Verstappen címvédése a Red Bull prioritása
Természetesen a fő téma a Formula-1-ben jelenleg a váratlanul nyílttá váló világbajnoki harc a Red Bull és a McLaren, valamint Max Verstappen és Lando Norris között. Ennek kapcsán a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko kimondta: bár a konstruktőri titulusról sem mondtak le, de a prioritás az egyéni cím Verstappennel – a nyilatkozat ide kattintva olvasható.
A Red Bull visszazuhanását egyébként Toto Wolff Mercedes-vezér is furcsának tartja, ugyanakkor megjegyezte: „Nem hiszem, hogy leírhatjuk őket, mert hatalmas csapat és biztos, hogy lesznek jobb futamaik, de az világos, hogy most a McLaren az esélyes a konstruktőri bajnokságban – két pilótával szerzik a pontokat, és azt hiszem, hogy a Red Bull nem erre számított az év elején”.
Christian Horner csapatfőnök eközben arról beszélt, hogy Verstappen keményen dolgozik a mérnökökkel a problémák megoldásán, és Baku előtt szimulátorozni is fog.
A holland esélyeit növeli, hogy bár egy ideje a McLaren tűnik a leggyorsabb autónak, a csapat és Norris is bőven szalasztott el lehetőségeket és szórt el pontokat: ezeket ebben a cikkünkben szedtük össze részletesen és tételesen.
Még a Ferrari is beleszólhat a vb-harcba?
A fókusz persze az eddig említett két csapaton van, pedig a vb-tabella alapján nincs messze tőlük a Ferrari sem – Carlos Sainz pedig kifejezetten bizakodó a monzai tapasztalatok alapján: „Van esély nemcsak arra, hogy idén még több győzelmet arassunk, hanem arra is, hogy harcoljunk a vb-címért. Szerintem ha gyorsak tudunk lenni máshol is, akkor szoros lesz a küzdelem a McLaren és a Red Bull ellen” – mondta a spanyol.
Charles Leclerc Olasz Nagydíjon aratott sikerében abszurd módon az is segített, hogy Norris az első kiállások után elévágott a monacóinak: ezután ugyanis nem nyomta meg túl keményen a második etapjának első köreit a Ferrari pilótája, ami döntőnek bizonyulhatott gumikezelés szempontjából – erről itt írtunk bővebben.
A Ferrari csapatvezetője, Frederic Vasseur eközben annak ellenére is a fejlesztések fontosságát emelte ki, hogy szerinte Monzában nehéz volt leszűrni, hogy működtek-e: „Azt látjuk, hogy az időmérőn hat vagy hét autó is kevesebb, mint egy tizeden belül van egymáshoz képest. Minden egyes fejlesztés különbséget jelenthet” – vélekedett.
Jelenlegi és leendő F1-es újoncok
Több fiatal is bekerült ma a híreink közé, kezdve Andrea Kimi Antonellivel. Nico Rosberg elmélete az, hogy Max Verstappent újra megszerezné 2026-ra a Mercedes F1-es főnöke, így a jövő év egyfajta szétlövés lehet az ifjú olasz és George Russell között, de Wolff állítja: elkötelezettek a párosuk mellett, a hollanddal pedig szünetelnek az egyeztetések.
Franco Colapinto debütálását dicsérte eközben James Vowles: „Ha az időmérő tényleg a tervek szerint alakul – és csak az átláthatóság kedvéért mondom: bőven egy tizeden belül volt Alexhez, ahogy átment a 7-es kanyaron, vagyis nagyon-nagyon közel –, akkor vasárnap valószínűleg esélye lett volna harcba szállni a pontokért. Ez pedig fantasztikus első alkalommal egy adott autóval.”
A Red Bull két csapatának egyik ülésére esélyes Liam Lawson pedig dupla műszakot teljesített a Pirelli monzai gumitesztjén: kedden még a Red Bull, szerdán pedig már a Visa Cash App RB autójával körözött. Ma amúgy nem volt zökkenőmentes a napja: az éjszakai esőzések okán délelőtt még nedves volt az aszfalt, délután viszont előkerültek a slickek – ám 76 kör megtétele után műszaki gondok félbeszakították Lawsonék munkáját.
A Pirelli amúgy Fioranóban is tesztelt: a mesterséges locsolórendszerrel ellátott pályán az esős abroncsokat próbálgatták a Ferrari és Oliver Bearman segítségével.
Videó: Magnussen a hatodik eltiltott az F1-ben
Végezetül ajánljuk figyelmetekbe YouTube-csatornánkon megjelent legújabb kisvideónkat, amelyben sorra vettük, kiket tiltottak el eddig az F1-ben, milyen történelemre tekint vissza az, ami most Kevin Magnussennel történt: