Bő egy héttel ezelőtt a Formula-1-es Miami Nagydíjon idei második vereségét könyvelhette el a Red Bull, amelyhez ugyan szükség volt a biztonsági autós fázis Lando Norris számára tökéletes időzítésére, ugyanakkor a köridőkből az is látszott, hogy amúgy is a fejlesztésekkel telepakolt McLaren volt a leggyorsabb a futamon.
A McLaren tehát tempóból is jobbnak bizonyult a címvédő gárdánál, amelyre a Ferrari is igyekezhet nyomást gyakorolni, hiszen a szezont második erőként kezdő maranellóiaknál a hétvégi hazai nagydíjakon, Imolában debütál az első jelentős évközi fejlesztési csomag, amelyet néhány napja Fioranóban pályára is vittek.
Csakhogy persze a Red Bull sem tétlenkedik: Helmut Marko az OE24-nek nyilatkozva, hogy ők is újításokkal készülnek Imolára – és már csak ezért sem aggódik a Norris által jelentett fenyegetés miatt:
„Nem aggódom, mivel Lando több mint 50 pontos hátrányban van Maxhoz képest. Emellett viszünk fejlesztéseket Imolába, amelyektől sokat várok. De Miami megmutatta, hogy a sportszakmai oldalára kell koncentrálnunk a dolgoknak.”
Nem számított Verstappen padlólemez-sérülése
Ami a Miamiban elszenvedett vereséget illeti: Marko elismerte, hogy valószínűleg abban nemigen játszott szerepet, hogy Verstappen autóján megsérült a padlólemez, miután a holland eltalálta az egyik bóját.
„Egyszerűen csak túl lassúak voltunk. Max is úgy hiszi, hogy nem volt annyira súlyos. A tény az, hogy lassabbak voltunk a McLarennél” – fogalmazott a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója. „Norrisnak nehéz volt ledolgoznia a hátrányát Maxszal szemben, és előzni is roppant nehéz Miamiban.”
Viszont tartani kell tőle, hogy Lando még veszélyesebbé fog válni a pályán, hiszen lekerült a nyomás róla” – tette hozzá Marko.