A Red Bull számára mélypontot jelentő, csupán egy hatodik és nyolcadik hellyel záruló Formula-1-es Olasz Nagydíj tovább olvadt mindkét világbajnoki értékelésben a címvédők előnye: noha Max Verstappen még 62 ponttal vezet Lando Norris előtt, elméletben még az sem ledolgozhatatlan, a konstruktőröknél viszont már csak nyolc egység a McLaren hátránya az energiaitalosokkal szemben.
A bikák F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko az OE24-nek nyilatkozva beszélt arról, hogy Verstappen vb-elsősége is veszélybe kerülhet, hiába tűnik megnyugtatónak a fórja a tabellán:
„A teljesítményünk hiánya ellenére Max még mindig 62 ponttal vezet. De ez a vezetés gyorsan elolvadhat, ha így folytatjuk. Ha nem adunk neki egy vezethető autó, és ilyen teljesítményt nyújtunk még párszor, akkor bármi elképzelhető.”
Arra a kérdésre, hogy megmenthető-e még a konstruktőri világbajnoki cím úgy, hogy a riporter megfogalmazása szerint a csapattárs Sergio Perez „sokkal rosszabb” versenyző, Marko kifejtette, hogy mi a Red Bull számára az elsődleges cél: „Checo nem rossz, csak lassabb. De a prioritás természetesen, hogy Max megnyerje a versenyzők világbajnokságát.”
Horner-ügy és Newey-távozás
Amikor felvetették Markónak, hogy a Red Bull formahanyatlása mennyire köszönhető esetleg az idény eleji csapaton belüli zűrzavaros időszaknak, amikor Christian Horner csapatfőnök ellen zajlott belső vizsgálat egy munkavállaló panasza miatt, így felelt a 81 éves szakember:
„Egyértelmű, hogy az ilyesmi nem segít. De végső soron ez nem áll közvetlen kapcsolatban a technikai problémáinkkal, hanem inkább a fontos emberek távozásával. Ha egyes munkavállalók váltani akarnak, és kapnak is ajánlatot vagy lehetőséget, akkor le fognak csapni rá.”
Marko egyébként a SpeedWeek hasábjain azt is cáfolta, hogy Newey távozásának köze lenne a nehézségeikhez: „Ez nem igaz, mivel Newey már tavasszal sem volt érintett a versenygéppel kapcsolatos összes részletben. Persze azt nem tagadhatjuk, hogy Newey az Newey, óriási tapasztalattal rendelkező szakember, és ez mindig megkülönböztette őt. De a gondjaik máshonnan erednek.”
A tanácsadó Verstappen jövőjével kapcsolatban is kapott kérdéseket, de Marko csak annyit erősített, hogy 2025-ben biztosan a Red Bull pilótája lesz a hivatalosan 2028 végéig szerződéssel rendelkező holland, 2026 viszont „még nagyon messze van”, és „jelenleg teljes mértékben a 2024-es világbajnokságra fókuszálunk”.