Kezdjük azzal, hogy ajánljuk figyelmetekbe hírkibeszélő műsorunk, a Pitwall friss adását, amelyben a Ferrari kétnapos fioranói tesztje, az Andretti miatt indult vizsgálat, Horner és Wolff újabb, ezúttal Brownt is érintő csörtéje, Leclerc mérnökcseréje és az Antonelli-ügy mellett a hétvége számos F1-en kívüli autó-motorsportos eseményét is kiveséztük:
A hétfői nap legfontosabb Formula-1-es hírét a Ferrari szolgáltatta azzal, hogy hivatalosan is bejelentette, hogy az egyaránt a Mercedestől megszerzett Loic Serra és Jerome d’Ambrosio október 1-jétől munkába áll náluk. Serra a karosszériáért felelős mérnöki részleg vezetője lesz, míg a Mercedesnél Toto Wolff jobb kezének tartott D’Ambrosio egyből helyettes csapatfőnök és a versenyzői akadémia vezetője lesz.
Mindeközben fordulat állt be Günther Steiner és a Haas peres ügyeiben: múlt héten a volt F1-es csapatfőnökük perelte be az istállót, mert az arcképét használták, erre most a csapat pereli be őt, mert ő pedig a Haas védjegyeit használta – bővebben itt írtunk erről.
Nemcsak a Ferrari, hanem a Red Bull is újításokkal készül a hétvégi imolai versenyre: Helmut Marko már csak ezért sem tart a McLarentől.
Eközben Zak Brown, a wokingiak elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy az autó és a sztárversenyző is kell a sikerhez: szerinte hat-hét pilóta is világbajnok lenne a mezőnyből a Red Bull-lal, viszont Max Verstappen is csak velük tud révbe érni – a nyilatkozat itt olvasható.
És ha már Red Bull: érdekes ellentmondásba került a csapatfőnök Christian Horner múltkori nyilatkozatával Adrian Newey, aki kifejtette, hogy nagyon is kedveli a szabályváltozásokat.
Mindeközben a másfél évtizede a kémbotrányt a McLarennél megélő mérnök állítja: Horner az egyik oka Newey távozásának. De vajon hova tarthat a szakember? A vele szóba hozott Aston Martin csapatvezetője, Mike Krack némileg kitérő választ adott arról, hogy meg akarják-e szerezni…
A 65 éves tervezőzseni pedig amúgy a hétvégén Monacóban körözött a Historic Grand Prix-n – itt mutattunk videót is minderről, ahogy akcióban terelgeti a Lotusát.
Retro rovatunk friss cikkében a 12 évvel ezelőtti elképesztő Spanyol Nagydíjat elevenítettük fel, amely Pastor Maldonado máig érthetetlen győzelmét hozta a Williams – a videóval fűszerezett múltidézőnk itt olvasható.
Végezetül pedig egy kis MotoGP: a Le Mans-ban dobogóra álló Jorge Martin, Marc Marquez, Francesco Bagnaia értékeléseit hoztuk a futamról, a világbajnoki esélyekről és előbbi két motoros esetén a gyári Ducati 2025-ös üléséért folytatott versenyfutásról.