DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 14. vasárnap
F1

Verstappen: 100-150 kilós csökkentés kellene, de…

A tervezett 30 kg-os csökkenést is nehezen megvalósíthatónak érzi, de az F1-es világbajnok szerint még többre lenne szükség ahhoz, hogy elérjék a céljaikat.

Az FIA a legutóbbi Kanadai Nagydíj előtt közzétette a 2026-os technikai szabályok legfontosabb részleteit. Ennek elemei egyből komoly kritikákat váltottak ki a versenyzők és a csapatok irányából is, Nikolas Tombazis, az FIA együléses szakágakért felelős igazgatója azonban jelezte: ezek még nem feltétlenül a végleges előírások, csiszolhatnak még rajtuk.

f1-verstappen-kanada-redbull-1_1



A szabályrendszer egyik fő célkitűzése volt, hogy mozgékonyabbá váljanak az utóbbi időszakban jelentősen megnövekedett méretű és „meghízott” F1-es autók. Ennek érdekében a tengelytáv és a versenygép szélessége is csökkenni fog, a minimum súlyhatárt pedig 30 kg-mal viszik majd lejjebb.

Ez utóbbi kapcsán azonban Fernando Alonso kételyeit fejezte ki amiatt, hogy mivel az erőforrásban jelentősebb lesz az elektromos komponens, az akkumulátor tömegének várható növekedésével valójában még többet kellene faragniuk az autók súlyából. Hasonlóan vélekedett később a Motorsport.com lapnak nyilatkozó Max Verstappen is:

„Nagyon nehéz lesz az alapján, ahogy jelenleg minden van, de meglátjuk. Úgy értem, még most is túlsúlyosak az autók, nem? Szóval az, hogy még 30 kilogrammot faragjanak… természetesen tudom, hogy a dimenziók változnak kicsit, de nem vagyok benne biztos, hogy a 30 kilogramm a tökéletes forgatókönyv.”

f1-verstappen-kanada-redbull-2_1

Verstappen mindezek ellenére úgy érzi, hogy a kijelölt 30 kg-os csökkentéssel sem válna élvezetesebbé a versenyzés: „Legalább 100-150 kilogrammra lenne szükség” – vélekedett a Red Bull regnáló világbajnoka. „Pillanatnyilag mindent figyelembe véve egyértelműen lehetetlen ez. De ennek a motorhoz is köze van, nem igaz? A motorhoz és az akkumulátorhoz… rendkívül nehezek és nagyok.”

„Jelenleg ez egy vágyálom, de egyértelműen erre lenne szükségünk, hogy mozgékonyabbá váljanak az autók, és ezáltal talán kissé szórakoztatóbbá. A biztonsági fejlesztések is rengeteg súlytöbbletet jelentettek, ami nyilván jó, de biztos vagyok benne, hogy tudnánk kicsit másképp csinálni a dolgokat. Ez a megírt szabályoktól függ.”

Verstappen egyébként összességében is kritikus volt a 2026-ra tervezett módosításokkal: szerinte túlságosan bonyolulttá válnak a szabályok, és ironikusan még a Mario Karthoz is hasonlította őket. Mindezekről a múlt heti Pitwallban mi is hosszabban beszéltünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: