A nyári szünet ideális alkalom arra, hogy áttekintsük, hogy áll a mezőny a különböző megbízhatósági és eredményességi sorozatokat illetően. Kezdjük a célba érésekkel, amit illetően Oscar Piastri egészen kiemelkedő teljesítményt nyújt, hiszen már csak hat futamra van a rekordtól, az örökranglista második helyére pedig a soron következő, zandvoorti hétvégén felléphet.
| Célba érés | Célba érés egy autóval | Kettős célba érés | |||||
| Oscar Piastri | 42 | Red Bull | 81 | Ferrari | 12 | ||
| George Russell | 24 | McLaren | 61 | Aston Martin | 5 | ||
| Charles Leclerc | 12 | Alpine | 49 | McLaren | 4 | ||
| Lewis Hamilton | 12 | Aston Martin | 41 | Red Bull | 3 | ||
| Nico Hülkenberg | 10 | Sauber | 40 | Williams | 3 | ||
Érdekességként megemlíthetjük, hogy a lista őt követő három szereplője egyaránt kizárások miatt tart „csak” ott, ahol: Russell spái kizárásánál két futammal korábban, a tavalyi Brit Nagydíjon, Hamilton a tavalyi austini futamon, míg Leclerc 29 versennyel ezelőtt, a tavalyi Kanadai Nagydíjon esett ki ténylegesen versenyből – a monacóié a 10. leghosszabb sorozat lenne az F1 történetében.

A pontszerzések terén szintén Oscar Piastri emelkedik ki a mezőnyből, akinek 32-es szériája a negyedik leghosszabb a sportág történetében, és Zandvoortban felléphet a dobogóra. A csapatokat illetően pedig a Saubert kell kiemelnünk, hiszen jelenleg holtversenyben a harmadik helyen állnak hat futammal. Ha pedig a top5-ös helyezéseket nézzük, nos a McLaren fölénye ott megkérdőjelezhetetlen…
| Pontszerzés | Pontszerzés egy autóval | Kettős pontszerzés | |||||
| Oscar Piastri | 32 | McLaren | 52 | McLaren | 4 | ||
| George Russell | 6 | Ferrari | 12 | Mercedes | 1 | ||
| Lando Norris | 4 | Sauber | 6 | Aston Martin | 1 | ||
| Max Verstappen | 3 | Mercedes | 6 | ||||
| Leclerc, Lawson, Bortoleto | 2 | Red Bull | 3 | ||||
| TOP5 | TOP5 egy autóval | TOP5 két autóval | |||||
| Oscar Piastri | 13 | McLaren | 16 | McLaren | 4 | ||
| Lando Norris | 4 | Ferrari | 8 | ||||
| George Russell | 2 | Mercedes | 2 | ||||
| Charles Leclerc | 2 | Aston Martin | 1 | ||||
| Fernando Alonso | 1 | ||||||
A Q2-be jutások terén a Red Bullt kell kiemelnünk, akik utoljára 2006-ban szenvedtek el kettős kiesést a Q1-ben, míg a Mercedesszel 2008-ban Hondaként fordult elő ilyesmi utoljára. A versenyzőket illetően Russell egy éve hibátlan, Leclerc több mint két éve, míg Verstappen még nem volt világbajnok, amikor utoljára nem jutott a második szakaszba 2021-ben Szocsiban.
És azt is ki kell emelnünk, hogy miközben a McLaren idén még nem veszített el autót az első szakaszban, a Racing Bulls az egyetlen, mely az előző két hétvégén két autóval ment tovább a második szakaszba.
| Q2-be jutás | Q2-be jutás egy autóval | Kettős Q2-be jutás | |||||
| Max Verstappen | 88 | Red Bull | 372 | McLaren | 18 | ||
| Charles Leclerc | 53 | Mercedes* | 338 | Racing Bulls | 2 | ||
| George Russell | 24 | Ferrari | 233 | Ferrari, Mercedes | 1 | ||
| Lando Norris | 21 | McLaren | 39 | Aston Martin | 1 | ||
| Oscar Piastri | 18 | Racing Bulls | 28 | ||||
A sorozatban elért Q3-akat illetően az idei év öt élpilótája áll az első öt helyen, a hatodikon pedig holtversenyben három pilóta, akik Belgiumban és Magyarországon is bent voltak a harmadik szakaszban: Isack Hadjar, Liam Lawson és Gabriel Bortoleto.
| Q3-ba jutás | Q3-ba jutás egy autóval | Kettős Q3-ba jutás | |||||
| Lando Norris | 21 | McLaren | 39 | McLaren | 19 | ||
| Oscar Piastri | 18 | Red Bull | 17 | Racing Bulls | 2 | ||
| Max Verstappen | 17 | Ferrari | 7 | Aston Martin | 1 | ||
| Charles Leclerc | 7 | Mercedes | 6 | ||||
| George Russell | 6 | Sauber, Racing Bulls | 2 | ||||