A hétfői nap végén érkezett a legérdekesebb, egyelőre sajtóértesüléseken alapuló hír. Eszerint a motorrészleg bezárásával csökkentheti F1-es kiadásait a Renault Csoport: ebben az esetben mielőbb leállítják a 2026-os programot, és két év múlva már új partnerrel szerepelnek. Ügyfélcsapattá válhat az Alpine? Melyik motorgyártóval szövetkezhetnek? Részletek ide kattintva.
Szintén sajtóhír: Olasz lapértesülések szerint a Scuderia már a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjon beveti a Silverstone-ra tervezett csomag fő elemét, az új padlólemezt. Ez a fejlesztés egy körön két tizedmásodpercet hozhat az SF-24-nek. Bővebben a hírről itt írtunk.
Pilótapiac: Bearman, Bottas, Ocon-utód
A brit sajtó szerint már alá is írta szerződését a Haas csapattal Oliver Bearman, aki az első évben 350 ezer dollárt kereshet. A 19 éves pilóta hétvégén újabb szabadedzést teljesít a Spanyol Nagydíjon. Részletek.
Valtteri Bottas gyorsan döntene 2025-ről, de szerződése még nincsen – azt tekintve azonban optimista, hogy végül talál magának helyet a jövő évi rajtrácson. „Magabiztos vagyok, hogy ülést fogok kapni. De nyilvánvaló, hogy ebben a sportban semmi sem száz százalékig biztos, amíg nem írtál alá. Ám ahogyan a jelen helyzet áll, nem aggódom” – mondta a finn, aki a nyári szünetig zárná le az ügyet.
Az Alpine F1-es főnöke, Bruno Famin elárulta, mi a legfontosabb kritérium a versenyzőik számára. Elismerte: Jack Doohan az egyik opció.
Túlsúlyos autók és Ocon jegyzetfüzete
Az autók tömege több nyilatkozatban is visszaköszönt ma: Alex Albon arról beszélt, a Williams év eleji szenvedését főleg a túlsúly okozta, de nem beszélhetett erről, eközben Max Verstappen szerint 100-150 kilogrammos csökkentésre lenne szükség 2026-tól, ám ennyit lefaragni lehetetlen.
Emellett Esteban Ocon elárulta, milyen szokást vett át Lewis Hamiltontól a Mercedesnél tartalékpilótaként töltött év során, egy nyilatkozatot pedig a Le Mans-i 24 órás kapcsán hoztunk: az izgalmakat a teljesítmény-kiegyenlítés miatt kicsit mesterkéltnek érzi a Toyotával ötödik helyet szerző Sebastien Buemi. Le Mans-nál maradva a Ferrari olyan bravúrt ért el, ami utoljára 1934-ben fordult elő: 90 évet kellett várni arra, hogy ugyanaz a márka nyerje a Monacói Nagydíjat és a 24 órást.
Mennyire kell komolyan venni Antonellit, miért szólogat be a Red Bullnak a McLaren, mit csinál az FIA, mi történik Sainz és Ricciardo körül, milyen volt az idei Le Mans? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ, ezekkel a hírekkel foglalkozik Pitwall című heti műsorunk legfrissebb adása. A nap zárásaként érdemes meghallgatni!