Újra versenyszezonra készül Nyck de Vries: az AlphaTauriból tíz F1-es futam után kitett holland pilótát a héten bejelentette a Mahindra Formula–E-csapata, így De Vries visszatér abba a bajnokságba, ahol korábban komoly sikereket ért el.
De Vries utoljára még júliusban versenyzett, a Brit Nagydíj jelentette számára a végállomást a száguldó cirkuszban, a Magyar Nagydíjra már beültették a helyére Daniel Ricciardót, és végül a Holland Nagydíjra sem őt hívták vissza az ausztrál sérülése után, hanem Liam Lawson kapott lehetőséget.
A pilóta az utóbbi hónapokat az értékeléssel töltötte, átgondolta, hogy hol tart a karrierjében, hogy mi várhat rá, mik lehetnek a reális céljai, illetve hogy milyen lehetőségei vannak – a hírek szerint sok megkeresést kapott különböző szériák különböző csapataitól, végül a Mahindra ajánlatát fogadta el.
„Nyilvánvalóan fáj, hogy idő előtt ért véget” – mondta De Vries az F1-es pályafutásáról a The Race-nek.
„Ez egy olyan dolog volt, amiről évek óta álmodtam, de személy szerint úgy látom, hogy az életben különböző fázisokon, különböző fejezeteken esünk át. Az élet nem egy cél, hanem egy út. Ha így nézzük, az segít az újrakezdésben és az előretekintésben. Ahogy mondtam, ez most egy új fejezet, izgatott vagyok miatta, és már alig várom” – tette hozzá a holland.
„Szerintem emberi dolog, hogy ilyenkor tartunk egy kis szünetet, kicsit átgondoljuk, ami történt, hogy hol tartunk, és hogy hova akarunk eljutni. Szerintem elég időm volt értékelni a történteket, újraindítani magam és már előretekintsek. Tényleg izgatott vagyok, és szó szerint érzem a friss motivációt, hogy újra versenyezhessek és azt csinálhassam, amit a legjobban szeretek.”
A Toyota és a WEC nincs kizárva
Korábban mi is beszámoltunk már arról, hogy bár a Formula–E-re jó esély van De Vries esetében, de a WEC is benne lehet a pakliban emellett.
Az Autosport írt róla, hogy 2022-es tartalékpilóta-szerződése után 2023-ra alá is írt már a japán gyártó #7-es számú hypercarjába a holland, de a szerződésében volt egy F1-es kilépési záradék, ami érvényre jutott, amint az AlphaTaurinál lehetőséget kapott.
A Toyotánál viszont így ismét szóba kerülhet, és az Autosport szerint ez meg is fog történni. Eredetileg az argentin Jose Maria Lopez helyét kapta volna meg, de az AlphaTauri-kontraktus után Lopezzel egy évet hosszabbítottak még a japánok.
A távozás előtt álló Lopez nem adott egyértelmű választ a kérdésre, csak annyit mondott, hogy még nem dőlt el a sorsa, és bár ő szeretne maradni, de már nem 20 éves – olyannyira nem, hogy idén töltötte be a 40-et.
De Vries így Mike Conway és Kamui Kobayashi csapattársa lehetne, amely egység jelenleg, egy futammal a vége előtt 15 pontos hátrányban van a bajnoki éllovas testvérautóhoz képest.