van esély a megoldásra, vagy legalábbis a probléma valamilyen szintű kezelésére.
Az AMuS információ szerint egyébként a csapatnál elég jelentős a feszültség, bizonyítaniuk kell, hogy Adrian Newey nélkül is meg tudják oldani a problémákat, és emiatt nagy rajtuk a nyomás – bár a hibás lépéseknél Newey is ott volt még, de Marko szerint az útvesztőből ő sokkal hatékonyabban vezetné ki őket, mint a jelenlegi technikai csapat.
Verstappen kritikus kommentjei sem tesznek jót a hangulatnak, állítólag a szombati kritikák nem arattak osztatlan sikert a Red Bullnál, a világbajnok ezért is fogalmazott sokkal kimértebben és finomabban vasárnap, a versenyt követően.