A szezon első két versenyhétvégéjén a Mercedes F1-es csapata messze elmaradt saját várakozásaiktól, Dzsiddában nagyjából az erősorrend ötödik helyére lehetett sorolni őket, amiért mindenekelőtt a nagy sebességű kanyarokban nyújtott gyenge teljesítmény tehető felelőssé – a szaúd-arábiai versenyen egyes kanyarokban még az Alpine-nál is lassabbak voltak.
Ennek fényében nem meglepő, hogy Toto Wolff csapatfőnök a melbourne-i hétvége előtt ezt a területet emelte ki az elmúlt időszak fejlesztései kapcsán: „Dzsidda óta keményen dolgozunk az első két futam tanulságait felhasználva. Biztató látni a W15-ben rejlő potenciált, de vannak olyan területek is, amelyeken egyértelműen javítani kell.”
„Versenyképesnek tűntünk az alacsony és közepes sebességű kanyarokban, de a nagy sebességűek eddig a gyenge pontot jelentették a számunkra” – mondta az osztrák csapatvezető, majd így folytatta: „Keményen dolgoztunk azon, hogy megértsük, miért nem tükrözi a teljesítményünk az elvárásainkat. Ennek javítása az egyik fő célunk.”
„Reméljük, hogy Melbourne-re sikerül némi kezdeti előrelépést elérnünk, és ez a munka fogja irányítani a fejlődésünket az előttünk álló hetekben. Nagyszerű érezni a gyárakat átható energiát és elszántságot, miközben azon dolgozunk, hogy kiaknázzuk az autóban rejlő potenciált.”
A Mercedes csapatfőnöke úgy érzi, hogy Szahírban és Dzsiddában is több pontot szerezhettek volna, mint a két helyszínen együttesen begyűjtött 26 egység – amivel jelenleg csak a konstruktőri értékelés negyedik helyén állnak: „Bahreinben és Szaúd-Arábiában is pontokat hagytunk az asztalon.”
„Mindkét hétvégét erősen kezdtük, a szokásos edzésprogramunkat futottuk, de nem tudtuk beváltani a kezdeti ígéreteket. Mivel az üldözők ilyen közel vannak egymáshoz, minden hétvégén kulcsfontosságú az autónkban rejlő potenciál maximalizálása” – mondta Wolff, majd röviden méltatta az ausztrál helyszínt és a szurkolókat.