Hat versennyel (és három sprinttel) a szezon vége előtt húszpontos lemaradásban van a Ferrari a Mercedeshez képest, azonban az elmúlt három versenyhétvégén közelebb léptek az olaszok a németekhez.
A Scuderia legfőbb gyengesége a gumikopással és ezáltal az autóból kihozható versenytempóval volt, ám a nyári szünetet követő zandvvoorti hétvégén talált valamit a Ferrari, amivel a két pilóta közül ugyan Carlos Sainznak kedveztek, hiszen alulkormányzottabbá tették az SF-23-at, a monacói pedig jobban szereti az extrémebb hátsó tengelyt, de csapatszinten sokat fejlődtek, ugyanis belátható közelségbe került Frederic Vasseurék számára az év cégi második hely.
A Ferrarinál van az előny
Charles Leclerc a Sky Sports-nak nyilatkozott a Mercedes és a Ferrari csatájáról a konstruktőri ezüstért: „A Mercedes erős, kifejezetten a versenyeken. Japánban kisebb nyomást helyeztek ránk azzal, hogy taktikailag ketté osztották a versenyzőiket, azonban az időmérőkön kissé kiszámíthatatlanok.”
„Mi viszont a versenyeken vagyunk hullámzóak, így szoros lesz nagyon a csata. Ugyanakkor az a megérzésem, hogy olyan dolgokat tanultunk az elmúlt versenyhétvégén is, ami a végén majd felénk billenti a mérleg nyelvét.”
Egyre erősebb a Ferrari
A Ferrari az egyetlen csapat, amely idén versenyt tudott nyerni a Red Bullon kívül, miután Carlos Sainz diadalmaskodott a szingapúri éjszakában, kihasználva az energiaitalosok botlását. Bár múlt héten Suzukában nem tudtak felállni a dobogóra, Frederic Vasseur csapatfőnök még mindig úgy érzi, komoly előrelépés volt részükről a negyedik és hatodik hely egy ilyen gyors, tempós kanyarokkal teletűzdelt pályán.
„Ha megnézzük, mi történt a szezon elején, akkor láthatjuk, hogy a gumikopással hadilábon álltunk. Suzukában, főleg a hőmérsékletet is látva, kissé megijedtünk, de végül sikerült jó munkát végeznünk, és végrehajtottuk a stratégiánkat, így azt mondhatom, hogy ez egy tiszta és határozott lépés részünkről a szezon elejét alapul véve.”
Jelenleg 20 pont a különbség a Mercedes és a Ferrari között – előbbi javára – a konstruktőri bajnokságban, amelyet már megnyert a Red Bull, így kizárólag az ezüstért csatázhat a két istálló. Bár Japánban a McLaren tűnt a Red Bull legnagyobb kihívójának, sem a Ferrarinál, sem a Mercedesnél nem aggódnak a wokingiak feltámadása miatt, igaz, azért az egyik szemüket rajtuk tartják.