Közeleg az F1-es Ausztrál Nagydíj, melynek teljes menetrendjét ide kattintva találhatják meg kedves olvasóink, s melyen reményei szerint Carlos Sainz is rajthoz állhat majd. A Ferrari spanyol versenyzője, aki másfél hete vakbélműtéten esett át, elutazott Melbourne-be, de csak csütörtökön dől el, hogy részt is vehet-e a versenyhétvégén.
Az Ausztrál Nagydíjat beharangozó videónk itt látható:
A Red Bullt üldöző csapatok gőzerővel készülnek arra, hogy faragjanak a lemaradásukon: a Ferrari első körben Suzukában, majd később Imolában szeretne fejlesztéseket bevetni, elsősorban a leszorítóerő növelésére, míg a Mercedesnél a gyors kanyarokban mutatott gyenge teljesítményen akarnak mielőbb javítani.
A Günther Steiner megfogalmazása szerint kettészakadt F1-es mezőny második felébe tartozó Sauber pedig máris változtat, igaz nem az autón, hanem a csapat nevén: a korábbi terveknek megfelelően Ausztráliában nem a Stake, hanem kizárólag a Kick lesz a svájci istálló névadó szponzora a szerencsejátékok reklámozását illető korlátozások miatt.
A Sauber párosa is a „jelöltek” között szerepel legújabb szavazásunkon: arra kértük olvasóinkat, válasszák ki az F1 jelenlegi leggyengébb pilótapárosát, s a VCARB kettőse szintén szerepel felsorolásunkban, az egyelőre gyengélkedő ausztrál versenyzőjük, Daniel Ricciardo talán már azért küzd, hogy egyáltalán folytathassa F1-es karrierjét.
A kontinensnyi országhoz szorosan kötődő Valtteri Bottas számára szintén a lét a tét, legalábbis az F1-ben, de a finn versenyző abban bízik, hogy ha jelenlegi munkaadója nem is számol vele a jövőben, a pilótapiac tartogat számára lehetőségeket.
Bottas emellett Fernando Alonso életkorával is tréfálkozott egy keveset – mondván, ha a spanyol 65 évesen itt lehet, akkor még neki is van pár jó éve –, aki volt csapata, az Alpine gyenge szereplésén kesergett. Mint elmondta, mindig szeretettel gondol az enstone-i istállóra, és nehezére esik a hanyatló formájukat látni.
Esteban Ocon szintén keserű hangot ütött meg, amikor egy podcastben karrierje két legfájdalmasabb állomását idézte fel: egyrészt a csalódottságot, amit akkor érzett, amikor az általa legyőzött Max Verstappen az F1-be került, ő pedig nem, másrészt pedig azt, amikor két szék közt a padlóra esve kénytelen volt beérni egy tartalékpilótai szereppel.
Ma se maradunk Red Bull-sztori nélkül: a német Bild értesülései szerint egy családtagja személyében „kémet” küldött a cég osztrák részlegébe Chalerm Yoovidhya, és a Massa-ügyben is van fejlemény, hiszen megszólalt 2008 világbajnoki ezüstérmese, aki úgy érzi, hogy megnyerheti a sportág vezetése ellen indított ügyét.
Ma hír az is, hogy az F2 megnyerése óta először kapott versenyzői szerződést az Aston Martin tartalékosa, Felipe Drugovich, végül pedig ha valaki nem csak hajnalban szeretne autóversenyt nézni a hétvégén, annak jó szívvel ajánljuk az IndyCar különleges, bajnokságon kívüli fordulóját, melyet a kaliforniai Thermal Club versenypályáján rendeznek!