A nap egyik érdekessége mindenképpen az, hogy Mick Schumacher készen áll az F1-es visszatérésre. A németet rendszeresen dicséri Toto Wolff csapatvezető, és folyamatosak azok a pletykák is, miszerint a Mercedes-főnök igyekszik beprotezsálni védencét valahova. Bár a pletykákban az AlphaTauri is felmerült, a Red Bull ellenállt a híresztelések szerint, a legtöbbször pedig a Williams jön szóba opcióként – még úgy is, hogy akár az évad közben leváltanák az olykor megvillanó, de többször is hibázó újoncot, Logan Sargeantet. Schumachert a német RTL kérdezte arról, hogy készen állna-e újra F1-es autóba ülni: „Mindig készen állok. Higgyétek el: rendkívül keményen dolgozok azon, hogy remélhetőleg rövidesen újra autóba ülhessek. Legkésőbb jövőre el kell jönnie ennek az időnek. Biztos vagyok benne, hogy valami kialakul a közeljövőben” – fogalmazott a fiatal pilóta.
Újabb nagy fejlesztések jönnek a Mercedesnél és a Ferrarinál is. Mint azt Toto Wolff elárulta, még két csomaggal készülnek a nyári szünetig hátralévő négy európai futamra a csillagosok, amelyek közül a Brit Nagydíjon érkező fejlesztések lesznek az igazán jelentősek. A Ferrari viszont már a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra hoz magával több új alkatrészt: a csapat szerint az eddigi újítások beváltak, úgyhogy folyamatosan jönnek az újabbak, mert nem akarnak egy-egy nagy csomaggal előállni, inkább lépésről lépésre haladnak.
Ha már Ferrari, Fred Vasseur csapatfőnök arról is beszélt, hogy mi alapján hozta meg döntéseit az istálló a Kanadai Nagydíjon, miért alkalmazott csapatutasítást, és mi történt Charles Leclerc Q2-es kiesésénél. Az interjú során (ami itt olvasható), azt is elmondta, hogy a mai nap során tartottak egy értekezletet ez utóbbi témáról házon belül.
Érdekes dolgot mondott Esteban Ocon, aki természetesen világbajnok akar lenni, és úgy véli, hogy azonos autóban természetesen egyenrangú ellenfele lenne Max Verstappennek. „Határozottan. Úgy képzelem, Verstappennel küzdenék a világbajnokságért, ha azonos autóval rendelkeznénk. Max most hihetetlen munkát végez, dominál a Red Bullal. De nem érdekel, ki az ellenfél, harcolni akarok a bajnokságért. Mindig hittem magamban. Hosszú út áll előttünk, de a célom, hogy világbajnok legyek, semmi más” – jelentette ki a DAZN csatornának Ocon.
A szóba kerülő Verstappent egyébként Martin Brundle is emlegette: ő arról beszélt, hogy mivel a Red Bull nem akar belviszályt, ezért szerinte a csapat támogatni fogja Sergio Perezt. „A Red Bull számára az lenne a legoptimálisabb forgatókönyv, ha Perez minden futamon a második helyen érne célba – közel Verstappenhez –, azokat a versenyeket pedig megnyeri, ahol épp nem megy a hollandnak. A gondja az most a Red Bullnak, ahogyan azt Gasly és Albon példája is megmutatta, hogy a fiatalok egyszerűen eltűnnek a süllyesztőben Max sebessége mellett, ráadásul a csapat sem engedheti meg magának, hogy Perez gyengén teljesítsen, hiszen az Aston, a Mercedes és a Ferrari is kezd felzárkózni rájuk” – mondta a Sky Sports szakírója.
A Perez-témához kötődik Daniel Ricciardo mondata is, aki azt mondta, hogy szerinte meseszerű lenne számára, ha a Red Bull aktív F1-es pilótájaként vonulhatna vissza. „Számomra meseszerű befejezés lenne, ha a Red Bullnál, mint versenyző fejezhetném be a karrierem, de persze ez nem kizárólag rajtam áll. De majd meglátjuk, mit hoz az élet. Minden bizonnyal fel kell építenem magam, hogy számításba kerüljek, de jó érzés újra itt lenni” – mondta az ausztrál.
Precedenst akartak teremteni Lando Norris büntetésével: így véli a McLaren csapata. „Közvetlenül a verseny után beszéltünk a felügyelőkkel, mert úgy gondoltuk, ez a sebesség biztonsági autós vagy még akár VSC-fázis során sem jelent kihágást. Elképzelhető, hogy a felügyelők új viszonyítási alapot akartak teremteni. Folytatni fogjuk a beszélgetést velük. Végső soron bízunk az ítéletükben, de újra felül fogjuk vizsgálni Lando viselkedését, mert a futam után nagyon meglepődött, hogy ez büntetést ért. Értjük a stewardok álláspontját, értjük, hogy talán precedenst akartak teremteni, hogy másképp értelmezik a safety car alatti vezetést. Ha ez a hozzáállás, rendben van, de kicsit kár, hogy érintettek vagyunk ebben, az új precedens teremtésében” – nyilatkozta Andrea Stella csapatfőnök.
„Most gyorsabb vagyok Lewisnál” – hazugságvizsgálóra kötötték George Russellt. Voltak persze más jellegű kérdések is, így például Russell elmondta, hogy Toto Wolffot tartja-e a legjobb főnökének, hazudott-e már neki valaha, ütközött-e szándékosan egy versenyzőtársának, élvezi-e, hogy híres, zavarja-e, hogy Lando Norrisnak több követője van Instagramon – de arra is fény derült, hogy valójában nem PowerPoint-prezentációval, hanem egy Word-dokumentummal házalt anno Wolffnál. Részletek ide kattintva!
Kanyarokon át tartó csata végén kötött ki egyszerre a menekülőúton Kevin Magnussen és Nyck de Vries az F1-es Kanadai Nagydíjon, de egyikük sem hibáztatta a másikat. Magnussen egyenesen úgy fogalmazott, hogy „Ki vagyok én, hogy panaszkodjak emiatt?” – részletek ezen a linken!
Írtunk egy cikket az őrült F1-es júliusról, ahol öt versenyhétvége alatt négy futamot, és két sprintet is rendeznek majd, és arról is beszámoltunk, hogy visszavette az uralmat a bokszban a Ferraritól a Red Bull – ez itt tekinthető meg!