DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

„Mi hárman vagyunk a legteljesebb versenyzők a MotoGP-ben”

Bagnaia szerint a Le Mans-i dobogósok harcolhatnak majd a vb-címért, Marquez viszont úgy érzi, neki még hiányzik valami. De őt vagy Martin választja-e 2025-re a Ducati?

Újabb parádés versenyt rendeztek a MotoGP-ben: a Francia Nagydíjon az utolsó körig tartó csatát vívott a győzelemért a Jorge Martin, Marc Marquez, Francesco Bagnaia trió. Az elsőséget végül a tökéletes hétvégét produkáló Martin húzta be, aki sokáig Bagnaia mögött motorozott, ám amikor meglátta, hogy Marquez közeledik rájuk, taktikát váltott:

„Tudtam, hogy Marc van mögöttem. Láttam, hogy Di Giannantonio visszaesik, és úgy voltam vele, hogy ’oké, kényelmesen elvagyok itt Pecco mögött’. Még Marc is több mint két másodpercre volt. De aztán csaknem egy másodpercet közelített egyetlen kör alatt” – magyarázta a Pramac Racing versenyzője a The Race szaklap hasábjain.

motogp-martin-bagnaia-marquez



„Ezért tudtam, hogy meg kell csinálnom az előzést és el kell kezdenem húzni a gázt, mert meg fog érkezni, és akkor lehet, hogy csak harmadikként érek célba. Tudtam, hogy közeledik, ezért próbáltam a lehető leggyorsabban megcsinálni a manővert, hogy utána a saját tempót motorozva alakíthassak ki némi előnyt.”

Marquez eközben a sprinthez hasonlóan a 13. helyről indulva lett második. A Gresini spanyolja úgy érzi, jobb esélye lett volna akár a győzelemre is, ha a Fabio di Giannantonio elleni – szerinte szükségtelen – csata során nem veszít időt, így viszont elfáradva érkezett meg két márkatársára:

„Ma nem voltam meggyőződve erről, mert amikor megérkeztem mögéjük, teljesen kimerült voltam. Egész versenyen nyomtam, nem volt idő pihenni, aztán megérkeztem rájuk, és próbáltam támadni. De aztán mondtam magamnak, hogy ’hmm, nem érzem jól magam a motoron’.”

„Azt is láttam, hogy Pecco jó a kigyorsításokon. Ezért nehéz volt támadási pontot találni, főleg mivel jól védekezett a 3-as kanyarban is. De az utolsó körben úgy voltam vele, hogy ott leszek, ha történik valami. Láttam, hogy Pecco nem támadja Martint, ezért jól jöttem ki a 8-as kanyarból, a 9-esben pedig rápróbáltam. Jól meg tudtam fékezni a motort.”

motogp-befuto-lemans

A vezető helyről harmadiknak visszaszoruló Bagnaia, aki szombaton a sprinten egy borzalmas startot követően hamar kiállt – elmondása szerint valami „veszélyesen” nem stimmelt a motorjával, amely egyébként a tartalékgép volt a Q2-es bukását követően –, elismerte, hogy a Marquez által említett szakaszon volt gyenge:

„A 3-as szektor volt a gyenge pontom. Tegnap még az erősségem volt, ma viszont nem voltam erős a 9-es kanyarban, és sok időt veszítettem. Úgyhogy próbáltam a maximumot nyújtani. Az első és a második szektor az enyém volt, de túl sok időt veszítettem a hármasban. Ezen javítanunk kell, de van időnk, és figyelembe véve, hogy a sprintet nem tudtuk teljesíteni, fontos volt, hogy ma célba érjünk.”

 

Hármas versenyfutás a vb-címért?

A Le Mans-i forduló után Martin több mint egy hétvégényi előnnyel vezet Bagnaia előtt, akit viszont két pontra megközelített Marquez, aki így holtversenyben áll a másik gyári Ducatival vasárnap egy büntetést követően negyedikként befutó Enea Bastianinivel. Bagnaia szerint a dobogós eredmények tükrözik a vb-esélyeket is:

motogp

„Szerintem jelenleg mi hárman vagyunk a legteljesebb motorosok a bajnokságban. Mások is elég gyorsak ahhoz, hogy jól teljesítsenek és futamokat nyerjenek. De úgy vélem, hogy tempó és kiegyensúlyozottság tekintetében mi – Jorge jobban – vagyunk a legteljesebb versenyzők, és Jorge jerezi bukása nélkül ott is ugyanez lett volna az első három. Szóval szerintem a bajnokságban többé-kevésbé ilyen lesz a harc.”

Marquez ugyanakkor annak ellenére, hogy Austinban, Jerezben és most is a győzelemért volt harcban, még nem feltétlenül sorolja magát a végső esélyesek közé: „Tudjuk, hogy a bajnokságért való harchoz Pecco és Martin szintjén kell lenni. Minden edzést a top pozíciókban zárnak” – idézi a nyolcszoros vb-győztes szavait a Motorsport.com.

„Mi még… ezen a hétvégén megtanultuk például, hogy pénteken rossz irányba mentünk. Úgyhogy ezt megtanultuk a jövőre nézve. De meg kell értenünk, hogy még valami hiányzik ahhoz, hogy a címért csatázzunk. De rendkívül boldog vagyok, hogy a Ducati két legjobbjával harcolhatok.”

motogp-marquez-martin-lemans-1

De kié lesz a 2025-ös gyári Ducati?

Az, hogy szombaton és vasárnap is Martin és Marquez futott be az első két helyen, azért is pikáns, mert az ülést jelenleg birtokló Bastianini mellett ők vannak még versenyben azért, hogy Bagnaia mellett megkapják a Ducati másik gyári motorját 2025-re – ezt maga Gigi Dall’Igna általános igazgató erősítette meg a hétvége elején azzal a kiegészítéssel, hogy a június eleji hazai nagydíjukig döntést szeretnének hozni.

A vb-éllovas Martin nem egyszer kifejtette már, hogy ha a Ducati nem neki szavaz bizalmat, akkor sem marad semmiképp a Pramacnál (amely kapcsán folyamatosan pletykálják, hogy egyébként tárgyalnak a Yamahával, hogy az ő szatellit csapatukként folytassák), hanem egy másik gyártónál köthet, s ezt a franciaországi sikere után is elismételte:

„Nem hiszem, hogy bármit mutatnom kellene. Ami a jövőmet illeti: ami a következő versenyeken történik, az nem fog rajta változtatni. Ha nyerek, ha bukok, már megtettem, amit kell, és nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel.”

motogp-martin-ducati

„Ugyanaz a versenyző, mint tegnap, mint csütörtökön. Ha dönteniük kell, elég sokból választhatnak, és bármi is lesz, az jó lesz. Nagyon szeretnék a Ducati gyári csapatához menni, de ha valamilyen okból, amit nem ismerünk, nem akarnak engem, akkor másoknak fogom adni a tehetségem.”

Marquez eközben elmondta: tavaly a Hondától távozásakor azért döntött a Gresini Racing mellett, mert a legjobb motorra, a Ducatira akart felülni, hogy lássa, hogy versenyképes-e még. Most, hogy már élvezi a motorozást és versenyképes, mások a prioritásai: „Jövőre egyértelműen meg akarok próbálni a legfrissebb motoron ülni, függetlenül motortól, színektől és motortól. De világos céljaim vannak” – utalt arra a 31 éves versenyző, hogy gyári motort akar, de akár más gyártók is szóba jöhetnek nála.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: