Kezdjünk egy kis MotoGP-vel! Alig néhány nappal az Indiai GP után már Motegiben, a Japán Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délutáni tréningnek volt tétje, hiszen az döntött a Q2-be jutásról.
Elképesztő történetről számolt be az olasz Gazzetta, s nyomán számos más lap: a Japán Nagydíj pénteki napján Lewis Hamilton mögött egy tévéinterjúban feltűnt egy QR-kód, melynek segítségével italt lehet rendelni a Mercedes hospitalityben, s élelmes rajongók kaptak az alkalmon, s elárasztották rendelésekkel a kiszolgáló személyzetet.
Mexikóban a két pénteki szabadedzésen a C4-es abroncs egy új változatát próbálhatják ki az istállók és a versenyzők. Ezzel már 2024-et tartja szem előtt a Pirelli, amely két extra szettet biztosít ezekből az alakulatoknak pilótánként. Nem ez lesz az első kísérleti gumi, amelyet kipróbál a gyártó az elmúlt hetekben: a Japán Nagydíjon a C2-es keverékből teszteltek egy új verziót, amely azonban a Pirelli elmondása szerint sem nyújtotta a várt több tapadást.
Közel 53 millió angol fontos veszteséget jegyzett az Aston Martin Formula-1-es alakulata a 2022-es évad során – derült ki az istálló friss beszámolójából. Ez csaknem 10 milliós növekedést jelent az azt megelőző szezonhoz képest. Mindezt annak ellenére, hogy a pénzdíjak és a szponzoriációk révén 32 millió fonttal nőtt a forgalma az Astonnak, csakhogy hasonló mértékben emelkedtek a versenyzés költségei: 107 millió fontról 152 millióra.
Ugyan a jelenlegi szabályok értelmében nem kaphatnak teljesítményfejlesztést az F1-es motorok, de megbízhatósági javításokat igen, ezekből pedig minden esetben teljesítmény is születik, így teljesen azért nem tudták befagyasztani a fejlesztéseket. A Honda főnöke, Koji Watanabe pedig ki is mondta a De Telegraafnak, hogy további fejlesztések érkeznek a japánok erőforrásához 2024-re.
Sergio Perez úgy érzi, az idei F1-es szezon elején is azért harcolt, csak aztán egyre kevésbé passzolt hozzá a Red Bull, s így kijött Verstappen fő erőssége.
Zak Brown és Andrea Stella szerint is elkapható még az F1-es konstruktőri negyedik helyért zajló csatában az Aston, ahol szintén kemény harcra számítanak.
Jól érzi magát az F1-es autóban, elégedett a mérnökökkel végzett munkájával, de van még egy terület, ahol fejlődni kell a spanyol szerint. Sainz most érzi magát legjobban a Ferrarinál.
„Persze, hogy fáj” - Újra szerződést kapott Nyck de Vries, aki szerint idő kellett neki a helyzete értékeléséhez, de újra érzi a motivációt, és versenyezni akar.
Lewis Hamilton cáfolta Toto Wolff azon szavait, melyek szerint a szezon végén az egész W14-est ki fogják dobni a kukába. A hétszeres világbajnok szerint az idei autójuk is egyfajta mestermű.
Charles Leclerc szerint a Ferrari talált valamit, ami javukra billentheti majd a mérleg nyelvét a Mercedesszel szemben a konstruktőri második helyért folytatott csatában.
Hihetetlen fejlődésen ment keresztül a Formula-1 biztonsága, mind a pályákat, mind az autókat tekintve. Sorra vettük a legfontosabb intézkedéseket.