A negyedik-ötödikként végző Ferrari versenyzői rajthelyeikhez képest 12 pozíciót javítottak Kanadában, de előzések helyett a stratégiának köszönhetően: a többséggel ellentétben nem álltak ki a korai biztonsági autós periódus alatt, hanem a táv feléig vártak egyetlen kerékcseréjükre.
„Az ember ilyenkor mindig hezitál, de a versenyzők azt mondták, megvan a tempójuk, csak a forgalomba voltak ragadva. Tiszta levegőt akartak, így az volt a megoldás, hogy nem állnak ki” – beszélt a Ferrari kockázatvállalásáról Frederic Vasseur. „Ez hazárdjáték, mert ha 18 körrel később újabb biztonsági autó jön, az megnehezíti helyzetet, de jó döntés volt, a legjobb módja a felzárkózásnak.”
A kint maradást követően jött a csapatutasítás: Carlos Sainz nem támadhatta az előtte haladó Charles Leclerc-t. A csapatfőnök hangsúlyozta, ezzel nem első számú versenyzőjüket védték, hanem minél nagyobb különbséget akartak kiépíteni a kiállást már teljesítőkhöz képest.
„Nem védelmezni akartunk valamit, egyszerű stratégia volt ezen a ponton, hogy nyomjuk és ne veszítsünk időt az egymás közti csatával. Az Oconhoz és Norrishoz viszonyított különbséget akartuk növelni. Egymással harcolni és időt veszíteni ostobaság lett volna.”
Ma tartanak értekezletet a Q2-es gumistratégiáról
Az időmérő második fázisában kieső Leclerc korán slick abroncsra akart váltani, a Ferrari azonban felülbírálta döntését, arra kérve őt, hogy előbb biztonsági kört teljesítsen a köztes gumin. Így a monacói végül túl későn váltott, már megérkezett az eső.
„Át kell gondolnunk, mi történt, kedden lesz egy értekezletünk, hogy megoldjuk ezt a problémát. Mindig lehet jobb munkát végezni, de az is igaz, hogy az időmérő után 10 másodperccel alkotott vélemény nem mindig a legjobb” – reagált arra, hogy Leclerc a nyilvánosság előtt zsörtölődött az eset után. „Nyilvánvalóan az volt a helyes döntés, de valamilyen oknál fogva a csapat másképp döntött” – fogalmazott szombaton Leclerc.
„Charles-lal már megbeszéltük, elmagyaráztuk az összképet, hogy mi minden történt az edzésen. Ez már sokkal nyugodtabb mederben zajlott. Az eső érkezőben volt, a lehető leggyorsabban akartunk köridőt futni. Ha valaki az első kör végén kiáll a lágyért, akkor két kör kell gumimelegítésre, ezzel öt percet veszít. Nem ez volt a helyes stratégia azon a ponton. A zavar abból fakadt, hogy valószínűleg nem látta át a kvalifikáció összképét. Fejlődni kell bizonyos területeken, hogy ő is bele tudja képzelni magát a mi helyünkbe” – beszélt arról, hogy a csapat is tehet annak érdekében, hogy versenyzője ne vessen rossz fényt rájuk kijelentéseivel.