DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Albon nem beszélhetett a túlsúlyos Williamsről

A thai-brit F1-es elárulta: az év eleji szenvedésüket nagyrészt az autójuk túlsúlya okozta – amelyből szerinte még mostanra is maradt jócskán.

A tavalyi konstruktőri hetedik helyezés után nagyot zuhant vissza a 2024-es Formula-1-es szezonra a Williams, amelynek a Monacói Nagydíjig kellett várnia az első pontokra.

Néhány héttel korábban James Vowles csapatfőnök szokatlanul őszintén bevallotta: a küszködésüket nagyrészt az okozta, hogy hiába könnyítettek a tél során a karosszérián, az FW46-os még mindig jócskán a minimum súlyhatár fölött volt, emiatt körönként négy-öt tizedet buktak. Az Imolában bevetetett új padlólemez és egyéb fejlesztések révén aztán részben javult a helyzet.

f1-albon-vowles-williams



Vowles azt is elmondta annak idején, hogy arra kérte Alexander Albont is, hogy ne beszéljenek a súlyproblémáikról. Most maga a thai-brit pilóta árulta el, hogy olykor nehezére esett, hogy ne mondja ki, hogy ez okozza a nehézségeiket:

„Nehéz volt, mert folyamatosan kérdeztetek róla, hogy mi a különbség a tavalyi autóhoz képest, és azt mondtam, hogy jobb, de közben a 19-20. helyeken mentünk. Kicsit az ajkamba is kellett harapnom, hogy ne mondjam el, de nagyrészt ennek volt köszönhető. Vannak még dolgok az autónkon, amelyeken javítanunk kell, de mindig nehéz volt válaszolni ezekre a kérdésekre.”

 

Csak jobb pályák vagy segít az új hátsó szárny?

Az imolai csomagot követő két verseny közül Monacóban Albon befért a pontszerzők közé, és a Kanadai Nagydíjon is úton volt felé, amikor a megforgó Carlos Sainz autója eltalálta. A versenyző szerint árnyalja a helyzet megítélhetőségét, hogy ezeken a pályákon kevésbé számít az autó tömege – merthogy még mindig a minimumérték fölött vannak:

f1-albon-williams-kanada

„Még mindig túlsúlyosak vagyunk, méghozzá jócskán. Úgy gondolom, Monaco a legkevésbé érzékeny a súlyra, Kanada pedig a negyedik legkevésbé, úgyhogy ezek jó pályák ilyen szempontból. Barcelona pont az ellenkezője, úgyhogy ki kell ezekből hoznunk a legtöbbet, amíg meg nem szabadulunk a tömegtől. Nagyon hajtunk azért, hogy ez még a szezon vége előtt megtörténjen, de kemény lesz.”

A Williams Monacóban egy nagyobb leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat is bevetett, amely Barcelonában is segíthet Albonékon, bár maga a pilóta nem vár csodákat a most hétvégén esedékes F1-es Spanyol Nagydíjon:

„Nem számítok varázslatra, csak azt remélem, hogy olyan autónk lehet, amely valamelyest konzisztensebb. Barcelona az egyik legrosszabb pályánk szokott lenni. Tudom, hogy sok helyszínről mondjuk ezt, de ez tényleg a legrosszabbak között van. Érdeklődve várom, hogy meglássuk, hogy most már rendben leszünk-e vagy akár talán jók is leszünk ott.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: