A nap legfontosabb híre természetesen az, hogy Max Verstappen szerezte meg a pole-pozíciót az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj vasárnapi futamára, miután az érkező vihar miatt megszakították az időmérő edzést, így a Q3-ban végül elmaradtak a második próbálkozások. Verstappen mögött Charles Leclerc-é lett a második rajthely, a második sort komoly meglepetésre a két Aston Martin szerezte meg Lance Stroll, Fernando Alonso sorrendben, a harmadikat a két Mercedes vitte el, és utánuk következtek az elsőre hibázók: Lando Norris, Carlos Sainz, Sergio Perez és Oscar Piastri. Az összefoglaló itt olvasható!
Perez egyébként nem hibázott, őt Piastri hibája fosztotta meg a jó helyezéstől, mert pont az ausztrál után jött a pályán, és utóbbi kicsúszása miatt időt veszített. A mexikói frusztrált is volt a kvalifikáció után, itt írtuk meg, hogy mit mondott!
Szintén feldúltan értékelt Lando Norris, aki szerint a McLaren most a pole-ra is alkalmas autó volt, de egyszerűen nem tudták megcsinálni a végét, így újabb csalódást keltő időmérőn vannak túl. Nyilatkozata itt olvasható!
Nem volt túl boldog az ötödik helyével Lewis Hamilton sem, aki szerint ez a pozíció sosem adhat okot elégedettségre, ráadásul ő úgy érzi, hogy a Mercedes alapvetően hátrányban is van a többiekhez képest a tempó terén. George Russell bizakodóbb a versenytempót illetően, szerinte bármi elképzelhető a két-három bokszkiállásos vasárnapi nagydíjon.
Viszont több órával az időmérő után érkezett a hír, hogy Russellt és a két Alpine-versenyzőt is megbüntették a bokszutca kijárati szakaszánál történt feltartásokért: részletek ide kattintva.
Aki elégedett lehet, az természetesen az Aston és főleg Stroll, aki Zandvoort óta a Q1-ből sem jutott ki az időmérőkön, idén harmadszor győzte le Alonsót és idei legjobb kvalifikációs eredményét teljesítette. Nem ragozta azért túl a helyzetet, de kiemelte, hogy az utóbbi két hétvége után óriási szüksége volt erre a produkcióra a csapatnak, még ha az említettek miatt némi szerencse is kellett a második sorukhoz.
Charles Leclerc az időjárásról beszélt, még életében nem látott ilyet, mint ami Interlagosban egyik pillanatról a másikra történt, és annyira rossznak érezte a körét, hogy meg is akarta szakítani és kimenni a bokszba, de végül a pályán maradt, és jól tette, mert második helyet ért a tempója. A versenytempóról nem tudott mit mondani, de jó helyzetből rajtolhat, talán nem kell számolni az esővel sem, az első sorból mindenképpen pozitívan áll a futamhoz.
Verstappen pedig ugyan megszerzett egy újabb pole-t, de ő is elégedetlen volt a körével a már trükkössé váló körülmények között, és ő szoros versenyt vár annak ellenére, hogy az élről indulhat.
A durván lecsapó vihar egyébként beszakította az utolsó kanyar tribünjének tetejét, komoly károkat okozott, szerencsére személyi sérülés nem történt, de a pilóták maguk is nehezen hitték el, hogy milyen természeti jelenséget tapasztalnak meg, Russell például még az interjúja alatt is hüledezve figyelte a villámokat.
A hétvége egyetlen szabadedzésén egyébként a Ferrari volt a leggyorsabb még az időmérő előtt, annak eredménye és összefoglalója itt megtekinthető!
A másik fontos hír az, hogy Interlagos hosszabbított az F1-gyel: az új szerződés értelmében 2030-ig biztosan lesz nagydíj Brazíliában, így további öt évre biztosították a helyüket a versenynaptárban. Részletek ide kattintva!
Érdekes fejlemény volt, hogy Sergio Perez arra számít, hogy Max Verstappen segíteni fogja majd őt az egyéni második hely megszerzésében, holott a holland csütörtökön világosan kimondta, hogy ezt nem fogja megtenni. Perez úgy fogalmazott, hogy ha úgy alakul a szituáció, akkor biztos benne, hogy számíthat majd Verstappen segítségére.
Folytatódott az egész évet meghatározó két történet: egyrészt Michael Andretti a Bloomberg Originals videójában elismerte, hogy nem számított ekkora ellenállásra az F1 szereplői részéről, de úgy érzi, ennek nagy része abból ered, hogy nem bíznak a képességeikben, ők viszont bizonyítani fogják a súlyukat.
Másrészt természetesen Felipe Massa is megszólalt, és arról beszélt, hogy miben más az ő ügye más F1-es botrányokhoz képest. „Szerintem nagyon fontos, hogy az emberek megértsék, hogy az én esetemben manipulációról volt szó. Az én esetemben vizsgálták is a manipulált versenyt. A többi eset talán bírósági vagy sportszakmai volt. Ha arról beszélünk, hogy ha én nyerek, akkor Damon Hill is megnyer egy ügyet, Ayrton Senna is az Alain Prost elleni csata kapcsán, vagy Lewis 2021-ben…De ez az eset más. Ezeknél olyanról beszélünk, hogy az egyik kilökte a másikat, mint Senna és Prost vagy akár Hillnél. Úgyhogy az más. Ilyesmi előfordul a sportban, más sportokban is, de manipuláció… az nem”– mondta a brazil.
Toyota-pole, Michelisz 8.
Két másik sorozat is fontos versenyt rendez ezen a hétvégén. Egyrészt a WEC bahreini 8 órás szezonzárójára kerül sor, ennek megtartották az időmérőjét, amelyen a listavezető #8-as Toyota szerezte meg a pole-t Brendon Hartley-val, fél másodperccel megelőzve a #7-es testvérautót és Kamui Kobayashit. A második sorba a Cadillac és a Porsche állhat majd fel, a két Ferrari csak a harmadik sort szerezte meg. Az LMP2-ben a United Autosportsé, a GTE-ben pedig az Iron Dames női egységéé a pole-pozíció.
Másrészt többhónapos szünet után visszatért a TCR Világsorozat, amelyben Michelisz Norbert is versenyez. A mezőny most Ausztráliában van, ahol az első futamon Michelisz a 8. helyről rajtolva végül 8. is lett, miután szép felzárkózást mutatott be egy piros zászlós megszakítás után. Szombaton rendezik a sorozat két további futamát, míg a WEC 8 órása szintén szombaton, délben kezdődik majd.
A teljes szombati-vasárnapi, F1-es és nem F1-es menetrend ezen a linken megtekinthető!
Végezetül pedig FormulaPlusz rovatunk legfrissebb cikkét ajánljuk: Strommer Benjamin kollégánk az elektromos tűz botránya miatt megszakított WRX-szezont, a kialakult helyzetet értékelte, írása ezen a linken megtekinthető!
Illetve még egy kis reklám: már rendelhető 2024-es F1-es falinaptárunk a nagydíjak időpontjaival, részletek ezen a linken!