A sanghaji és az imolai F1-es futam törlése miatt eddig nem volt igazán sűrű az idei menetrend: márciusban, áprilisban, májusban és júniusban is két-két versenyhétvégét rendeztek, áprilisban és májusban is volt egy, a megszokottnál hosszabb szünet, és egyelőre egyetlen back-to-backet láttunk, bár az mondjuk Baku–Miami vonatkozásában feladta a logisztikai leckét a csapatoknak.
A most következő hétvégén nem lesz F1-es futam, utána azonban jön az első igazán őrült időszak a szezonban: júliusban öt hétvégéből négy is F1-es versenyhétvége lesz.
A program július 2-án, az Osztrák Nagydíjjal indul majd, amely ráadásul sprintes hétvége lesz: az idei formátum értelmében pénteken egy szabadedzés és a vasárnapi nagydíj kvalifikációja, szombaton egy sprintkvalifikáció és maga a sprint, majd vasárnap a főfutam szerepel a menetrendben.
Az ezt követő héten lesz a Brit Nagydíj Silverstone-ban, ami így a szezon második back-to-backjét jelenti majd, ott hagyományos, megszokott lebonyolítással, a megszokott európai (brit) időpontok szerint rendezik az eseményeket.
A július 15–16-ai hétvége lesz „üres”, az lesz az egyetlen hétvége a hónapban, amikor nem rendeznek F1-et, de 22–23-án következik a számunkra leginkább kiemelt esemény, vagyis a Magyar Nagydíj. A hungaroringi hétvégét elmozdították a megszokott nyári szünet előtti időpontjától egy héttel korábbra, és bár sprint nem lesz, de így is láthatunk egy újítást: itt tesztelhetik majd a tervezett új időmérős lebonyolítást, vagyis hogy a Q1–Q2-Q3-ban csak előre meghatározott gumiszetteket használhatnak a versenyzők.
Végül egy héttel a Magyar Nagydíj után jön az új időpontra kerülő, és így az F1-es naptárban maradó Belga Nagydíj Spában. Ezen a helyszínen is sprintet rendeznek majd, ami azért is érdekes lehet, mert a belga helyszínen ilyen még nem történt, ez egy újítás lesz ezen a pályán – ahogy fentebb már írtuk, az idei évre bevezetett sprintlebonyolítás lép majd érvényre itt is.
Majd jön a nyári szünet
Spa után három üres hétvége következik, ez lesz a hivatalos nyári szünet, majd augusztus utolsó napjaiban a Holland Nagydíjjal tér vissza a száguldó cirkusz, hogy aztán rögtön back-to-back következzen a legendás Olasz Nagydíj Monzában.
Ezzel pedig véget is ér majd az európai szezon: egy hét szünet után Szingapúr és Japán már Keletre viszi a mezőnyt, októberben Katar, Austin és Mexikó következik, novemberben pedig jön Brazília, a most debütáló Las Vegas, illetve november 26-án a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj.
Az őszi menetrendben egyébként három sprinthétvége is szerepet kap majd, Katar, Austin és Brazília is ilyen eseménynek ad otthont.